حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف کامپیوترهای ناسازگار با ویندوز ۱۱ از برنامه آزمایشی این سیستم عامل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11

به نظر می رسد که مایکروسافت می خواهد حداقل سیستم مورد نیاز Windows 11 را کاملا جدی بگیرد. این را می توان از حذف کامپیوترهای ناسازگار با ویندوز ۱۱ از برنامه آزمایشی این سیستم عامل توسط مایکروسافت متوجه شد.

حذف کامپیوترهای ناسازگار با ویندوز ۱۱

مایکروسافت شروع به حذف رایانه های شخصی که واجد شرایط ارتقاء به ویندوز 11 نیستند، کرده است. این دستگاه ها از برنامه آزمایشی Windows Insider حذف می شوند. اگر به مایکروسافت کمک کرده اید که ویندوز ۱۱ را در دستگاهی که از حداقل سخت افزار پشتیبانی نمی کند، آزمایش کند؛ به احتمال زیاد در Windows Update هشداری خواهید دید که باید Windows 10 را به جای Windows 11 نصب کنید.

هشدار مایکروسافت می گوید:

“رایانه شما حداقل الزامات سخت افزاری برای ویندوز 11 را برآورده نمی کند.” “دستگاه شما واجد شرایط پیوستن به Windows Insider Program در Windows 11 نیست. لطفاً برای مشارکت در برنامه Windows Insider در کانال پیش نمایش انتشار، Windows 10 را نصب کنید.”

ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱

تسترهای ویندوز ۱۱ در هر دو کانال Dev و Beta این هفته پیام مشابهی را دریافت بر روی رایانه های شخصی ناسازگار دریافت خواهند کرد. من شخصا هنوز این پیام را دریافت نکرده ام اما مشخص نیست که در آینده چطور باشد.

دیروز گفتیم که مایکروسافت تاریخ انتشار ویندوز ۱۱ را ۱۳ مهر ۱۴۰۰ اعلام کرد. هنوز مشخص نیست که پس از عرضه رسمی، مایکروسافت چقدر بخواهد این موضوع را جدی بگیرد.

تاریخ عرضه ویندوز ۱۱ رسما اعلام شد: ۱۳ مهر ۱۴۰۰

البته اتفاقی که به تازگی برای تست کنندگان نسخه بتا ویندوز ۱۱ رخ داده است، همان چیزی است که در ابتدا آغاز دوره بتا ویندوز ۱۱ اعلام شده بود، اما هنوز هم حداقل سخت افزارهای گیج کننده ای را که مایکروسافت تعیین کرده، برای کاربران جای نیفتاده است.

تسترهای ویندوز ۱۱ که سیستم عامل را بر روی سخت افزار خارج از انتظار مایکروسافت اجرا می کنند، می توانند برای داشتن Windows 11 از نصب نسخه ISO نسخه نهایی استفاده کنند. اما مایکروسافت هشدار می دهد که دستگاه هایی که پشتیبانی نمی شوند واجد شرایط به روزرسانی امنیتی ویندوز نیستند.

مایکروسافت توصیه می کند آزمایش کنندگان ویندوز ۱۱ که حداقل سخت افزار را ندارند، Windows 10 را نصب کنند، زیرا این سیستم عامل تا سال ۲۰۲۵ پشتیبانی می شود.

مایکروسافت سعی کرده است حداقل سخت افزار مورد نیاز ویندوز ۱۱ خود را در راستای امنیت و قابلیت اطمینان توجیه کند. با این حال برخی از رایانه های شخصی که چند سالی بیشتر نیست به فروش رسیده اند، امکان ارتقا را ندارند. ویندوز 11 پایه امنیت را در سطح CPU بالا می برد و مایکروسافت به وضوح می گوید که می خواهد Module Platform Platform (TPM) ، بوت امن UEFI و روش های امنیتی مبتنی بر مجازی را اجرا یا پشتیبانی کند.

آیا ویندوز ۱۱ روی کامپیوتر من نصب می شود؟ Windows PC Health را همین حالا دانلود کنید

 

 

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تصمیم مایکروسافت صحیح است؟ شما سیستم سازگار با ویندوز ۱۱ را دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)