حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

8 نکته طلایی برای داشتن یک فروشگاه آنلاین موفق

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

امروزه راه اندازی یک کسب و کار حتی با سرمایه محدود بسیار آسان شده است. با توجه به رشد فضای تجارت الکترونیکی، تخمین زده می شود که 95 درصد از خریدها تا سال 2040 به صورت آنلاین انجام می شود، زیرا مصرف کنندگان بیش از پیش به خرید آنلاین متکی هستند.

مالکیت فروشگاه های الکترونیکی دیگر محدود به شرکت های عمده ای نیست که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کنند مانند: آمازون، علی بابا و سایر شرکتها. این امر شامل شرکتهای نوپا و شرکتهای کوچک با تخصصهای مختلف شد و فروشگاه های الکترونیکی که توسط افرادی که در خانه یا فروشگاه های کوچک خود کار می کنند اداره می شوند، گسترش یافته است.

چه مبتدی باشید و چه کارآفرینی با سالها تجربه، می خواهید پول بیشتری بدست آورید. پس از انتخاب بهترین بستر برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین، باید کارهایی را انجام دهید تا خریداران را به سایت خود جذب کنید، آنها را متقاعد به خرید کنید و آنها را بارها و بارها به سایت خود بازگردانید.

در اینجا 8 نکته وجود دارد که به شما در ایجاد یک فروشگاه آنلاین موفق کمک می کند:

1- برند خود را بسازید

برندسازی قوی ترین چیزی است که می تواند کسب و کار شما را از دیگران متمایز کند. همه آنها تقریباً یک ویژگی را ارائه می دهند: ارسال رایگان، قیمت مناسب، تخفیف های بزرگ و غیره.

یک برند بسیار بیشتر از یک نام، یک شعار معروف یا یک تبلیغ جذاب است. نام تجاری شما این است که مردم چگونه شما را درک می کنند، مهم نیست که چقدر با کار شما ارتباط برقرار می کنند، در واقع برندسازی مجموعه ای از برداشت های افراد از کار شما است.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک جهان می گوید: “نام تجاری شما چیزی است که دیگران در مورد شما می گویند.” برند شما شهرت شماست!

یک نام تجاری معروف و محبوب یکی از ارزشمندترین دارایی های این شرکت است.

2- فروشگاه ساز خود را انتخاب کنید

اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید، اولین چیزی که در لیست کارهای شما قرار دارد انتخاب یک پلت فرم تجارت الکترونیک است.

یک پلت فرم تجارت الکترونیکی به سادگی یک نوع وب سایت خاص است که به کاربران امکان می دهد محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند. با استفاده از این ابزار، افراد می توانند بدون خروج از سایت شما خریدهای خود را تکمیل کنند. پلت فرم تجارت الکترونیک همچنین به شما اطلاع می دهد که سفارش جدیدی رسیده است.

به طور خلاصه، این یک راه حل فروش همه جانبه آنلاین است.

اگر می خواهید نحوه فروش آنلاین را بیاموزید، نمی توانید بدون راه حل تجارت الکترونیکی با کیفیت در اختیار داشته باشید. چنین ابزارهایی به شما کمک می کند تا ایده های تجاری خود را زنده کرده و از کسب درآمد آنلاین اطمینان حاصل کنید.

داشتن حق آگاهی از چگونگی انتخاب بستر مناسب تجارت الکترونیکی می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست یک فروشگاه کامل باشد.

در اینجا ما به شما توصیه میکنیم که طراحی سایت فروشگاهی خود را به ناپ شاپ بسپارید.

3- روند پرداخت را ساده کنید

هنگامی که محصولات/خدمات را به صورت آنلاین می فروشید، ضروری است که وب سایت تجاری یا برنامه تلفن همراه شما هزینه خرید مشتریان را برای آنها راحت تر کند. به همین دلیل است که فرایند پرداخت برای تجارت آنلاین شما بسیار مهم است.

شکی نیست که هدف هر فروشگاه اینترنتی جلب توجه بازدیدکنندگان هنگام ورود به سایت است و یکی از دلایل اصلی انصراف مشتریان از تکمیل خرید روش های طولانی پرداخت است.

هرچه پرداخت آنلاین راحت تر باشد، مشتریان بیشتر از شما خرید خواهند کرد. روشهای زیادی برای ساده کردن روند پرداخت وجود دارد. نکته مهم این است که تا آنجا که ممکن است انعطاف پذیری و اتوماسیون ارائه شود تا مصرف کنندگان بتوانند به روشی که برای آنها آسان تر است پرداخت کنند.

یک فرآیند پیچیده پرداخت، بازدیدکنندگان را به سایت رقبای شما هدایت می کند، بنابراین مطمئن شوید که مراحل پرداخت فروشگاه شما ساده و آسان است، و می توانید این نکات را برای بهبود روند پرداخت خود دنبال کنید:

  • • فرم اطلاعات پرداخت را مختصر و فقط زمینه های ضروری را کوتاه نگه دارید.
  • • مطمئن شوید که چندین روش پرداخت را اضافه کرده اید.
  • • هیچ هزینه پنهانی را که ممکن است مشتری از آن شگفت زده شود، دریافت نکنید.

4- بهبود تجربه کاربر

کاربران میزان قوی بودن یک برند را بر اساس تجربه کاربری که در اختیار مشتریان قرار می دهند قضاوت می کنند. تجربه کاربری خوب باعث می شود که مشتریان به طور طبیعی به محصولات و خدمات یک شرکت علاقه مند شوند. تنها چیزی که برای مشتریان اهمیت دارد توانایی برند در برآوردن نیازهای آنها در صورت درخواست است.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود تجربه کاربری خود انجام دهید، در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:

  • • اطمینان حاصل کنید که سایت شما به سرعت بارگیری می شود.
  • • یافتن محصولات را آسان کنید.
  • • داده های مربوط به هر محصول واضح و قابل درک است.
  • • محصولات باید شامل تصاویر واضح و با کیفیت بالا باشد.

5- چت بات را در سایت خود فعال کنید

Chatbots – چت بات هایی که بر هوش مصنوعی متکی هستند – به انجام مکالمات شخصی خودکار با مشتریان در مقیاس بزرگ کمک می کنند، و این مطمئناً نحوه تعامل برند شما با مشتریان را تغییر می دهد، و هنگامی که یک چت بات با کیفیت بالا باشد، به طور قابل توجهی به بهبود روند خرید مشتریان کمک می کند.

چت بات ها با استفاده از هوش مصنوعی و فن آوری های پردازش زبان طبیعی می توانند به طور قابل توجهی در مدت زمان کوتاهی به بهبود تجربه مشتری کمک کنند و شرکت ها پس از اجرای چت بات هایی که به هوش مصنوعی متکی هستند، متوجه افزایش چشمگیر نمرات رضایت مشتری شده اند.

6- محتوایی را که از مشتریان دریافت می کنید درج کنید

محتوایی که از مشتریان خود دریافت می کنید یک روش تبلیغاتی موثر است که هیچ هزینه ای برای شما ندارد، بلکه به شما کمک می کند تا درآمد خود را افزایش دهید و مشتریان بالقوه را به راحتی جذب کنید. با دریافت محتوا از یک مشتری، می توانید سایر مشتریان را بدون صرف هزینه زیاد متقاعد کنید. می توانید این را به شرح زیر اعمال کنید:

  • • از مشتریان بخواهید برای شما عکس و فیلم ارسال کنند.
  • • مسابقات را برای مشتریان اجرا کنید و آنها را به این صورت به خود جذب کنید.
  • • مردم را تشویق کنید تا نظرات خود را بنویسند و به محصولات شما امتیاز دهند.
  • • از بازدیدکنندگان بخواهید در نظرسنجی درباره محصولات شما شرکت کنند.

7- با دادن اطلاعات ارزشمند به کاربران کمک کنید

هنگام خرید محصول جدید؛ مشتریان جدید می خواهند نحوه استفاده از آن را بدانند، می توانید ویدیوها یا مقالاتی ایجاد کنید تا گام به گام آن را توضیح دهند. علاوه بر این؛ از قسمت سوالات متداول برای سهولت کار در ابتدا برای مشتریان استفاده کنید.

8- فرآیند ثبت نام را ساده کنید

بسیاری از افراد از خرید از یک فروشگاه آنلاین یا برنامه ای که دارای مراحل پیچیده ای برای ثبت نام است خودداری می کنند. درخواست جزئیات غیر ضروری یا انجام چندین مرحله برای ثبت نام، خریداران بالقوه را از فکر کردن در مورد خرید از شما باز می دارد.

وادار کردن کاربران به پیروی از یک فرآیند پیچیده بیش از حد مزاحمت تلقی می شود و می تواند نرخ تبدیل شما را به طور قابل توجهی کاهش دهد. هرچه تعداد فیلدهای بیشتری در مراحل ثبت نام وجود داشته باشد، خطر ترک سبد خرید در هنگام ثبت نام بیشتر می شود.

بنابراین، شما باید با سهولت در زندگی خریداران احتمالی با ثبت نام با حداقل تلاش، کار کنید. به ویژه، کاربران تلفن همراه باید مجاز به ثبت نام در حساب های Gmail یا بسترهای اجتماعی خود باشند.

راه دیگری که می توانید در مورد آن پیش بروید این است که مانند بسیاری از برندهای بزرگ، گزینه ثبت نام را در پایان مراحل پرداخت ارائه دهید.

منبع: https://nopshop.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات