حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رئیس و وارث سامسونگ از زندان آزاد شده و به دفتر کار خود بازگشت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، چهره ها، سامسونگ

روز جمعه، Jay Y. Lee، رئیس و وارث سامسونگ با قید مشروط از زندان آزاد شده و پس از صدور بیانیه‌ای برای خبرنگاران، راهی مقر اصلی این شرکت شد. دفتر رئیس جمهور کره جنوبی، Moon Jae-in، مدعی شده است که آزادی مشروط زودهنگام وی به نفع منافع ملی کشور است.

آزادی رئیس سامسونگ از زندان

دفتر Moon در بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما به‌خوبی می‌دانیم که نظرات موافق و مخالف درباره آزادی مشروط Jay Y. Lee وجود دارد. نظرات افرادی که مخالف هستند نیز درست است. از سوی دیگر، افراد زیادی بوده‌اند که خواستار آزادی مشروط وی در این بحران شدید می باشند؛ به این امید که وی در رابطه با نیمه‌هادی و واکسن‌ها به کشور کمک کند.”

پدربزرگ لی در سال 1938، سامسونگ را تاسیس کرد. وی از سال 2014 مسئولیت گروه سامسونگ را برعهده داشته است. اگرچه غیبت او تاثیری در عملکردهای منظم سامسونگ نداشته، لی مسئول تصمیم‌گیری استراتژیک بلندمدت شرکت بوده و غیبت طولانی مدت او برنامه‌های سرمایه‌گذاری سامسونگ را به‌تاخیر انداخته است.

گروه سامسونگ هرساله مسئول 10 تا 20 درصد از تولید ناخالص داخلی کره جنوبی می‌باشد.

در سال 2017، لی به “رشوه، اختلاس و شهادت دروغ” متهم شده و پس از محکومیت برای بخشی از اتهامات، به پنج سال زندان محکوم شد. پس از یک سال حبس، دادگاه تجدیدنظر حکم وی را تعلیق و او را موقتاً آزاد کرد.

در ماه ژانویه، لی از سوی دادگاه عالی به 30 ماه زندان محکوم شد. انتظار می‌رفت که او تا سال آینده در زندان بماند، اما ماه گذشته وزارت دادگستری دستورالعمل‌هایی را برای آزادسازی مشروط زودهنگام وی تسهیل کرد و به لی اجازه داد تا پس از گذراندن تنها 18 ماه، از زندان آزاد شود.

آزادی رئیس سامسونگ از زندان

آزادی رئیس سامسونگ از زندان

آزادی لی مشروط است؛ چراکه دولت Moon بر بستر اصلاحات سیاسی فعالیت می‌کند. لی متهم به رشوه دادن به Choi Soon-Sil، دوست نزدیک رئیس جمهور سابق Park Geun-hye شده بود. چوی و پارک هم‌اکنون به‌دلیل موارد شدید سوءرفتار سیاسی که عمدتاً بر روابط نامناسب بین دولت و گروه‌های بزرگ واقع در کره جنوبی متمرکز شده بود، زندانی شده‌اند.

مون با آزادی زودهنگام لی، به وعده انتخاباتی خود مبنی‌بر قطع این روابط به‌نفع رشد اقتصادی‌ای که رهبری لی می‌تواند ایجاد کند، متعهد شده است.

یکی از تصمیمات بعدی لی شامل احداث یک کارخانه تولید تراشه 17 میلیارد دلاری در خاک ایالات‌متحده می‌باشد. به‌دلیل کمبود تراشه، لابی‌های آمریکایی و سرمایه‌گذاران سامسونگ، هر دو به رئیس شرکت کره‌ای فشار آورده‌اند تا برنامه‌های خود را برای ساخت این کارخانه نهایی کند.

لی که از اخیرا از بازداشتگاه سئول بیرون آمده، قول داده است که بهتر از گذشته عمل خواهد کرد. وی بیان می‌کند: “من نگرانی زیادی برای مردم ایجاد کرده‌ام و عمیقا از آنها عذرخواهی می‌کنم. من به نگرانی‌ها، انتقادات و انتظارات زیاد از خودم گوش‌فرا داده و سخت کار خواهم کرد.”

با وجود نگرش آینده‌نگرانه، سرانجام لی نامشخص است. وی با اتهامات پیچیده تقلب در حسابداری و دستکاری قیمت سهام در ارتباط با ادغام سال 2015 که شامل همکاری رئیس جمهور سابق بود، روبرو است. وی همچنین به‌طور جداگانه متهم‌به استفاده غیرقانونی از یک آرامبخش دارویی نیز می‌باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی