حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ چگونه گلکسی زد فولد ۳ را به مقاومت در برابر آب و پشتیبانی از S Pen مجهز کرد؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ، فناوری‌های نوین

سامسونگ پس از حدث‌وگمان‌های فراوان سرانجام جدیدترین سری از گوشی‌های تاشو خود با نام گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ را معرفی کرد. گوشی اول اما دو ویژگی قابل‌توجه در خود دارد که شاید بتوان آنها را مهم‌ترین دلایل ارتقا به این دستگاه قلمداد کرد که طرفداران سامسونگ نیز، آنها را از زمان معرفی نسل اول این سری درخواست کرده‌اند. قابلیت‌های جدید گلکسی زد فولد ۳ شامل مقاومت در برابر آب و همچنین پشتیبانی از قلم S Pen می‌شوند. اما سوال اصلی اینجاست که غول کره‌ای چگونه موفق شده تا این دو مورد را باتوجه به سختی استفاده، در گوشی تاشو جدید خود بکار ببرد.

پشتیبانی از قلم S Pen گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ

پشتیبانی از قلم S Pen گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ

پشتیبانی از قلم S Pen گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ

برای افزودن این ویژگی‌ها به یک گوشی تاشو، تفکرات زیادی از سوی سامسونگ صورت گرفته است. این شرکت در Galaxy Unpacked به جزئیات این مرتبط با نحوه اضافه کردن این قابلیت‌ها پرداخته و توضیح داد که چگونه Galaxy Z Fold 3 به مقاومت در برابر آب و پشتیبانی از S Pen رسیده است. این شرکت همچنین یک ویدئوی کوتاه منتشر کرد که در آن مهندسی مورد استفاده در توسعه این ویژگی‌ها را نشان می‌دهد.

گلکسی زد فولد ۳ اولین دستگاه تاشو سامسونگ محسوب می‌شود که از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند، اما همانطور که سامسونگ در ویدئوی زیر به تفصیل توضیح می‌دهد، ایجاد آن یک کار بسیار چالش‌برانگیز بوده است.

 

سامسونگ سال‌ها قبل از ارائه راه‌حل خود، نمونه‌های اولیه متعددی از دیجیتایزرهای تاشو را توسعه داده و آزمایش کرده است. سپس به‌جای ادامه دادن زمان و منابع برای توسعه دیجیتایزر تاشو بدون دستیابی به نتایج امیدوارکننده، سعی کرده تا فرم لولا را تغییر دهد. بنابراین سامسونگ ایده اولیه خود را کنار گذاشته و از نو شروع به طرح برنامه‌های جدید کرد. نتیجه آنکه این شرکت تصمیم گرفت تا با همکاری Wacom، از دو دیجیتایزر جداگانه استفاده کند که هر کدام برای نیمی از نمایشگر تاشو مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ سپس این این دو دیجیتایزر را از طریق یک برد اصلی به یکدیگر متصل کرده تا به‌عنوان یک واحد یکپارچه برای نمایشگر کار کنند.

نمایشگر جدید تاشو همچنین به قلم S Pen و نوک نرم‌تری برای کار با قلم نیاز داشت؛ درنتیجه نوک‌های جدید S Pen Fold Edition و S Pen Pro دارای لاستیک نرم‌تر و همچنین یک فنر اضافه هستند. سامسونگ ادعا می‌کند که مدت زمان پاسخگویی S Pen نیز در مقایسه با نسل‌های قبلی تا 40 درصد افزایش یافته است.

افزودن مقاومت در برابر آب به گوشی‌های تاشو امری غیرممکن به‌نظر می‌رسید

برای اینکه گلکسی Z Fold 3 در برابر آب مقاوم باشد، سامسونگ در ابتدا لولا را با مواد مقاوم در برابر خوردگی و گریس طولانی مدت پرورش داده و سپس از مکانیسم‌هایی به‌منظور حفاظت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی استفاده کرده است.

علاوه‌بر این، در این لولا از مهر و موم لاستیکی و CIPG (Cured In Place Gasket) برای بستن شکاف بین انتهای اتصال برد مدار چاپی قابل انعطاف که از طریق لولا عبور می‌کند، استفاده شده است. این عناصر از نفوذ آب به داخل و آسیب رساندن به اجزای داخلی دستگاه جلوگیری می‌کنند.

درون جعبه سامسونگ Galaxy Z Fold 3 5G چه چیزهایی وجود دارد؟

درنهایت نظر شما راجع‌به تلاش سامسونگ برای اضافه کردن دو مورد از قابلیت‌های مورد انتظار کاربران به گلکسی زد فولد ۳ چیست؟ وجود این دو ویژگی تا چه اندازه برای شما جذاب بوده و اهمیت آنها را تا چه حد قلمداد می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سامسونگ چگونه گلکسی زد فولد ۳ را به مقاومت در برابر آب و پشتیبانی از S Pen مجهز کرد؟

+ به نام خدا
به سختی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی