حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین مسیر یادگیری سئو : از صفر تا صد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

سئو یکی از جذابترین و پر درآمد ترین حوزه های بازاریابی دیجیتال است. دنیای گسترده ی سئو ممکن است در ابتدا افراد را گیج کند و یادگیری به درستی اتفاق نیفتد. در این مقاله سعی کردیم مسیری ساده و مشخص برای یادگیری سئو به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

اصلا چرا باید سئو را یاد بگیریم ؟

همانطور که می دانید بهترین راه برای ارائه محصولات و خدمات به مشتریان اینترنت ، استفاده از وب سایت های تجاری است. حال مسئله این است در کنار شما 100 ها نفر نیز وبسایتی مشابه با کسب و کار شما دارند و شما می بایست در دیدن شدن، با آن ها رقابت کنید.رعایت اصول سئو این امکان را به شما می دهد تا با قرار گیری در نتایج اولیه گوگل و موتور های جست و جو ، شانس خود را برای دیده شدن افزایش دهید.

سئو و بهینه سازی سایت یکی از روشهای کاملاً رایگان در بازاریابی اینترنتی است. همانطور که می دانید اگر بخواهید از یکسری از روش‌های بازاریابی اینترنتی استفاده کنید نیاز به یک سری سرمایه‌های اولیه دارید. اما اگر مبحث سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید و خودتان سایتتان را سئو کنید می توانید به صورت کاملآ رایگان از این روش بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

وقتی سایت تان را بهینه سازی کنید دیگر نیازی به هزینه های مثل تبلیغات نخواهید داشت.اگر خودتان مبحث سئو را یاد بگیرید به صورت کاملاً رایگان و بدون اینکه نیاز به هزینه های سئو داشته باشید می توانید سایتتان را به نتایج اول گوگل برسانید.

7 مرحله یادگیری سئو از شروع تا پایان

یادگیری سئو برای افرادی که وب سایت دارند الزامی است. شما به صورت کاملاً رایگان می توانید از منابع مختلفی برای یادگیری است و اقدام کنید.اما در این مقاله می‌خواهیم از صفر تا صد به شما بگوییم که اگر می‌خواهید به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل شوید چه مراحلی را باید طی کنید.

قبل از هر کاری با مفاهیم و اصطلاحات سئو آشنا شوید

قبل از اینکه هر کاری بکنید، مطالعاتی سعی و کلی در مقالات آموزش سئو، میتواند روشن کننده خیلی موضوع ها برای شما باشد و شما را از سردرگمی خارج کرده و تا حدی وارد فضای این کار کند.از مطالب آموزشی سئو که در سطح اینترنت به زبان فارسی یا انگلیسی منتشر شده، استفاده کنید. منابع معتبر انگلیسی برای یادگیری سئو عبارتند از backlinko.com و ahrefs.com و neilpatel.com و moz.com

اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید می توانید از آموزش رایگان سئو آکادمی ویستا استفاده کنید. این سایت به خوبی منابع جامعی از تمامی مفاهیم و ابزارهای سئو را گردآورده است.

ویدیوهای آموزشی رایگان ببینید

یوتیوب بزرگترین سایت اشتراک‌گذاری ویدیو در جهان، مثل یک دانشگاه مجازی است. شما می توانید با آموزش های رایگان موجود در یوتیوب و آپارات، تا حدی با مفهوم سئو آشنا شوید. اما طبیعتا این روش مطئمن و اصولی نیست زیرا برای یادگیری سئو توسط ویدئوهای رایگان موانع و مشکلاتی وجود دارد که یکی از آن‌ها امکان گیج شدن در مراحل آموزش سئو است که این موضوع بسیاری از دانشجویان سئو را دچار دردسر می‌کند و اکثر ویدئوهای تولید شده در اینستاگرام و یوتیوب و … دارای ریتم و سرفصل مشخصی نیست.

در یک دوره جامع سئو شرکت کنید

برای اینکه بتوانید در مبحث سئو و بهینه‌سازی سایت حرفه ای شوید، باید تمام مراحل سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید .همانطور که گفتیم منابع زیادی برای یادگیری مبحث سئو و بهینه سازی سایت وجود دارد.

شما می‌توانید از منابع رایگان مثل اینترنت استفاده کنید یا اینکه می توانید از منابع پولی مثل شرکت در یک دوره آموزش سئو برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه‌ای استفاده کنید.بهترین راه یادگیری سئو این است که در یک دوره جامع آموزش سئو شرکت کنید. اما در انتخاب دوره، دقت لازم را به خرج بدهید. به یاد داشته باشید که تجربه کردن، بهترین مکمل برای یادگیری حرفه ای سئو است.

یک سایت واقعی! را خودتان سئو کنید

شرکت در دوره های آموزشی مفید نخواهد بود، اگر آموخته های خود را به کار نگیرید و تجارب جدیدی کسب نکنید. جهت تسلط بر نحوه اجرای سئو، پیشنهاد می کنیم حتما یک پروژه واقعی را اجرا کنید و کارایی دانسته های خود را بسنجید؛ برای این کار شما نیاز به یک سایت دارید.

البته بهتر است در دوره های آموزشی شرکت کنید که عملی و پروژه محور باشد. در این صورت با یک تیر دو نشان زده اید. هم اصول سئو را یاد می گیرید و هم دانسته های خود را اجرا میکنید.

با تیم های سئو همکاری کنید

تیم‌های سئو با توجه به اینکه معمولا بودجه لازم برای پرداخت حقوق اعضا را ندارند و در شروع ممکن است پروژه خوبی وجود نداشته باشد تا بخواهند حقوق بدهند و برای همین بعضی از دوستان که مدیر تیم سئو سایت هستند به ازای آموزش به افراد برای شروع با آن‌ها همکاری می‌کند که به نظر من اگر همچین موردی را بتوانید پیدا کنید بسیار روش خوبی برای آموزش سئو است.

همکاری در تیم سئو و بهینه‌سازی سایت مزایای بسیار خوبی دارد مانند اینکه شما با محیط کار و انواع کارفرماها و پروژه‌ها نیز آشنا می‌شوید که این به‌تنهایی ارزش بالایی دارد پس اگر چنین فرصتی را بدست آوردید از دستش ندهید.

اما همیشه این نوع همکاری مناسب نیست همانطور که هر کارآموزی مناسب نیست و ممکن است مواردی همچون بداخلاقی اعضای تیم و غیره شما ر آزار دهد.

سایت های موفق و رقیب را آنالیز کنید

یکی از ثمرات خیلی خوب راه اندازی سایت برای شما ، این است که مدام به بررسی سایت های رتبه اول گوگل می پردازید و فعالیت های آن ها را بررسی می کنید.

این آنالیز ها و بررسی ها می تواند سطح دانش و مهارت شما را تا حد زیادی ارتقا دهد .جدا از بحث آنالیز کردن رقبا که در هر پروژه ای وجود دارد، آنالیز کردن سایت های موفق ایرانی و خارجی از نظر سئو خود می تواند اطلاعات و سر نخ های بسیارمفیدی را به شما بدهد.

برای مثال می توانید بک لینک های هر وبسایت را با استفاده از ابزارهای سئو بررسی کنید و استراتژی سئو خارجی خود را مشخص کنید. یا حتی بررسی لینک سازی های سایت های مختلف می تواند به شما کمک کند به عنوان سئوکار، سبک و روش لینک سازی خود را پیدا کنید.

یک سئو کار حرفه ای و موفق همیشه به روز است

قدم آخر که برای یادگیری سئو یا در واقع قدرتمند تر کردن آموخته های سئو لازم است، همگام بودن و بروز بودن با الگوریتم های گوگل می باشد.گوگل همواره سعی بر این دارد که هوشمند تر و هوشمند تر شده و بتواند مانند یک انسان انتخاب کند و فقط سایت هایی که شایستگی اول بودن را دارند، در جایگاه اول گوگل نمایش دهد.

شما باید خودتان را بروز نگه دارید و ببینید که گوگل چه معیار هایی را برای این رتبه بندی های جدید در نظر گرفته، شما هم ایده های جدیدی بگیرید و در ایده آل ترین شکل ممکن از رقبا جلو بزنید.

مدت زمان یادگیری سئو پایان ندارد !

سئوکاری همیشه درحال یادگیری و کسب تجربه است و این یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های یک سئوکار ماهر و موفق است حتی هنگامی که به دنبال یادگیری مفاهیم پایه مانند سئو داخلی سایت هستید. این موضوع اصلا ترسناک نیست !شاید شما با مطالعه چند خط بالاتر کمی در مورد سئو تردید یا ترس پیدا کنید ولی فورا این موضوع را از ذهن‌تان بیرون کنید چون مدت زمان یادگیری سئو به صورتی که بتوانید برای ورود به بازار کار آماده شوید می‌تواند بسیار کوتاه باشد و بستگی به نوع آموزش دیدن و خود شما دارد.

برای کسب درآمد از سئو طبیعتا کمی باید تحمل داشته باشید .البته  در هر زمینه کاری این مورد وجود دارد که ورود به دنیای کسب‌وکاری جدید درآمد مناسبی نداشته باشید ولی به مرور زمان با آموزش دیدن و کسب تجربه در سئو حرفه‌ای می‌شوید و درآمدتان افزایش پیدا می‌کند.

کلام آخر

حال که می‌دانید برای شروع یادگیری سئو چگونه حرکت کنید، با انگیزه و اطمینان به دنیای سئو وارد شوید و ضمنا می‌توانید قدم اول یادگیری سئو را رد کنید و مستقیم به سراغ آموزش دیدن بروید چون در آموزش خصوصی سئو و دوره‌ها معمولا مفاهیم ابتدایی مرور می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات