حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد گوگل پلی برای اولین بار مشخص شد؛ نگاهی به عملکرد مالی اپ استور گوگل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، عملکرد تجاری شرکت ها، گوگل

اپ استور گوگل به لطف پیش فرض نصب شدن در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی، شهرت بسیاری را کسب کرده است. موضوع مورد اشاره، به این معنی است که گوگل پلی، درآمد بسیار زیادی دارد. به تازگی و برای اولین بار، میزان درآمد گوگل پلی منتشر شده است. در ادامه، نگاهی به درآمد اپ استور گوگل خواهیم داشت.

میزان درآمد گوگل پلی برای اولین بار منتشر شد؛ آماری جذاب برای گوگل پلی!

به نقل از GizChina، گوگل بخشی از هلدینگ بزرگ آلفابت است. به دلیل نقض نشدن پرونده‌های ضد انحصاری علیه گوگل، برای اولین بار میزان درآمد گوگل پلی منتشر شده است. برخی از ایالت‌های واقع در آمریکا، بر اساس گوگل اظهاراتی را مطرح کرده‌اند. این اظهارات، مبنی بر شکایت آن‌ها از سیاست‌های انحصار طلبانه و غیر قابل اعتماد گوگل است. زیرا گوگل پلی در هنگام انتشار برنامه یا بازی، ٣٠ درصد از درآمد توسعه دهندگان از این فروشگاه را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند. این میزان، واقعاً کم نیست.

در واقع باید بگوییم که گوگل پلی در سال ٢٠١٩ میلادی، حدود ١١.٢ میلیارد دلار آمریکا درآمد داشته است. توجه داشته باشید که این آمار، با احتساب درآمد کسب شده از تبلیغات، خریدهای درون برنامه‌ای و دیگر ورودی‌ها به دست آمده است. سود ناخالص این اپ استور حدود ٨.۵ میلیارد دلار بوده است. در مقابل، میزان شود عملیاتی به ٧ میلیارد دلار نیز رسیده است. در پایان سال ٢٠١٩، حاشیه سود عملیاتی گوگل پلی از ۶٢ درصد فراتر رفته است.

دعوی حقوقی موجود بر علیه Google Play به دلیل سیاست‌های کسب درآمد

بر اساس آخرین گزارشات، یک پرونده سنگین بر علیه گوگل وجود دارد. ظاهراً این پرنده که ارزشی معادل ٩٢٠ میلیون پوند (١.٣ میلیارد دلار آمریکا) برای گوگل دارد، هم اکنون در دست بررسی است. بر اساس اظهارات موجود در آن، گوگل متهم به کسب درآمد بیش از حد و غیرقانونی است. پیش از این شاهد رخ دادن این اتفاق، دقیقاً با همین مضمون برای اپل بودیم!

 

شکایت ٢ میلیارد دلاری از اپل در لندن به دلیل کسب درآمد بیش از حد

 

این شکایت، در دادگاه تجدید نظر بریتانیا در دست بررسی است. همچنین ذکر شده است که کمیسیون گوگل بیش از حد است و این اپ استور، انحصار شدیدی را ایجاد کرده است. نصب پیش فرض این اپ استور در گوشی‌ها، یکی دیگر از وجهه‌های این شکایت از گوگل است. این امر، سبب ایجاد انحصار و سخت شدن کار دیگر کمپانی‌ها برای رقابت در سیستم عامل اندروید می‌شود. چرا که کاربران در واقع به سوی سرویس‌های گوگل هدایت می‌شوند. همچنین تنظیم کنندگان این شکایت، می‌گویند که گوگل ٣٠ درصد کمیسیون خود را با قرار دادن قیمت بیش از حد بر روی سرویس‌ها دریافت می‌کنند.

یکی از سخنگویان گوگل در مورد این شکایت اظهار نظر کرده است. او می‌گوید که این دعوی، مزایا و حق انتخاب‌های ارائه شده در اندروید و گوگل پلی و همچنین بازار رقابتی آن را کاملاً نادیده می‌گیرد. البته ما می‌دانیم که این چنین نیست و بسیاری از برنامه‌ها، بدون سرویس گوگل کار نخواهند کرد.

نظر شما در مورد این شکایت چیست؟ درآمد گوگل پلی منصفانه بوده است؟ فکر می‌کنید که سیاست گوگل درست است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️