حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لطف بزرگ گوگل به افزایش فروش Apple Watch اپل ⌚

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

به یاد دارید که درباره عدم پشنیبانی Galaxy Watch 4 از اتصال به آیفون و گوشی های هواوی یا به صورت کلی هر موبایل بدون GMS (خدمات موبایلی گوگل) برای شما نوشتیم؟ به نظر می رسد که این لطف بزرگ گوگل به افزایش فروش Apple Watch اپل ⌚ همچنان ادامه دارد. با معرفی مچ بند هوشمند Fitbit Charge 5 (شرکت خریداری شده توسط گوگل) شاهد محدودیت مشابهی هستیم. این خبر خیلی خوبی برای اپل خواهد بود.

افزایش فروش Apple Watch اپل به لطف عدم اتصال ساعت های WearOSی به آیفون

مچ بند هوشمند Fitbit Charge 5 دیروز معرفی شد و گوگل وعده داده است که ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام به زودی بر اساس Wear OS گوگل ساخته خواهد شد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. با این تغییر Fitbit ممکن است به زودی فقط از دستگاه های Android پشتیبانی کند. این آن را فقط برای دستگاه های Android محدود کرده و عدم پشتیبانی از iPhone و Huawei را سبب می شود. مدیرعامل Fitbit گفت:

“ما ساعت های هوشمند برتر مبتنی بر Wear OS می سازیم که بهترین ویژگی های سلامتی و سلامتی Fitbit را با قابلیت های محاسبات محیطی Google ترکیب می کند”.

مچ بند Fitbit Charge 5

مچ بند Fitbit Charge 5

بسیاری از کاربران اپل از دستگاه های Fitbit برای ردیابی فعالیت های خود و بررسی سلامت خود استفاده می کنند. با این وجود، بسیاری از آن ها هم از Apple Watch اپل استفاده کرده اند زیرا ادغام بهتری نسبت به Fitbit در کل اکوسیستم اپل دارد.

در حالی که مجموعه مدل های Versa و Sense فیت بیت به عنوان “ساعت های هوشمند” طبقه بندی می شوند، اما در واقع به اندازه سایر ساعت های هوشمند، هوشمند نیستند. آنها فاقد عملکرد و یکپارچگی زیادی هستند. آنها در اصل ردیاب های تناسب اندام و شبیه به ساعت های هوشمند هستند.

سامسونگ چند هفته پیش سری Galaxy Watch 4 را به عنوان محصولات Wear OS خود را معرفی کرد. سیستم عامل ساعت های هوشمند جدید با همکاری گوگل ساخته شد. این نشان داد که چه چیزی ممکن است زمانی که دو غول بزرگ نرم افزاری با هم کار می کنند، سیستم عامل را رقابتی تر کند. با این حال، این بدان معناست که ساعت های جدید Galaxy Watch 4 با iPhone و دستگاه های Huawei کار نمی کنند.

سری Galaxy Watch 4 سامسونگ از دستگاه‌های iOS پشتیبانی نمی‌کند!

به هر حال، از آنجایی که گوگل در حال حاضر مالک Fitbit است، به نظر می رسد آنها می خواهند ادغام محکم تری از کل اکوسیستم را ارائه دهند و از تکنیک هایی برای بسته نگاه داشتن آن استفاده کنند، هر چند نه به طور کامل. واضح است که نسخه های جدید Wear OS مستقیماً با watchOS رقابت خواهند کرد. هنگامی که Fitbit به طور کامل به Wear OS تغییر می کند، احتمالا فقط با دستگاه های Android کار می کند که از خدمات تلفن همراه Google (GMS) به طور پیش فرض پشتیبانی می کنند، بنابراین این بدان معناست که امثال Huawei محدود شده و مجاز به استفاده نخواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این راهبرد گوگل مناسب است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

چی میشه گفت
همونطور که گفتید، این محدودیت ها یعنی بهینگی عملکرد بیشتر
اما خب انحصار یعنی محدودیت انتخاب کاربر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)