حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم تمایل ۸۳ درصد کاربران اندروید به iPhone 13 اپل

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون

طرفداران اپل و کاربران آیفون، در حال لحظه شماری برای خرید گوشی‌های سری آیفون ١٣ هستند. با این حال، تمام کاربران منتظر رونمایی از سری آیفون ١٣ نیستند. میزان زیادی از کاربران اندرویدی، سری iPhone 13 را ترجیح نمی‌دهند. اما دلیل این ترجیح آنان چیست و چه جزئیاتی در خواسته‌های آنان وجود دارد؟

سری iPhone 13 توسط ٨٣ درصد از کاربران اندرویدی پذیرفته نمی‌شود

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید که احتمالاً اپل می‌خواهد در مراسمی که ٢٣ شهریور برگزار می‌شود، از گوشی‌های خانواده آیفون ١٣ و دیگر محصوللت جدید خود پرده بردارد.

 

رویداد رونمایی آیفون ١٣ و دیگر محصولات اپل، ٢٣ شهریور برگزار خواهد شد

 

بر اساس گزارشی از Phonearena، ما منتظر رونمایی از سری آیفون ١٣ هستیم. اما سایت SellCell در مورد گوشی‌های سری آیفون ١٣، یک نظرسنجی از کاربران اندرویدی انجام داده است. این نظرسنجی، با این موضوع است که آیا آن‌ها در صورت داشتن توانایی خرید، کاربر سری آیفون ١٣ می‌شوند یا خیر؟ این نظرسنجی، از بیش از ۵,٠٠٠ کاربر آمریکایی اندرویدی با سن بیشتر از ١٨ سال صورت گرفته است. بر همین اساس، ٨٢ درصد از این افراد ترجیح می‌دهند تا همچنان از گوشی‌های اندرویدی استفاده کنند! فقط ١٨ درصد گفتند که ممکن است به فکر خرید iPhone 13 باشند.

این موضوع، نشان می‌دهد که کاربران اندرویدی بیش از پیش وفادار شده‌اند. سال گذشته، ۳٣ درصد از کاربران اندرویدی گفتند که ممکن است آیفون ١٢ را خریداری کنند. اما این تعداد، هم اکنون به ١٢ درصد کاهش یافته است که فوق العاده است. در مقابل، سایت مورد اشاره متوجه شده است که ۴۴ درصد از کاربران فعلی آیفون، قصد خرید گوشی‌های سری iPhone 1 3 را دارند. اگر راستش را بخواهید، انتظار نمی‌رود که این گوشی‌ها ارتقاء خیلی چشمگیری را تجربه کنند. در واقع تغییراتی مانند تراشه قوی‌تر، سنسورهای دوربین بزرگ‌تر، حداکثر ١ ترابایت حافظه داخلی، ناچ کوچک‌تر و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی برای دو عضو گران‌تر قرار است صورت گیرد.

اما دلیل عدم استقبال کاربران اندرویدی از سری آیفون ١٣ چیست؟ خب، باید بگوییم که آن‌ها، دلایل اصلی مانند محدودیت‌های iOS و نبود حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID را در اظهارات خود لحاظ کرده‌اند. در اوایل سال جاری، شایعاتی وجود داشتند که نشان می‌دادند این سری، دوباره میزان حسگر تشخیص اثرانگشت خواهد بود. اما ظاهراً چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. گزینه دیگری که مانع خریداری آیفون ١٣ از سوی کاربران اندرویدی شده است، محدودیت‌های موجود در iOS و گزینه‌های محدود برای بارگیری برنامه‌ها است.

شایان ذکر است که ١٢ درصد از کاربران اندرویدی حاضر در این نظرسنجی، می‌گویند که قدرت سخت افزاری گوشی‌های اندرویدی نسبت به آیفون بیشتر است. حتی حدود ١٠.۵ درصد از کاربران، از قابلیت Child Safety یا همان CSAM اپل نگرانی دارند و این مشکل مانع از خرید آیفون توسط آن‌ها شده است (!) و البته نمی‌دانیم که این چه ارتباطی به عدم ترجیح آیفون ١٣ داشته است. البته احتمالاً نگرانی آن‌ها، در باب جاسوسی اپل و ارسال تصاویر به مراجع مرتبط باشد که فکر نمی‌کنیم درست باشد.

در نهایت، دلایل دیگری در مورد این عدم ترجیح کاربران اندرویدی وجود دارد. ۴.۵ درصد از آن‌ها، می‌گویند که ارزش خرید گوشی‌های اپل کم‌تر از اکوسیستم اندروید است. ٢.۶ درصد دیگر نیز گوگل اسیستنت را به سیری ترجیح می‌دهند! عدم وجود مدل‌های تاشو و عدم وجود قابلیت‌های Multi-tasking از دیگر دلایلی است که در این بین ذکر شده‌اند. اما این نظرسنجی، تنها به نفع اندروید نبوده است.

حدود ۵١ درصد از کاربران، تحت تأثیر پشتیبانی طولانی مدت اپل قرار گرفته‌اند. در حالی که کمپانی‌هایی مانند OnePlus و سامسونگ برای گوشی‌های تعیین شده خود حدود ٣ سال به روزرسانی اساسی را ارائه می‌دهند، اپل تا ۶ سال نیز این کار را انجام می‌دهد! اغلب کمپانی‌های اندرویدی، دو سال آپدیت اساسی اندروید را ارائه می‌کنند. حدود ٢۴ درصد از کاربران تمایل دارند تا این دو اکوسیستم ادغام شوند. ١١.۴ درصد از آن‌ها نیز فکر می‌کنند که اپل بهتر از کمپانی‌های اندرویدی حریم خصوصی را حفاظت می‌کند.

نظر شما در مورد ترجیح گوشی‌های اندرویدی نسبت به سری iPhone 13 چیست؟ آیا شما هم ترجیح می‌دهید تا از گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

“شایان ذکر است که ١٢ درصد از کاربران اندرویدی حاضر در این نظرسنجی، می‌گویند که قدرت سخت افزاری گوشی‌های اندرویدی نسبت به آیفون بیشتر است” 😊
بعد میگن کاربر های ios و آیفون هیچی سرشون نمیشه ! اینا که بد ترن!
در کل ولی آیفون های سری 13 نسبت به سری 12 تغییرات کمتری دارن و اگر هم اون افزایش قیمتی که بعضی ها گفتن رخ بده طبیعتا فروش سری 13 نمیتونه بهتر از فروش سری 12 باشه
البته توی آیفون 13 پرو مکس مثل اینکه دوربین خیلی پیشرفته تر میشه و همچنین توی این سری اپل بالاخره میخواد سرعت حافطه های nvme رو ارتقا بده و ارتقا ظرفیت باتری و همچنین رفرش ریت 120 هرتزی بودن توی محیط ios با توجه به قدرت بالا A15 میتونه جالب باشه.

Mahdi

بنظر من که از اون ۸۳ درصد ۸۰ درصدش بخاطر خالی بودن جیبشون ایونو گفتن و ففط ۳ درصدش واقعا سری آیفون ۱۳ رو نمیخوان ، من خودم مابین هر دو دسته هستم از یه طرف واقعا اندروید رو بیشتر دوست دارم و از یه طرف دوست دارم یه اندروید و یه ایفون داشته باشم ، از اندروید استفاده کنم و فقط واسه بیرون رفتن ایفونو دست بگیرم 😂😂😂
اون قسمت قدرت سخت افزاری هم بنظر من ای۱۳ از پردازنده سال آینده اندروید هم بهتره و نمام

amir_galaxy

داداش ایفون رو اونور مثل چی شرایطی میدن.پول چیه؟ایرانه مگه داداش.اپراتوری میتونن بخرن،طرح تعویضی میتونن بخرن.قسطی میتونن بخرن

Mahdi

می بینی که گوشی بدرد نخوری مثل ای۱۰ سامسونگ چقدر فروش میره ، پس اگه اینطوره پرچمداری برند های دیگه باید خوب فروش برن

Auroro

البته اگه نظر خودمو بخوام بگم خیلی از این ۸۰ درصدا دقیقا مثل همونایی هستن که میگفتن فردا کسی نیاد خودشون اولین نفر میومدن.

amir_galaxy

دقیقا.مثلا من که اس ۲۱ الترا دارم چیه ایفون ۱۳ باید برام جذاب باشه که برم سمتش؟هرچی ایفون ۱۳ قراره داشته باشه رو من بهترشو رو دستگاهم دارم

ایشالا اس ۲۲ الترا😍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️