حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرایط جنجالی حریم خصوصی واتس اپ به‌زودی اختیاری خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | امنیت، پیام رسان

شرایط بحث برانگیز واتس اپ که این پیام‌رسان اوایل امسال آن را معرفی کرد، به‌خاطر دارید؟ برای کسانی که به یاد نمی‌آورند، شرایط حریم خصوصی واتس اپ به کاربران این اجازه را می‌دهد که داده‌های خود را با فیس بوک به‌اشتراک بگذارند. عدم پذیرش این شروط، منجر به نقص عملکرد برنامه شده و تمامی این موارد باعث خشم و جاری شدن سیلی از انتقادات از سوی کاربران شد. با این حال، درنهایت چندی بعد اعلام شد که فیس بوک تاحدی از شرایط اعمالی خود کوتاه آمده و قصد دارد اجباری بودن تایید آنها را کنار بگذارد. به‌تازگی، این شرکت تایید کرده است که به‌زودی شرایط حریم خصوصی واتس اپ را به‌صورت اختیاری در می‌آورد؛ اما باز هم برای استفاده از چندین قابلیت آن، نیاز دارید تا شرایط را تایید کنید.

اختیاری شدن شرایط جنجالی حریم خصوصی در واتس اپ

واتس اپ در زمینه پرداختن به شرایط جدید خود، نتوانست تغییرات صورت گرفته را به‌درستی اعلام کند و همین موضوع باعث سردرگمی کاربران شد. این امر همچنین باعث شد که شرکت اعمال تغییرات را به‌تأخیر بیندازد، اما واکنش‌های منفی در آن زمان متوقف نشد. همه این‌ها منجر به عقب‌نشینی این پیام‌رسان از تغییرات جدید شد و آنها درنهایت به تجدیدنظر در شرایط خود پرداختند. واتس اپ بعدها اعلام کرد که تصمیم به محدود کردن یا حذف حساب کاربران نگرفته است.

اکنون، ما شواهد جدیدی در اختیار داریم که نشان می‌دهد WhatsApp می‌تواند شرایط جدید حریم خصوصی خود را اختیاری کند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط WABetaInfo، این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد از خدمات استفاده کنند حتی اگر شرایط به‌روز شده را نپذیرند. با این حال، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای محدود کردن تغییر اجباری در حالت WhatsApp Business می‌باشد.

اختیاری شدن شرایط جنجالی حریم خصوصی در واتس اپ

اختیاری شدن شرایط جنجالی حریم خصوصی در واتس اپ

اختیاری شدن شرایط WhatsApp تنها محدود به استفاده عادی و نه تجاری از این پیام‌رسان خواهد بود

این یعنی چی؟ خب، اگر از WhatsApp برای ارتباط با دوستان و خانواده خود استفاده می‌کنید، می‌توانید شرایط خدمات را نادیده گرفته و بدون هیچ محدودیتی به استفاده از برنامه ادامه دهید. با این حال، اگر از WhatsApp Business استفاده می‌کنید، این سرویس از شما می‌خواهد که “بروزرسانی شرایط واتس اپ را مرور کرده و آنها را بپذیرید.” این پیامی است که در زیر صفحه چت خود مشاهده خواهید کرد.

واتس اپ اعلام می‌کند که شرایط خدمات به‌روز شده فقط برای کاربرانی که به حساب‌های WhatsApp Business پیام می‌دهند، اجباری خواهد بود.

WABetaInfo همچنین بیان کرده است که WhatsApp قصد دارد این تغییر جدید در شرایط خدمات و حریم خصوصی را “به‌زودی” اعلام کند و نسخه آینده برنامه از این تغییر پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، هنوز هیچ صحبت رسمی از سوی فیس بوک برای ارائه این قابلیت مطرح نشده است.

واتس اپ را چه کنیم؟ اعمال شرایط استفاده جدید Whatsapp از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظر شما راجع‌به عقب‌نشینی فیس بوک در پذیرش اجباری شرایط جنجال‌برانگیز حریم خصوصی این شرکت برای واتس اپ و اختیاری کردن آنها چیست؟ شما تاکنون چه رویه‌ای را درمواجهه با این شرایط در پیش گرفته‌اید؟ آیا آنها را قبول کرده و به استفاده از برنامه پیام‌رسان خود ادامه داده‌اید و یا حفظ حریم‌خصوصی خود را، بیش از هر چیزی در رأس اولویت خود قرار داده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی