حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رتبه اول شیائومی در بازار موبایل ٢٢ کشور؛ کاربران MIUI به ۴۵٠ میلیون نفر رسید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، شیائومی، عملکرد تجاری شرکت ها

شیائومی هم اکنون یک برند شناخته شده و با ارزش در بازار جهانی محسوب می‌شود. این کمپانی چینی، توانسته است رکوردهای زیادی را جابه‌جا کند. به طوری که مشخص شده است شیائومی در ٢٢ کشور جهان رتبه اول را دارد. در ادامه، نگاهی به جزئیات رتبه اول شیائومی در بازار موبایل این کشورها داریم.

رتبه اول شیائومی در بازار موبایل ٢٢ کشور جهان‌؛ رابط کاربری MIUI هم اکنون دارای ۴۵٠ میلیون کاربر فعال است!

اوایل ماه قبل، گفتیم که شیائومی توانسته است پرفروش‌ترین برند موبایل دنیا باشد. البته این آمار، تنها مربوط به ماه July است. با این حال، ما واقعاً از عملکرد چینی‌ها شگفت زده هستیم.

 

شیائومی پرفروش ترین برند موبایل دنیا در ماه July 2021 شد ⚡

 

به گفته Gsmarena، شیائومی در یک سال گذشته توانسته از خلأ هواوی به خوبی سود ببرد. به طوری که رشد شیائومی، در اصطلاح رو به انفجار است! این کمپانی، به تازگی آمار و ارقام مربوط به عملکرد تجاری خود در سه ماهه دوم سال ٢٠٢١ میلادی را منتشر کرده است. این گزارش، حاکی از موارد زیادی مانند افزایش دو رقمی درآمد، سوددهی، آمار فروش گوشی و دیگر موارد است. از ماه آوریل تا ژوئن امسال، شیائومی سهم عمده‌ای در بازر موبایل جهان داشته است. چینی‌ها توانسته‌اند ۵٢.۶ میلیون گوشی را طی این بازه زمانی بفروشند. اگر نسبت به سال گذشته حساب کنیم، شیائومی رشد فروش ٨۶.٨ درصدی را تجربه کرده است!

سهم کنونی شیائومی از بازار موبایل جهانی، حدود ١۶.٧ درصد می‌باشد. این شرکت در بازه زمانی مورد اشاره، رتبه دوم را دارد. اپل به رتبه سوم سقوط کرده است و سامسونگ همچنان صدرنشین است. اما فاصله چندانی میان رتبه اول و دوم این جدول به چشم نمی‌خورد. نکته جالبی نیز در این بین وجود دارد. گوشی‌های رده بالای شیائومی، با افزایش استقبال مواجه شده‌اند.

چرا که شیائومی در این بازه، حدود ١٢ میلیون دستگاه با قیمت بیشتر از ٣,٠٠٠ یوان (معادل ۴۶٣ دلار آمریکا) را به فروش رسانده است. از سوی دیگر، شیائومی در حال سرمایه گذاری عمده در بخش IoT یا اینترنت اشیا خود است. شایان ذکر است که درآمد شیائومی در این بخش نیز حدود ٣۵.٩ درصد افزایش یافته است. در نتیجه، شیائومی نه تنها در یک بخش، بلکه در چند بخش در حال پیشرفت است. در حال حاضر، حدود ٣٧۴ میلیون دستگاه اینترنت اشیا متصل به پلتفرم شیائومی هستند. این رقم، حتی شامل گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ‌ها نمی‌شود. ٧.۴ میلیون کاربر در دنیا وجود دارند که همزمان از ۵ محصول شیائومی یا بیشتر استفاده می‌کنند. از جمله این محصولات، می‌توان به جارو برقی، لامپ هوشمند، ترموستات و… اشاره کرد.

طیف محصولات شیائومی

طیف محصولات شیائومی

بازار خارج از چین، یکی از عناوین پر افتخار حوزه عملکرد شیائومی است. چینی‌ها اعلام کرده‌اند که رتبه اول شیائومی در بازار موبایل کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه، یک افتخار بزرگ است. پیش از این، ما در ترنجی گفته بودیم که شیائومی توانسته است برای چهارمین سال متوالی، رتبه اول بازار موبایل هند را داشته باشد. این اتفاق در اسپانیا و برای فصل متوالی ششم نیز رخ داده است!

 

شیائومی برای چهارمین سال متوالی پرفروش ترین برند موبایل هند شد

 

از آن جایی که کاربران بازارهای غربی ترجیح می‌دهند تا گوشی که تحت اپراتور هست را خریداری کنند، کم‌تر کسی به سمت محصولات شیائومی می‌رود. اما شیائومی اعلام کرده است که در حال افزایش ارتباطات خود با این اپراتورها برای فروش هرچه بیشتر در بازارهای مورد اشاره است. یک آمار جذاب دیگر که در مورد شیائومی اعلام شده است، مربوط به تعداد کاربران رابط کاربری آن است. بر اساس آخرین اطلاعات، حدود ۴۵٠ میلیون کاربر به صورت فعال در رابط کاربری MIUI حضور دارند.

نظر شما در مورد رتبه اول شیائومی در بازار موبایل چیست؟ آیا این کمپانی می‌تواند به عناوین برتر دسترسی پیدا کند؟ فکر می‌کنید که چه چیزی سبب پیشرفت هرچه بیشتر شیائومی می‌شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

با همین فرمون بره به نظر من که ۳ سال دیگه اول میشه به راحتی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️