حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رعایت اصول و قواعد سئو در کد نویسی وب سایت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

درست زده شدن کد های به کاربرده شده برای یک وب سایت، یکی از فاکتورهایی میباشد که تا حد خیلی بالایی می‌تواند بر روی سئو تاثیر مثبتی بگذارد. به همین دلیل است که در هنگام کد نویسی حتما باید به سئو بهینه شدن کدها توجه ویژه ای داشت.

البته شما باید این مورد را هم فراموش نکنید که سئو یک وب سایت فقط به کدنویسی درست و صحیح بستگی نخواهد داشت، بلکه کدهای صحیح این امکان را به شما خواهد داد شما با انجام این کار میتوانید بدو هیچ خطا و مانعی به انجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت خود بپردازید.

بررسی اهمیت سئو کدهای سایت

قبل از هرچیز باید بگوییم که شما صاحبان استارت آپ ها و بیزینس میتوانید برای اطلاع از قیمت انجام خدمات سئو کلیک کنید در ادامه اهمیت کدهای سایت را برای شما بررسی کرده ایم با ما همراه باشید. به سئو کدهای سایت این امکان را برا شما فراهم میکند که بخش بسیار حائز اهمیتی از فعالیت های مربوط به نگهداری، تعمیر، عیب یابی و توسعه وب سایت را با روشی صحیح انجام دهید. همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم هنگامی که در حال انجام فعالیت های مربوط به سئو، خطاهای فنی در مسیر شما به وقوع میپوندد با کد نویسی صحیح و اصولی می توانید این خطا ها را  کامل از بین ببرید و پتانسیل سایت خود را برای افزایش رتبه در صفحه نتایج گوگل بالا ببرید.با کمک گرفتن از کد نویسی درست شما می توانید هنگام بارگذاری صفحات وب سایت خود را کم کنید و به این صورت موجب بالارفتن بهره‌وری و بازده وبسایت خود شوید. همچنین هنگامی که کدهای وب سایت شما بدون هیچ خطایی نوشته شده باشد، شما از ایندکس شدن تمام صفحات وب سایت خود طمینان پیدا میکنید و به این صورت خزنده های گوگل به راحتی میتوانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند. مورد بعدی که در رابطه با اهمیت کد ها بر روی سئوی سایت باید ازآن آگاه باشید این میباشد که کدهای css و جاوا اسکریپت به کاربرده شده در یک وب سایت باید کاملا صحیح باشند تا رابط کاربری وب سایت شما بهبود ببخشد و به این صورت توجه کاربران درست را نیز بتوانید به خود بگیرند. تا این جای کار در تلاش بودیم که اهمیت کد سئو برای سایت را به صورت کامل برای شما بنویسیم و در ادامه توضیحات کوتاهی در خصوص استاندارد سازی کد سئو برای سایت و بخش های مختلف آن در اختیار شما خواهیم گذاشت. البته در نظر داشته باشید که مواردی که در ادامه خدمت شما عرض میکنیم جنبه تخصصی دارند و در صورتی که هیچ سررشته ای در زمینه کد های مورد استفاده در وب ندارید مناسبتر میباشد که با کارشناسان مهام تماس بگیرید تا در خصوص مشکلات خود صحبت کنید، ما راه حل های زیادی برای شما داریم همچنین میتوانید برای مشاوره سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی کلیک کنید.

شماره ی تماس:09107766641

آموزش کدنویسی سایت

آموزش کد سئو برای سایت در اینجای کار ما توضیح کوتاهی در رابطه با اهمیت کد نویسی برای سئو صحبت خواهیم کرد، اما در این قسمت میخاهیم که آموزش کد سئو برای قسمت های مختلف سایت را در اختیارتان بگذاریم. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم کدنویسی زیربنای اصلی یک وب سایت میباشد و حتما اهمیت دادن به آن و دقت در انجام کد نویسی صحیح و بدون خطا موجب می‌شود که شما در پایان کار وبسایت استاندارد و بهتری را داشته باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه این آموزش‌ها را با شما در میان بگذاریم.

دسترسی موتورهای جستجو به صفحات سایت و کد نویسی

در صورتی که میخواهید سئو موفقی را برای سایتتان داشته باشید باید این موضوع را به یاد داشته باشید که کدهای سایت خود را برای موتورهای جستجو به راحتی قابل دسترس کنید. این نکته را همیشه باید در نظر بگیرید که خزنده های گوگل (Crawlers) در هنگام بررسی سایت شما محدودیت هایی خواهن داشت که باید برای گرفتن نتیجه بهتر این محدودیت ها را مد نظر بگیرید. برای نمونه این نکته را در نظر بگیرید که این این خزنده ها توانایی بررسی صددرصد محتوای متنی را خواهند داشت، اما نمی توانند محتوای داخل یک فایل تصویری، ویدیویی و صوتی را درک کنند و به همین دلیل برای تفهیم بهتر محتوا شما باید از متن های مناسب در صفحات سایت خود کمک بگیرید. در این قسمت شما باید این موضوع مهم را در نظر بگیرید که امکان دارد بعضی اوقات به علت انجام تغییرات و یا بعد از به آپدیت ها شما شاهد خطاهایی در کد نویسی سایت خود باشید که موجب می شود راه خزنده های گوگل به برخی صفحات سایت شما بسته شود و در صورتی که قصد دارید نتیجه گیری مناسبتری از کارهای خود داشته باشید باید همیشه به دنبال پیدا کردن خطا و برطرف کردن آنها باشید.

تنظیم URL صحیح و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

 

استفاده از URL استاندارد هم از نظر کاربر و هم از نظر موتور جستجوی گوگل مورد بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. البته این مورد را در نظر داشته باشید که ایجاد تغییرات در کد های یک وب سایت در شرایط مختلف و برای سایتهای مختلف، میتواند متفاوت باشد، به همین صورت باید به یاد داشته باشید که از هر سیستم مدیریت محتوایی استفاده می کنید، پلاگین های مربوط به استاندارد سازی URL را نصب کنید. آدرس صفحات وب سایت شما باید به شکلی باشند که با مشاهده آن بتوانید به راحتی از محتوای کلی صفحه با خبر شوید و صد البته موتورهای جستجو نیز بتوانند چنین کاری انجام دهند.

حذف موارد اضافه از کدهای سایت برای ارتقا سرعت بارگذاری

به طور کلی کد نویسی وب سایت شما باید تا حد امکان ساده سازی شده باشد و به این صورت به راحتی با دستوراتی کوتاه و ساده بتوانید منظور خود را برای پیشبرد کارهای وب سایت برسانید. در ضمن این مورد را باید بدانید که استفاده از کد های پیچیده و طولانی قطعا زمان بیشتری از کد های کوتاه می برد و همین باعث شده است که سایتهای دارای کد های ساده سازی شده بتوانند سرعت و عملکرد بهتری داشته باشند. برای نظارت بر روی این مورد شما باید به صورت دوره ای کد های سایت خود را بررسی کنید تا مشکل خاصی نداشته باشند، در زمان بررسی بهتر است که نکات زیر توجه داشته باشید:

از ابزارهای چک کننده لینک استفاده کنید تا لینک های با اعتبار کمتر را تشخیص داده و حذف کنید.
برچسب های بدون محتوا و لینک های خراب را پیدا کنید.
کدهای سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که در هیچ قسمتی از آن فضای خالی وجود ندارد که بی جهت باعث طولانی تر شدن کد شده باشد.
<p style=”background: red; color: blue;”>hello</p>

برای مثال در قطعه کد فوق که ممکن است شما در کد های سایت خود مشاهده کنید به کار بردن کد های درون خطی تاثیر منفی روی سئو سایت دارد. در صورت مشاهده چنین کد هایی سعس کنید آن ها را رفع کنید.

استفاده از کدهای اسکریپت داخلی و جایگزین های متنی (تگ Alt)
استفاده از متن جایگزین یکی دیگر از امکاناتی است که کدنویسی وب سایت در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید به راحتی محتوای خود را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید و از آن مهم تر با استفاده از تصاویر، ویدیوها و فایل های صوتی جذابیت مطالب خود را بالاتر ببرید. شما باید همواره دقت داشته باشید که رقیبان شما چه فعالیت هایی انجام میدهند و سعی کنید که از بازار جذب مخاطب عقب نمانید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات