حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرفروش ترین برند گوشی 5G در فصل دوم ٢٠٢١، شیائومی است!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 5G، شیائومی

شیائومی به شدت در میزان فروش گوشی‌های هوشمند رشد داشته است. این کمپانی، توانست رقبای قدرتمندی مانند سامسونگ و اپل را در ميزان فروش گوشی‌های هوشمند کنار بزند. به همین صورت، شیائومی اکنون به پرفروش ترین برند گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شده است. اما این موضوع، فقط در همین جا خاتمه نیافته است. بر اساس آخرین آمار، پرفروش ترین برند گوشی 5G در فصل دوم سال ٢٠٢١ میلادی، شیائومی است. این کمپانی سهم گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است.

پرفروش ترین برند گوشی 5G در جهان، شیائومی است؛ اما سهم فروش گوشی‌های 5G چگونه است؟

چندی پیش در ترنجی گفتیم که شیائومی به محبوب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند دنیا در ماه July 2021 تبدیل شده است. این موضوع، توانسته است به برتری سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند طی ماه مورد اشاره خاتمه دهد.

 

شیائومی پرفروش ترین برند موبایل دنیا در ماه July 2021 شد ⚡

 

اما در بازار گوشی‌های 5G چه خبر است؟ به گزارش Gizmochina، شیائومی امسال روند رشد چشمگیری را تجربه کرده است. این کمپانی در حقیقت در اوج خود به سر می‌برد. این کمپانی در ماه قبل میلادی، به عنوان پر فروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته شد. این اولین باری است که شیائومی چنین عنوانی را به دست آورده است. بنابراین، شیائومی اکنون در دوره‌ای فراموش نشدنی است. در حال حاضر، گزارش جدیدی از مؤسسه آماری Strategy Analytics منتشر شده است. این گزارش، مربوط به پرفروش ترین برند گوشی 5G در جهان است. بر اساس این گزارش، شیائومی به عنوان پرفروش ترین برند گوشی 5G در فصل دوم سال جاری میلادی شناخته می‌شود. چرا که این کمپانی با فروش گسترده خود، ٢۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

این گزارش در ادامه می‌افزاید که در سه ماهه دوم سال ٢٠٢١ میلادی، در مجموع حدود ٩۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند 5G به فروش رسیده است. این موضوع، به رشد میزان گوشی‌های 5G در بازار اشاره دارد. در این بین، شیائومی حدود ٢۴ میلیون دستگاه گوشی 5G به فروش رسانده است. بنابراین، شیائومی رهبر فروش گوشی‌های هوشمند 5G است. در مجموع ٩ فصل گذشته، شیائومی حدود ٧٠ ميليون دستگاه گوشی 5G را به فروش رسانده است.

این در حالی است که میزان فروش سامسونگ از گوشی‌های 5G در همین بازه، حدود ٧٧ میلیون دستگاه می‌باشد. اما این تمام ماجرا نیست. غول فناوری چینی یعنی هواوی بیشترین میزان فروش گوشی‌های 5G را با فروش ٩۵ میلیون دستگاه در ٩ فصل گذشته در اختیار دارد. با این حال، این کمپانی به دلیل اعمال تحریم‌های شدید از سوی ایالات متحده آمریکا نتوانست به اهداف مهم‌تری دست بیابد. حتی پرچمدار کنونی این کمپانی از اینترنت 5G بی بهره است. به همین ترتیب، درهای فروش بیشتر گوشی‌های 5G برای برندهایی مانند ریلمی، ویوو، اوپو، آنر و… باز شده است.

جدول پرفروش ترین برند گوشی 5G

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، ده برند برتر فروش گوشی‌های 5G لیست شده‌اند. در مورد میزان فروش شیائومی صحبت کردیم. این کمپانی نسبت به بازه مشابه قبلی، رشد ۴۵٢ درصدی را تجربه کرده است! در رتبه دوم و سوم، به ترتیب ویوو و اوپو دیده می‌شوند. این دو برند حدود ١٧ میلیون دستگاه گوشی 5G به فروش رسانده‌اند. فروش کلی گوشی‌های 5G آن‌ها نیز حدود ۶٧ میلیون دستگاه است. رشد فروش آن‌ها، بیش از ٢٠٠ درصد است. رتبه چهارم فروش گوشی‌های 5G، مختص به سامسونگ است. کره‌ای‌ها در فصل دوم ٢٠٢١، حدود ١۶ میلیون دستگاه 5G فروخته‌اند، ١۶.۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند و رشد ١٢۶ درصدی داشته‌اند.

بیشترین رشد در این جدول، مربوط به برندهای لنوو و ریلمی است. این دو برند به طور باورنکردنی به ترتیب با رشدهای ٣,۴٨٠ و ١,٧٧٣ درصدی مواجه شده‌اند! این موضوع نشان می‌دهد که این دو کمپانی به زودی فروش بیشتری را نیز کسب خواهند کرد. نکته جالب این جدول، این است که آنر گوشی 5G بیشتری را نسبت به هواوی فروخته است. هواوی تنها کمپانی است که در این جدول با رشد منفی روبه‌رو شده است. چینی‌ها ٨۶ درصد نسبت به قبل افت فروش داشته‌اند. توجه داشته باشید که این جدول، تنها مربوط به گوشی‌های 5G اندرویدی می‌باشد. 

نظر شما در مورد جدول پرفروش ترین برند گوشی 5G چیست؟ آیا شیائومی می‌تواند به این روند خود ادامه دهد؟ آینده ریلمی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️