حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین OnePlus Nord 2 مشخص شد: در حد S21 Plus اگزینوس

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | دوربین، وان‌پلاس

سری OnePlus Nord، توانست توجه بسیاری از خریداران گوشی‌های رده میانی و اقتصادی را جلب کند. گوشی‌های نورد وان پلاس، دارای مشخصاتی جذاب هستند. به عبارتی، این سری همان قاتلان پرچمدار وان پلاس را در خود جای می‌دهد. به تازگی وان پلاس نورد ۲ در تست‌های DxOMARK ظاهر شده است. در ادامه این مطلب، نگاهی به امتیاز DxO دوربین OnePlus Nord 2 داریم.

وان پلاس نورد ٢

وان پلاس ماه گذشته از گوشی Nord 2 پرده برداشت. این دستگاه، دارای مشخصاتی جذاب و رده بالا است. از جمله این مشخصات، می‌توان به شارژر ۶۵ واتی درون جعبه و تراشه ۶ نانومتری Dimensity 1200 اشاره کرد.

 

وان پلاس Nord 2 با تراشه مدیاتک Dimensity 1200 AI رسماً معرفی شد

 

عجیب است که وان پلاس اعلام کرده بود که دیگر با DxOMARK همکاری نمی‌کند. اما این مجموعه همچنان به بررسی گوشی‌های این برند چینی می‌پردازد. ظاهراً DxOMARK هر طور که شده است، گوشی‌های وان پلاس رو جهت بررسی تهیه می‌کند. حال، جدیدترین گوشی وان پلاس که Nord 2 نام دارد، در DxOMARK حضور پیدا کرده است. در همین راستا امتیاز DxO دوربین OnePlus Nord 2 منتشر شده است. اما پیش از رسیدن به اصل ماجرا، اجازه دهید تا چشم اندازی به مشخصات مرتبط این گوشی داشته باشیم:

  1. – سنسور اصلی ۵٠ مگاپیکسلی IMX766 سونی / لرزشگیر اپتیکال / اندازه پیکسل‌های ١ میکرومتری
  2. – سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض با زاویه دید ١٢٠ درجه
  3. – سنسور ٢ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق سوژه
  4. – فلش LED دوگانه
  5. – قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ۳٠ فریم بر ثانیه

مجموعه DxOMARK اعلام کرده است که برای بررسی و ثبت امتیاز این گوشی، بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم ثبت شده است.

امتیاز DxO دوربین OnePlus Nord 2 فراتر از انتظارات است!

امتیاز DxO دوربین OnePlus Nord 2

اگر راستش را بخواهید، تنها نقطه قوتی که بر روی کاغذ و مشخصات این گوشی می‌توان مشاهده کرد، سنسور اصلی IMX766 است. این در حالی است که وان پلاس نورد ٢، دارای سنسور لنز فوق عریض ٨ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ٢ مگاپیکسلی است. حتی خبری از قابلیت فیلم برداری 4K 60FPS در این گوشی نیست. بنابراین، حداقل بر روی کاغذ انتظار زیادی از این گوشی نداریم. اما آیا DxOMARK نیز چنین نظری دارد؟

جواب سؤال ما، خیر است. چرا که این مجموعه، دوربین OnePlus Nord 2 را در حد پرچمداران سامسونگ می‌داند! بر اساس بررسی‌های این مجموعه، امتیاز نهایی DxO دوربین OnePlus Nord 2 برابر با ١١۶ است. چنین امتیازی برای وان پلاس نورد ٢، شگفت انگیز است. نمرات بخش عکاسی، زوم و فیلم برداری این گوشی نیز به ترتیب برابر با ١٢۵، ۴٣ و ١٠۵ می‌باشد. در کل به ادعای DxOMARK، می‌توان روی دوربین این گوشی نسبت به رقبا حساب ویژه‌ای باز کرد. اما بر اساس این امتیاز، عملکرد دوربین اصلی OnePlus Nord 2 در حد چه گوشی است؟

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، امتیاز DxO دوربین OnePlus Nord 2 از گوشی‌هایی مانند Reno 10x Zoom و حتی OnePlus 9 است! از سوی دیگر، این گوشی عملکردی در تراز Galaxy S21 Plus نسخه Exynos دارد. اما در نهایت، عملکرد دوربین اصلی این گوشی از Mi 10T Pro و OnePlus 8 Pro ضعیف‌تر است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از عکس ثبت شده به وسیله دوربین اصلی OnePlus Nord 2 و OnePlus 9 موجود می‌باشد:

مقایسه دوربین وان پلاس نورد ٢ و وان پلاس ٩

مقایسه دوربین وان پلاس نورد ٢ و وان پلاس ٩

نقاط ضعف و نقاط قوت گوشی قاتل پرچمدار وان پلاس چیست؟

بر اساس اظهارات DxOMARK، این گوشی دارای نقاط قوتی همچون داینامیک رنج بالای تصاویر، طیف رنگی گسترده، سیستم فوکوس خودکار دقیق و پایدار، وایت بالانس و دقت رنگ مناسب در فیلم برداری، نوردهی دقیق به سوژه در فیلم برداری و جزئیات بالای ویدئوها است. مشکلاتی در سیستم دوربین اصلی این گوشی نیز وجود دارند. DxOMARK می‌گوید مواردی مانند جزئیات پایین تصاویر در تمام سناریوها، اعوجاج محسوس تصاویر، نوردهی و نویز زیاد در تصاویر شب هنگام، جزئیات پایین تصاویر زوم و مشکلاتی فاحش از جمله مشکلات فوکس خودکار و نویز در بخش فیلم برداری می‌باشد.

نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین OnePlus Nord 2 چیست؟ آیا فکر می‌کنید که عملکرد دوربین این گوشی از OnePlus 9 بهتر باشد؟ این گوشی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

من نمی خوام بگم که DxO خوب بررسی نمی کنه، ولی نتایج تو کت من که نمیره

Mahdi

سنسور وان پلاس سری ۹ روشه یعنی دوربین پرچمدار روشه پس امتیاز اون قدرم غیز منطقی نیست منطقی هست امتیازش

BeFair

درسته رفیق ولی خب تراشه (بخش ISP یا پردازش تصویر) خیلی متفاوته
همینطور بحث لنزها هم هست

mostafa3

امتیاز بالاتر از وان پلاس ۹ (115) بعد این میانرده شده ۱۱۶

Mahdi

خوبه امتیازش ولی تو ایران گران است چاق😂😂
وارد بشه یه قیمت میدن بره برای رقابت با ایفون ۱۲

Faez

دلالا هیچ گوشیرو در حد سری آیفون ۱۲ گرون نمیفروشن

BeFair

واقعا نمی دونم چرا اینقدر گرون میاد وان پلاس ها

Darth Vader

پس معلوم شد تا الان قیمت پیکسل هارو ندیدی.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️