حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی ١٢ (Xiaomi Mi 12) با ۳ دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بر می‌گردد!

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | شایعات، شیائومی

واقعاً مشخص نیست که باید کدام شایعه را باور کرد. دیروز یک شایعه، امروز یک شایعه و فردا یک شایعه دیگر منتشر می‌شود که قبلی را رد می‌کند. اکنون، خبری جدید از Xiaomi 12 یا همان Xiaomi Mi 12 سابق منتشر شده است. گفته می‌شود که شیائومی ١٢، با سنسور اصلی ۵٠ مگاپیکسلی باز خواهد گشت. همچنین این گوشی به لنز پریسکوپ تله فوتو تجهیز می‌شود.

شیائومی ١٢ با سیستم دوربین پیشرفته‌تری به جنگ رقبا خواهد آمد!

چند روز پیش، از مشخصات لو رفته سری Xiaomi 12 صحبت کردیم. ظاهراً قرار است یکی از این گوشی‌ها، دارای سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی باشند.

 

شیائومی Mi 12 Ultra و Mi 12 با دوربین ۵٠+۵٠+٢٠٠ مگاپیکسلی معرفی می‌شوند

 

اما دیروز، بر اساس یک تصویر فهمیدیم که ممکن است شیائومی از سنسور اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی در این گوشی بهره گیری کند. در نهایت و به نقل از Sparrowsnews، گوشی Xiaomi 12 قرار است از سنسور اصلی ۵٠ مگاپیکسلی استفاده کند! آخرین نسل گوشی‌های پرچمدار شیائومی، یعنی سری Mi 11، مجهز به تراشه Snapdragon 888 بود. اما نسل جدید پرچمداران شیائومی، خود را با تراشه SM8450 یا همان Snapdragon 898 نمایش می‌دهند. این تراشه قدرتمند، دارای بهبود عملکرد ٢٠ درصدی نسبت به قبل، لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ و هسته‌هایی با معماری ARMv9 خواهد بود.

 

تراشه Snapdragon 898 با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ و ٢٠ درصد بهبود عملکرد معرفی می‌شود

 

اما آیا شیائومی در بخش سیستم دوربین نیز پیشرفتی دارد؟ خب، ظاهراً بله! امروز افشاگر معروف ویبو یعنی Digital Chat Station، از جزئیات دوربین شیائومی ١٢ صحبت کرد. این افشاگر، گفت که Xiaomi 12 با دوربین اصلی سه گانه ۵٠+۵٠+۵٠ مگاپیکسلی در راه است! در این گوشی، لنز فوق عریض و ماکرو موجود خواهند بود. احتمالاً این سنسورها، ترکیبی از سنسورهای ISOCELL GN1/GN2 سامسونگ و IMX766 سونی هستند. او همچنین گفت که لنز پریسکوپ تله فوتو با زوم ١٠ برابری اپتیکال برای Xiaomi 12 تست شده است. اما شیائومی در حال حاضر قصد دارد تا زوم پریسکوپی ۵ برابری را در گوشی جدید خود فراهم کند. اگر این طور باشد، Xiaomi 12 یک پیشرفت بزرگ نسبت به نسل قبل نود خواهد بود.

در نهایت، وی گفت که این پارامترها، هنوز در دست توسعه هستند. بنابراین، به تولید انبوه نرسیده‌اند و ممکن است دچار تغییراتی شوند. انتظار می‌رود که با توجه به این ارتقاء، نسل جدید پرچمدار شیائومی نسبت به قبل از پیشرفت‌های بسیار زیادی برخوردار شود و در تمام سناریوها موفق ظاهر شود. نسخه اولترای این گوشی نیز با سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی ارائه خواهد شد. از سوی دیگر، این گوشی اولین دستگاه شیائومی با فناوری LTPO نمایشگر خواهد بود. رفرش ریت آن، به صورت هوشمند از ١ تا ١٢٠ هرتز تنظیم می‌شود. در نتیجه، احتمالاً شیائومی ١٢ یک گوشی کم نقص خواهد بود.

نظر شما در مورد مشخصات لو رفته جدید از پرچمدار شیائومی چیست؟ آیا این مشخصات برای شما جذاب هستند؟ کدام پارامتر این گوشی را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، واقعا چه دوربین هایی میشن، 3تا50 مگا پیکسلی واقعا عالی در میان یا تو نسخه اولتراش200 مگا پیکسل میدونید یعنی چی، واقعا این مگا پیکسل تا کجا میخواد پیش بره،خب از همین الان مشخصه سال دیگه بازم تو دگزودوربین شیا اوله، البته اگه رقیب هوآوی جون گوشی با دوربین ههای قویتر نسازه که اینم بعید به نظر میرسه، موفق باشید

AL1K1NG

دگزو البته واقعا معیار خوبی نیست
امسال خیلی از گوشی های بالاتر از ۲۱ اولترا حقیقتا ازش ضعیف تر بودن
هر جور حساب کنی بهترین کمرا فون سال ۲۱ اولترا هست (۱۱ اولترا نماینده قدری هست ولی به دلایلی نمیتونه بهترین گزینه باشه)

AL1K1NG

مگاپیکسل بالا خوبه ولی آپشن های مهم تر و بهتر هم هست
مثلا لرزشگیر از هر چیزی که فکر کنین مهم تره
الان سنسور hm2 تو حالت باینینگ ۹ تایی ۲.۱ میکرومتره سایز پیکسل هاش و از hmx تو حالت ۲۵ مگاپیکسل بزرگتره ولی به خاطر نداشتن ois نتونسته ازش سبقت بگیره
کاش شیائومی هم مثل اپل یا سمت سنسور شیفت میرفت یا مثل ویوو سمت گیمبال (ویوو از شیشه دوربین مخصوص هم استفاده میکنه که میزان نور عبوری بیشتره)
و کاش و ایکاش دوال پیکسل برگرده واقعا سرعت فوکوس عالی بود(کسایی ک کار کردن باهاش میدونن جلوش فوکوس لیزری شوخیه)
و درسته مگاپیکسل بالا خوبه ولی باینینگ ۹ تایی سنسور hm3 از حالتی که واقعا این سنسور ۱۲ مگاپیکسل باشه ضعیف تره
به نظر من با توجه به خوبی فیلم برداری ۸کا بهترین سایز سنسور ۴۰ تا ۵۰ مگاپیکسل هستش

The Destroyer

سری GN دارن Dual pixel رو اگه اشتباه نکنم
ولی رو HM ها نذاشته سامسونگ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️