حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رابط کاربری EMUI 12 هواوی: ظاهری مشابه HarmonyOS اما بر اساس اندروید

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | هواوی

یک ماه و نیم پیش برای اولین نوشتیم که رابط کاربری EMUI 12 هواوی لو رفت. چند روز پیش هم هواوی Nova 8 نسخه جهانی با Kirin 820E و EMUI 12 معرفی شد. اما این رابط کاربری رونمایی نشده هواوی چیست؟ می توان گفت رابط کاربری EMUI 12 هواوی با ظاهری مشابه HarmonyOS اما بر اساس اندروید ارایه می شود.

رابط کاربری EMUI 12 هواوی

هواوی مشغول عرضه سیستم عامل HarmonyOS 2 خود در چین است، اما یک محصول ناشناخته جدید وجود دارد که به تازگی برای برخی کاربران جهانی به عنوان EMUI 12 عرضه شده است. نسخه جدید EMUI چندی پیش دیده شده بود.

با این حال، هواوی به طور رسمی چنین رابط کاربری را به طور رسمی برای معرفی نکرده است. بنابراین ویژگی ها و جزئیات رسمی در حال حاضر ناشناخته باقی مانده است. اما نگران نباشید، ما اطلاعات مفیدی در این مورد داریم که شما را هیجان زده می کند.

آپدیت نهایی HarmonyOS 2.0 هواوی تاکنون برای بیش از ۶۵ مدل منتشر شده است!

رابط نرم افزاری EMUI 12 جایگزین EMUI 11

در این زمینه با Huawei Mobile Russia ارتباط گرفته شد و این شرکت تأیید کرد که در واقع نام نسخه نرم افزاری “EMUI 12” است. این شرکت در ادامه گفت که این نرم افزار جدید جایگزین EMUI 11 شده و تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد.

علاوه بر این، شرکت همچنین افزود که EMUI 12 دارای کنترل پنل جدید و فناوری توزیع هواوی است تا همکاری هوشمند را در دستگاه های مختلف تسهیل کند.

به عنوان مثال، این شامل Huawei OneHope است که به کاربران امکان می دهد از اتصال همه کاره استفاده کنند. انجام تعاملات در زمان واقعی، با پشتیبانی از سیستم چندگانه و همکاری چند صفحه ای (multi-screen collaboration) انجام می پذیرد.

همچنین می توانید محتوای نمایش داده شده روی نمایشگر، صفحه کلید و ماوس را به اشتراک بگذارید تا به راحتی از دستگاه استفاده کنید. همچنین می توانید فایل ها، تصاویر و داده ها را به اشتراک بگذارید تا کارهای خود را به طور موثرتر پیش ببرید.

جدا از این موارد، به نظر نمی رسد که نرم افزار به دلیل دلایل خاص در زیر دارای ویژگی Super Device باشد.

پوسته نرم افزاری EMUI 12 بر اساس اندروید است یا هارمونی

با وجود این اطلاعات، هواوی تأیید نکرده است که آخرین سیستم مبتنی بر Android است یا HarmonyOS. با این وجود، ما اطلاعاتی را از یک کاربر دریافت کرده ایم.

یک وبلاگ نویس تأیید کرده است که EMUI 12 هنوز مبتنی بر Android بوده اما دارای رابط کاربری HarmonyOS است. با این حال، این رابط کاربری شامل تمام ویژگی های HarmonyOS نیست، که منطقی است. از سوی دیگر، وی برخی از تصاویر مربوط به دستگاه اخیراً راه اندازی شده – Maimang 10 SE 5G را به اشتراک گذاشت.

هواوی Maimang 10 SE با تراشه Snapdragon 480 به زودی رونمایی می‌شود

این دستگاه اولین تلفن هوشمند از سری Maimang است که به سفارش China Telecom تولید شده و بدون برند هواوی است (که از تراشه اسنپدراگون 5G پایین رده Snapdragon 480 استفاده می کند). این دستگاه دارای رابط کاربری HarmonyOS 2 است اما دقیقاً بر اساس HarmonyOS طراحی نشده است. در عوض، سیستم عامل اندروید دارد.

Maimang 10 SE 5G با EMUI 12

Maimang 10 SE 5G با EMUI 12

پوسته EMUI 12 واقعاً اینجاست و هواوی، مشابه HarmonyOS هیچ استراتژی عرضه برای دستگاه های جهانی خود را تأیید نکرده است. بنابراین، در وضعیت فعلی تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که منتظر بمانیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی رابط کاربری جدید EMUI 12 را برای گوشی های فعلی خود ارایه خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

دوستان به نظرتون چه قدر احتمالش هست که برای گوشی هایی که در حال حاضر اندروید و Emui 11 دارند بیاد جای هارمونی Emui 12 مبتنی بر اندروید بده (مثل 5t)
الان منی که 5t دارم یعنی دیگه نباید منتظر هارمونی باشم و emui 12 میگیرم مبتنی بر اندروید ؟
و اینکه آیا نسخه‌ی اندرویدم هم به روز میشه یا همین اندروید ۱۰ که دارم می‌مونه و فقط رابط کاربری به روز میشه؟

ᴀ ᴛ ʟ ᴀ ɴ ᴛ ɪ ᴄ

ببین با توجه به شناختی که از هوآوی دارم هیچی مشخص نیست
چون از همون اراعه هارمونی برای گوشی ها مشخص بود برنامه خاصی نداره
ولی احتمال میدم برای پردازنده قوی گوشیت یه آپدیت دیگ هم بیاد

نوا ۵تی درواقع ریبرند کامل از آنر ۲۰ تِه.تو نقشه ی راه آپدیت هارمونی؛ زمان بندی دریافت تمام اعضای سری نوا ۵ و آنر ۲۰ ، چارک پایانی ۲۰۲۱ تا اوایل چارک اول ۲۰۲۲ اعلام شده‌…
اما در خصوص ماهیت EMUI 12 ؛ به نظرم یا نسخه ی گلوبال هارمونیه که احتمالش خیلی کمه چون پسوند os نداره پس احتمال قریب به یقین مربوط به رابط کاربری میشه و یا اینکه پوسته ای از هارمونیه که رو اندروید سوار شده(درواقع اندروید با چاشنی هارمونی! یه جور مثل Magic UI 5 آنر). فرضیه ی دوم خیلی به واقعیت نزدیکه و اگه کمی نکته سنج باشیم ، شاید هواوی میخواد با این رویکرد به نوعی بستر رو فراهم کنه برای شکل گیری ذهنیتی از هارمونی که به مرور کم کم تو سطح جهانی ارائه و فراگیر بشه…
“و اینکه آیا نسخه‌ی اندرویدم هم به روز میشه یا همین اندروید ۱۰ که دارم می‌مونه و فقط رابط کاربری به روز میشه؟”
از اونجایی که نسخه ی دیفالت EMUI نوت ۵ تی ورژن ۹.۱ بود و در ادامه نسخه ی ۱۰(با اندروید ۱۰) ، ۱۰.۱ و ۱۱ رو گرفته ، احتمال خیلی زیاد یه آپدیت اساسی برای رام گلوبال و ۲ آپدیت اساسی مخصوص رام چین رو میگیره…

hamidtn

به نظرم بزرگترین اشتباه هوآوی یکسان کردن رابط کاربری اندروید و هارمونی بود .

به خاطر همین خیلی ها تفاوت را حس نمی کنند .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)