حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام Snapdragon Wear 5100 با فرآیند 4 نانومتری سامسونگ ساخته خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

در جدیدترین اخبار، انتظار می رود که Snapdragon Wear 5100 و Snapdragon Wear 5100 Plus به کمک فرآیند 4 نانومتری ساخته شوند. کوالکام به دنبال آن است که در بخش گجت های هوشمند، چیپست های خود را به سطح بالاتری برساند و جایگزین شایسته‌ای برای چیپست Snapdragon Wear 4100 فعلی بسازد. بنابراین به لطف فرآیند تولید جدید استفاده شده، کوالکام می‌تواند عملکرد سیستم عامل گوگل را در گجت هایی مانند ساعت های هوشمند بهبود بخشد.

طبق گزارشات، کارخانه سامسونگ این تراشه ها را خواهد ساخت و لازم به ذکر است که سامسونگ این روز ها تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 را نیز تولید می کند که در اکثر دستگاه های پرچمدار اندرویدی استفاده می شود. اگر همه چیز به درستی پیش برود، دو پردازنده Snapdragon Wear 5100 و Snapdragon Wear 5100 Plus که توسط فناوری پردازشی 4 نانومتری ساخته شده اند، نسبت به تراشه فعلی Snapdragon Wear 4100 که توسط فناوری پردازشی 12 نانومتری ساخته شده است و در مقایسه با فناوری پردازشی 28 نانومتری مورد استفاده در Snapdragon Wear 3100، از نظر انرژی بسیار کارآمدتر هستند.
هر دو پردازنده Snapdragon Wear 5100 و 5100‌‌+ تا 4 گیگابایت رم LPDDR4X و حافظه eMMC 5.1 را پشتیبانی خواهند کرد. البته این همان قابلیت Wear 4100+ است، اگرچه به نظر می رسد کوالکام روی فرآیند تولید ارتقا یافته حساب می کند تا برخی از نقاط بدون تغيير موجود در تراشه های جدیدتر را پوشش دهد.
در بخش پردازش اطلاعات تصویر اما این دو پردازنده از دوربین‌ های دوگانه در محدوده 13 و 16 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند زیرا تصور می‌شود در آینده از ساعت‌ ها برای تماس‌ های ویدئو کنفرانس بیشتر استفاده شود. کوالکام ادعا می‌کند خط تولید تراشه های اسنپدراگون 5100 به حدی محصولات قدرتمندی را با خود به همراه خواهد داشت که نه تنها از آن ها می‌توان برای تامین انرژی دستگاه های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند استفاده کرد، بلکه این دو پردازنده می توانند یک دستگاه اندرویدی را به راحتی هدایت کنند.
کوالکام Snapdragon Wear 5100 با فرآیند 4 نانومتری ساخته خواهد شد

تفاوت دو تراشه جدید کوالکام در چه چیزی خواهد بود؟

طبق گفته WinFuture، تفاوت بین اسنپدراگون 5100 و اسنپدراگون 5100+ در بسته بندی است که اسنپدراگون 5100 ساختار اصلی پردازشگر ها و PMIC (مدار های مجتمع مدیریت انرژی) را از هم جدا می کند. اما اسنپدراگون 5100+ به روشی ساخته شده است که به عنوان بسته بندی یکجا شده (MEP) شناخته می شود که در آن همه چیز با هم بسته بندی می شود. همچنین نمونه قدرتمندتر از این دو تراشه، دارای “حالت خواب عمیق بسیار کم مصرف” است که امکان اتصال بلوتوث یا Wi-Fi را حتی در صورت استفاده از این حالت نیز فراهم می کند.
تراشه Snapdragon Wear 5100 Plus همچنین شامل فناوری های نوآورانه ARM است که از تشخیص ضربان قلب و سقوط پشتیبانی می کند و لمسی بهبود یافته را ارائه می دهد. هر دو پردازنده شامل چهار هسته Cortex-A53 هستند که با سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتز کار می کنند. علاوه بر این، هر دو تراشه دارای پردازنده گرافیکی Adreno 702 با فرکانس 700 مگاهرتز خواهند بود.
اسنپدراگون 5100+ شامل یک پردازنده کمکی با نام QCC5100 نیز می‌شود که یک تراشه 22 نانومتری مجهز به Cortex-M55 بسیار کم مصرف است که برای کمک به مدیریت و کاهش مصرف انرژی باتری به این مجموعه اضافه شده است. به نظر می رسد که حرکت برای استفاده از یک گره فرآیند 4 نانومتری برای ساخت این دو پردازنده جدیدترین اصلاحیه نسبت به اخبار تولیدات 5 نانومتری است که سامسونگ قرار بود برای تولید سیلیکون نیز استفاده کند.

رندر های ساعت هوشمند پیکسل واچ گوگل منتشر شد: اپل واچ با طعم دایره!

تراشه های جدید کوالکام ممکن است در ساعت شایعه شده پیکسل استفاده نشوند

هیچ صحبتی در مورد زمان عرضه این تراشه ها برای استفاده در دستگاه های مصرف کنندگان وجود ندارد اما به نظر نمی رسد که این اجزا برای استفاده در ساعت شایعه شده گوگل پیکسل در دسترس باشند. در آخرین شایعات شاهد تولید رندر هایی از آنچه ظاهراً پیکسل واچ با صفحه  دایره ای شکل می‌تواند باشد بودیم و گمانه زنی ها حاکی از آن است که این ساعت در ماه می و احتمالاً در طول کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O، رونمایی شود.
آیا ممکن است مشکلات خط تولید کوالکام گریبان چیپست های بخش گجت های هوشمند این شرکت را هم بگیرد؟ منتظر خبر های بیشتری از پردازنده های جدید کوالکام برای گجت های هوشمند هستیم.
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری