حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خودرو برقی شیائومی با ثبت Xiaomi EV به واقعیت نزدیک تر شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | خودرو، شیائومی

از ورود شیائومی به هیچ بازار نباید تعجب کرد. برندی که همین حالا محصولات بسیار متنوعی دارد، می خواهد در آینده صنعت خودرو یعنی خودروهای برقی هم سهمی داشته باشد. امروز شاهد رسمی شدن ورود شیائومی به بازار خودروهای برقی با ثبت Xiaomi EV هستیم. خودرو برقی شیائومی با ثبت این شرکت به واقعیت نزدیک تر شده است.

خودرو برقی شیائومی به واقعیت نزدیک تر شد

شیائومی، برند چینی بزرگ سازنده موبایل، به طور رسمی تجارت خودروهای برقی خود را ثبت کرده و گفته است که این بخش وارد “مرحله توسعه قابل ملاحظه” شده است. نام شرکت تابعه Xiaomi EV، Inc است و با سرمایه ثبت شده 10 میلیارد یوان (معادل 1.55 میلیارد دلار) راه اندازی شد.

در ماه مارس، این شرکت با مقر دفتر مرکزی پکن اعلام کرد که قصد دارد یک تجارت خودروهای برقی را راه اندازی کرده و در دهه آینده ۱۰ میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کند.

شیائومی EV در حال حاضر 300 کارمند دارد و این شرکت توسط بنیانگذار و مدیرعامل گروه لی جون هدایت می شود.

Xiaomi EV

Xiaomi EV

شیائومی اعلام کرد تیم خودروهای برقی آن در پنج ماه گذشته “تحقیقات گسترده ای در مورد کاربران” انجام داده است. همچنین “ضمن پیشبرد تعریف محصول EV و تشکیل تیم” از شرکای صنعتی دیدن کرده است.

این شرکت هنوز از خودروی خود رونمایی نکرده است.

در اوایل ماه جاری، شیائومی اعلام کرد که شرکت “رانندگی خودران” Deepmotion را با مبلغ 77.37 میلیون دلار برای “افزایش رقابت فناوری” در زمینه خودروهای برقی خود خریداری کرده است.

شیائومی، که به خاطر تلفن های هوشمند و سایر سخت افزارهای متصل به اینترنت مشهور است، در حال راه اندازی به یک کسب و کار جدید در بازاری است که برای موقیت در آن باید با شرکت های نوپایی مانند Nio و Xpeng و بازیکنان مشهور از جمله تسلا و BYD به رقابت بپردازد.

سهام شیائومی در معاملات بعد از ظهر در هنگ کنگ حدود 1.4 درصد افزایش یافت و از شاخص گسترده تر Hang Seng بهتر عمل کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید شیائومی می توانید در بازار خودروهای برقی موفق باشد؟

خودرو کارتینگ شیائومی No. 9 Kart Pro با قیمت ۱۲۷۲ دلار به بازار عرضه شد

قیمت گوشی موبایل شیائومی چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)