حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کنترل گوشی با حالت چهره به نسخه جدید ویژگی Accessibility اندروید ۱۲ اضافه می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android

اندروید ۱۲ مجموعه جدیدی از ویژگی‌های دسترسی (Accessibility) را ارائه می‌دهد که برای افراد دارای معلولیت بسیار مفید خواهد بود. XDA-Developers اخیرا در مورد ویژگی جدید درحال توسعه اندروید ۱۲ گزارشی تهیه کرده است که با نسخه بتا 12.0.0 برنامه Android Accessibility Suite منتشر خواهد شد و به شما امکان می‌دهد تا گوشی هوشمند خود را با استفاده از حالت چهره کنترل کنید.

کنترل گوشی با حالت چهره

شیوه جدیدی برای کنترل دستگاه شما با عنوان “Camera Switches” درحال‌حاضر به آخرین نسخه بتا اندروید در برنامه Accessibility Suite اضافه شده است. این برنامه، اساساً چندین گزینه برای تنظیمات Accessibility به‌منظور دسترسی و استفاده از دستگاه شما ارائه می‌دهد که عمدتا برای کمک به افراد دارای معلولیت ایجاد شده است.

هم‌اکنون، گزینه جدید “Camera Switches” چندین روش را برای کنترل تلفن اندرویدیتان پیشنهاد داده و لیست این موارد حتی در آینده می‌تواند افزایش یابد. به‌صورت کلی و درحال‌حاضر، حالاتی که برای کنترل گوشی از طریق چهره میسر است شامل موارد زیر می‌باشد:

دهان باز
لبخند
ابروها را بالا ببرید
نگاه به چپ
نگاه به راست
نگاه به بالا

نسخه جدید ویژگی Accessibility

نسخه جدید ویژگی Accessibility

این حالات چهره همچنین می‌تواند اقدامات زیر را کنترل کند:

Pause Camera Switch
Toggle auto-scan (disabled)
Reverse auto-scan
Select
Next
Previous
Touch & hold
Scroll forward
Scroll backward
Home
Back
Notifications
Quick Settings
Overview

به این ترتیب و به‌عنوان مثال، گوشی شما می‌تواند برنامه را هنگام باز کردن دهان خود تشخیص داده و همچنین می‌توانید این حالت چهره را پیکربندی کنید تا تلفن پنل نوتیفیکیشن‌ها را باز کند؛ یا می‌توانید با بالا بردن ابرو، تلفن خود را با صفحه‌اصلی برگردانید.

کنترل گوشی با حالت چهره

کنترل گوشی با حالت چهره

هنگامی که این ویژگی فعال است، یک نماد اعلان نشان داده شده که به شما اطلاع می‌دهد از دوربین به‌طور فعال استفاده می‌شود. این نشانگر نوار وضعیت ممکن است گزینه‌ای اضافی باشد چراکه Android 12 پیش از این و هنگام استفاده از دوربین دستگاه شما، یک نشانگر را به‌صورت جداگانه نمایش می‌داد.

نکته جالب اینست که نسخه بروز شده برنامه Android Accessibility Suite فقط مختص اندروید ۱۲ نیست. به این معنی که امکان دانلود برنامه در اندروید 11 از طریق Google Play Store نیز وجود دارد؛ با این حال، این مورد هنوز در دسترس نیست.

اشتراک گذاری لینک در اندروید ١٢ اکنون ساده‌تر از قبل شده است!

نظر شما راجع‌به ویژگی جدید Accessibility اندروید پیرامون کنترل گوشی با حالت چهره چیست؟ البته این قابلیت بیشتر با هدف مساعدت افراد معلول و کم‌توان اضافه شده است، اما کاربران عادی نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. بنابراین به‌نظر شما این مورد تا چه حد می‌تواند به کمک شما آمده و در شیوه کنترل گوشی هوشمندتان، تغییراتی را ایجاد کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی