حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش ثبت اسکرین شات در مک بوک (macOS)

ثبت اسکرین شات در مک بوک (macOS) چگونه است؟ برای بسیاری شاید این سوال کمی زیادی ساده و البته پیش پا افتاده باشد. اما تصور کنید که به تازگی به اکوسیستم اپل وارد شده‌اید. موارد بسیار زیادی وجود دارد که شاید از آن بی اطلاع باشید. ثبت و ذخیره اسکرین شات از محیط سیستم عامل یکی از همین موارد است. در این مطلب به آموزش نحوه ثبت اسکرین شات در کامپیوترهای مک خواهیم پرداخت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ثبت اسکرین شات در مک بوک چگونه است

ممکن است تا الان بارها از خود پرسیده باشید که چگونه با رایانه مک خود، تصاویری از محیط سیستم عامل ثبت کنید. در این آموزش شما را راهنمایی می‌کنیم تا به سادگی این کار را انجام دهید. این راهنما به شما نمای کلی استفاده از روش‌های مختلف را آموزش می‌دهد. بدین ترتیب خواهید توانست با استفاده از میانبرهای مختلف نسبت به ثبت تصاویری از محتوای موجود در صفحه محیط سیستم عامل خود اقدام کنید.

geeky-gadgets می‌گوید اگر به تازگی از سیستم عامل ویندوز به سیستم عامل مک منتقل شده‌اید، ممکن است تصور کنید که ابزار Snipping ویندوز را از دست داده‌اید. یا حداقل اینکه دوست داشته باشید کنترل بیشتری نسبت به ویندوز برای روی تصاویر ثبت شده از محیط سیستم عامل خود داشته باشید. اما اپل برنامه‌ای شبیه به این ابزار را برای شما تدارک دیده است. به وسیله این ابزار قادر هستید تا مناطقی از صفحه خود را انتخاب کرده و آن‌ها را پس از ثبت، مستقیما در کلیپ‌بورد سیستم خود ذخیره کنید تا آن را برای هر مقصدی که خواستید، ارسال کرده یا ذخیره نمائید.

آموزش نصب نرم افزار و بازی iOS در مک بوک M1

آموزش ضبط مکالمه آیفون با نرم افزار رایگان iOS

میانبرهای ثبت تصویر از محتوای درون صفحه نمایش

ابتدا باید میانبرهایی که در کامپیوترهای مک برای ثبت تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرند را بشناسید.اولین حالت استفاده از سه کلید ترکیبی Shift + Command + 3 است. این روش یک نسخه کامل از کل صفحه شما را ثبت کرده و به طور پیش‌فرض، تصویر را در دسکتاپ شما ذخیره می‌کند. همچنین باید بدانید که این موارد قابل تغییر و شخصی سازی هستند. مطابق تصویر زیر عمل کنید.

ثبت اسکرین شات در مکینتاش

 

 

میانبر دوم که در کامپیوترهای مک می‌توانید از آن برای ثبت تصویری از محیط سیستم عامل استفاده کنید، استفاده از سه کلید کلید ترکیبی Shift + Command + 4 است. این مورد به شما مکان می‌دهد تا بخشی از صفحه دسکتاپ خود را برای ثبت و دریافت به عنوان یک فایل تصویری، انتخاب نمائید. سپس می‌توانید این طریق شبکات اجتماعی، ایمیل یا iMessage آن را ارسال نمائید. همچنین قادر هستید تا آن را در پوشه فایل‌های تصویری خود ذخیره نمائید. مطابق تصویر زیر عمل کنید.

ثبت اسکرین شات در مکینتاش

 

میانبر نوار ابزار ضبط ویدیو

در آخر، سومین میانبر که می‌توانید از آن برای گرفتن تصویر در صفحه کامپیوتر مک خود استفاده کنید، استفاده از سه کلید ترکیبی Shift + Command + 5 است. با فشار دادن این سه کلید، یک نرم‌افزار مشابه Snipping ویندوز اجرا خواهد شد. این نرم‌افزار بر روی تمامی کامپیوترهای مک مشترک است.

پس از فشار دادن این سه کلید ترکیبی، یک نوار ابزار مشابه این تصویر نمایان خواهد شد. این نوار ابزار دارای ۵ آیکون مختلف است که یک بخش برای انتخاب گزینه‌ها و یک دکمه ضبط صفحه نیز دارد. درون موارد مرتبط با بخش آپشن یا گزینه‌ها، توانایی تغییر محل پیشفرض ذخیره تصاویر و ویدیوها را دارید. مثلا می‌توانید انتخاب کنید آن را در دسکتاپ، پوشه اسناد (Documents)، کلیپ‌بورد، ایمیل یا پیام‌ها (مسیج) ذخیره کنید. همچنین یک گزینه ارائه پیش نمایش نیز وجود دارد. در آخر نیز می‌توانید یک محل جدید را برای ذخیره سازی انتخاب کنید.

در بخش گزینه‌ها قابلیت تنظیم یک تایمر را دارید. روش کار به این شکل است که با تنظیم آن، پس از گذشت مدت زمان انتخابی، تصویر ثبت می‌شود. مثلا ۵ یا ۱۰ ثانیه بعد از تایمر. به علاوه گزینه‌هایی نیز برای نمایش یک تصویر بند انگشتی شناور و بخاطر سپردن آخرین تصویر ثبت شده را خواهید داشت. همچنین گزینه دیگری برای نمایش یا عدم نمایش نشانگر موس نیز در اختیار دارد.

ثبت اسکرین شات در مکینتاش

ضبط فیلم در مک بوک

کارکرد آیکون‌ها به ترتیب از چپ به راست، مطابق تصویر بالا، به این شکل است. اولین آیکون به شما امکان می‌دهد تا کل صفحه را ضبط کنید. همچنین با قرار دادن نشانگر موس روی هر کدام از آیکون‌ها، یک متن خواهید دید. در این متن عنوان و موضوع آن را به صورت یک متن کوچک به شما نشان می‌دهد. آیکون دوم از سمت چپ به شما این امکان را خواهد داد تا یک محیط یک برنامه خاص که در حال اجراست را انتخاب کرده و نسبت به ضبط ویدیو تنها از همان بخش اقدام کنید.

آموزش انتقال بک آپ Whatsapp آیفون به گوشی اندروید

آموزش بازگردانی پست های حذف شده از اینستاگرام در اندروید و iOS

دو آیکون میانی نیز همچنان به شما امکان ضبط ویدیو از صفحه را خواهند داد. اما شما این انتخاب را خواهید داشت تا از کل صفحه یا فقط بخشی از آن، ضبط ویدیو از صفحه را انجام دهید. فیلم‌های ضبط شده نیز در همان مکانی که در موارد مربوط به گزینه‌ها یا آپشن تعیین کرده‌اید، ذخیره خواهند شد. ممکن است در ثبت اسکرین شات یا ضبط ویدیو از صفحه کامپیوتر مک خود با مشکل روبرو باشید. پس بهتر است که به وب سایت رسمی اپل مراجعه کرده و در بخش پشتیبانی به دنبال راه حل بگردید. در آن جا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از کامپیوترهای مک وجود دارد.

نظر شما کاربران در این مورد چیست؟ آیا از کامپیوترهای مک شرکت اپل استفاده می‌کنید؟ تاکنون در استفاده از قابلیت ثبت تصویر و ضبط ویدیو به مشکل برخورده‌اید؟ آیا تا به حال از این قابلیت استفاده کرده‌اید؟ نظر شما در مورد آموزش ثبت اسکرین شات در مکینتاش چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان