حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با پر فروش ترین گوشی های بازار ایران آشنا شوید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

خرید محصولات پرچمدار در توان مالی همه نیست. فارغ از افزایش قیمت نرخ ارز، سازندگان مطرح گوشی در دنیا نیز هر ساله مقداری بر قیمت گوشی های پرچمدار خود اضافه می کنند. به عنوان مثال سامسونگ و اپل از اولین مدل های خود تا به امروز با شیب ملایمی قیمت گوشی های خود را دو برابر کرده اند!

هر چند جای نگرانی نیست. خبر خوب این است که تعداد زیادی گوشی میان رده در بازار موجود است که با قیمت به مراتب پایین تر، تجربه ی کاربری تقریباً مشابه ای با پرچمداران را برای کاربران خود ارائه می دهند. در این مقاله قصد داریم 10 گوشی موبایل دست چین شده را که در یک سال آینده بر بازار ایران حکمرانی خواهند کرد را به شما معرفی کنیم. نکته جالب توجه در مورد این لیست، گوشی های سامسونگ و گوشی های شیائومی هستند که در ایران و بین طرفداران برندهای مختلف جای خود را محکم کرده اند. پس با دیجی بروز همراه باشید.

گوشی گلکسی A12، میان رده ی اقتصادی

اقتصادی ترین محصول میان رده این لیست، در کنار برچسب قیمتی خود حرف های زیادی برای گفتن دارد

سامسونگ اخیراً به لطف محصولات سری A تبدیل به یکی از بهترین تولید کنندگان گوشی های اندرویدی ارزان قیمت شده است. میلیون ها نسخه از سری A سالانه در گوشه و کنار جهان به فروش می رود. سری A شامل گوشی هایی است که نسبت به برچسب قیمتی خود آورده ی خوبی را برای خریداران خود ارائه می دهند.

گوشی گلکسی A12 با صفحه نمایش 6.5 اینچی و چهار عدد دوربین، بیشتر به پرچمداران بازار شبیه است تا یک گوشی اقتصادی. در بحث طراحی ظاهری نیز می توان گفت، یکی از زیبا ترین محصولات سامسونگ را شاهد هستیم. همچنین پردازانده ی 8 هسته ای با فرکانس های 2.3 و 1.6 گیگاهرتزی را نیز نباید فراموش کنیم. پشتیبانی این پردازنده با رم 2 تا 6 گیگابایتی انجام می شود تا به قابلیت سخت افزای گوشی A12 اطمینان بیشتری پیدا کنیم.

گوشی گلکسی A32

گوشی گلکسی A32 سامسونگ در دو نسخه 4G و 5G به بازار عرضه شده است.

گوشی گلکسی A32 یکی از جدیدترین محصولات سامسونگ است که دقیقاً در میانه مدل های سری A سامسونگ قرار گرفته. سامسونگ در طراحی ظاهری گوشی های خود تغییرات اساسی داده و گوشی گلکسی A32 نیز از این تغییرات بهره برده. گوشی A32 زبان طراحی مشابه با سریS سامسونگ دارد و نوع چینش دوربین های چهار گانه خود را از پرچمداران سامسونگ به ارث برده است. البته طراحی ظاهری تنها ویژگی مشترک گوشی موبایل A32 با پرچمداران سامسونگ نیست. صفحه نمایش AMOLED Super به همراه نرخ بروز رسانی 90 هرتزی را نیز باید به این لیست اضافه کنیم. در بخش سخت افزاری نیز چیپست Helio G80 مدیاتک به همراه پردازنده ی هشت هسته ای مورد استفاده قرار گرفته است. میزان رم مورد استفاده برای این گوشی نیز بین 4 تا 8 گیگابایت متغیر است.

گلکسی A32 در دو مدل 4G و 5G ارائه شده است. در مدل 5G بسیاری از ویژگی های برجسته مانند صفحه نمایش سوپر امولد قربانی مودم پر سرعت 5G شده. در مدل 5G از یک پنل TFT با کیفیت HD استفاده شده و چیپست استفاده شده نیز مدل Dimensity 720 مدیا تک می باشد.

گوشی گلکسی A52

گلکسی A52 پر ادعا ترین عضو سری A سامسونگ است.

عضو دیگر خانواده ی سری A سامسونگ در این لیست، گوشی گلکسی A52 است. مدل گلکسی A51 که نسل قبلی A52 به حساب می آید فروش فوق العاده ای را در بازار های جهانی تجربه کرد. اکنون شرایط بسیار هیجان انگیز تر شده. گوشی گلکسی A52 به نسبت نسل قبلی خود از بروز رسانی های متعددی برخوردار شده است. از جمله این بروز رسانی ها نمایشگری سریع تر با نرخ بروز رسانی 90 هرتزی است. طراحی ظاهری گوشی موبایل A52 نیز بسیار زیباتر شده و همچنین A52 گواهینامه ی IP67 را نیز برای مقابله با آب و گرد خاک دریافت کرده است. در بخش سخت افزاری اما دو نسخه 4G و 5G را داریم. در نسخه ی 4G چیپست استفاده شده مدل اسنپدراگون 720G بوده و در نسخه 5G مدل استفاده شده اسنپدراگون 730 5G است.

باتری 4500 میلی آمپری با قابلیت پشتیبانی از شارژر 25 واتی، اسپیکر دوگانه استریو و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی نیز دیگر بروز رسانی های انجام شده در گوشی Galaxy A52 است.

گوشی پوکو M3

میان رده ای بسیار خوش قیمت با طراحی جذاب

گوشی پوکو M3 در سال گذشته بیشترین میزان فروش بین گوشی های میان رده را در بازار هند داشت. دلایل این میزان فروش متعدد است. طراحی زیبای ظاهری و بافت چرم مانند قاب پشتی حس خوبی را به کاربران منتقل می کند. همچنین ماژول دوربین غیر عادی به همرا نام بزرگ POCO چهره ی منحصر به فردی به گوشی داده. در نمای جلویی نیز صفحه نمایش بزرگ 6.53 اینچی با  رزولوشن FHD قرار گرفته. در بخش سخت افزاری نیز چیپست اسنپدراگون 662 را داریم. که به همراه حافظه ی رم 4 تا 6 گیگابایتی خیال کاربران را از عملکرد روان گوشی راحت می کند. گوشی های پوکو همیشه با عمر بالای باتری خود شناخته می شوند. گوشی موبایل Poco M3 نیز با استفاده از باتری 6000 میلی آمپری به همراه شارژر سریع 18 واتی داخل جعبه در این بخش سنت شکنی نکرده است.

گوشی میان رده پوکو X3 NFC

میان رده ی پوکو X3 نه تنها با قابلیت NFC، بلکه با صفحه نمایش عالی و سخت افزار قدرتمند خود طرفداران بسیاری را پیدا کرده است.

طی چند سال اخیر پوکو با گوشی های میان رده خود سر و صدای زیادی را به راه انداخته است. ویژگی بارز این گوشی های استفاده از بهترین سخت افزار های موجود در بازار، در کنار قیمت بسیار رقابتی است. پوکو X3 نمونه ی بارز این سیاست است.

گوشی پوکو X3 با بهره گیری از چیپست اسنپدراگون 732G به همراه رم 6 و 8 گیگابایتی یک گزینه ایده آل برای گیمر ها است. البته نقطه قوت گوشی موبایل Poco X3 به همین موضوع خلاصه نمی شود. نمایشگر IPS LCD گوشی دارای نرخ بروز رسانی 120 هرتزی است. این نمایشگر همچنین قابلیت پشتیبانی از HDR10 را نیز دارد. اندازه ی بزرگ 6.67 اینچی صفحه نمایش، دیگر قابلیت چشمگیر گوشی موبایل پوکو X3 است. عملکرد مجموعه ی دوربین گوشی پوکو X3 نیز بسیار چشم نواز است. دوربین چهار گانه با لنز اصلی 64 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K و همچنین دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی تصاویری خارق العاده ای را ثبت می کنند.

گوشی میان رده پوکو X3 Pro

کمپانی پوکو با گوشی های گیمینگ ارزان قیمت خود آرام آرام بازار را به دست خواهد گرفت.

همانطور که از نام این گوشی مشخص است، پوکو X3 Pro نسخه بروز رسانی شده ی X3 NFC است. شاید در بخش طراحی ظاهری تفاوتی را مشاهده نکنید. ولی در بخش سخت افزاری بهبود های چشمگیری را شاهد هستیم. گوشی موبایل Poco X3 پرو به چیپست بروز و قدرتمند اسنپدراگون 860 با لیتوگرافی 7 نانو متری مجهز شده است. پردازنده مرکزی و گرافیکی گوشی نیز به طبع چیپست استفاده شده بروز رسانی شده است. تا با یک غول خفته در این بخش مواجه باشیم!. در بخش صفحه نمایش تنها بروز رسانی صورت گرفته استفاده از محافظ گوریلا گلس 6 است. اما در بخش دوربین گوشی ایکس 3 پرو یک عقب گرد را نسبت مدل قبلی خود شاهد بوده و در دوربین اصلی خود از لنز 48 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

گوشی میان رده شیائومی ردمی 9T

ردمی 9 تی با قیمتی بسیار رقابتی، امکان بسیار خوبی دارد.

شیائومی سال ها است که در بازار گوشی های میان رده جایگاه محکمی برای خود ایجاد کرده است. گوشی موبایل Redmi 9T محصول جدید شیائومی است که در اوایل سال جاری میلادی به بازار معرفی شد. گوشی ردمی 9T ترکیبی از ویژگی های کاربردی را با قیمت بسیار رقابتی ارائه می دهد.  عملکرد گوشی ردمی 9T به کمک چیپست اسنپدراگون 662 و حافظه ی رم 4 تا 6 گیگابایت نرم و روان است. حجم باتری ردمی 9 تی 6000 میلی آمپری است. این میزان حجم با قابلیت شارژ سریع 18 واتی ترکیب شده تا خیال کاربر از این نظر نیز راحت باشد. دوربین چهارگانه گوشی موبایل ردمی 9T نیز با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی عملکرد بسیار قابل قبولی دارد. نمایشگر این گوشی نیز از جنس IPS LCD است. رزولوشن FHD به همراه روشنایی بالا نقطه قوت دیگری برای گوشی ردمی 9 تی است.

گوشی شیائومی ردمی نوت 10

خانواده ی ردمی نوت 10 همچنان به ارائه گوشی اقتصادی ولی بسیار با کیفیت ادامه می دهد.

سری ردمی نوت شیائومی با گوشی ردمی نوت 8 استاندارد های خود را به طرز چشمگیری افزایش داد. حالا نسخه دهم از این سری امید های زیادی دارد تا سطح موفقیت خود را بالاتر نیز ببرد. طراحی ظاهری گوشی ردمی نوت 10 چشم نواز و کیفیت ساخت آن عالی است. این گوشی به همراه ابعاد و وزن بسیار مناسب گواهینامه IP53 را نیز برای مقابله با نفوذ مایعات دارد. قدرت سخت افزاری بالا مبتنی بر چیپست 678 اسنپدراگون به همراه نرم افزار بروز عملکرد روان گوشی را تضمین می کند. باتری 5000 میلی آمپری نیز تاب آوری بسیار بالایی داشته و از شارژ فوق سریع 33 واتی پشتیبانی می کند.

گوشی شیائومی Mi 11 Lite

گوشی می 11 لایت با کمتر از نصف قیمت می 11 به بازار عرضه شده است

سری Mi شیائومی شامل گوشی های پرچمدار این غول چینی می باشد. هر چند شیائومی همواره در کنار نسخه ی جدید پرچمدار خود بازار میان رده را نیز فراموش نمی کند. گوشی می 11 لایت با برچسب قیمتی بسیار پایینتر از می 11  ویژگی های بسیار مناسبی را برای خریداران خود ارائه می دهد. از جمله از این ویژگی ها صفحه نمایش امولد با رزولوشن FHD و نرخ بروز رسانی 90 هرتزی است. این صفحه نمایش با کیفیت با چیپست قدرتمند اسنپدراگون 732G و میزان رم 8 تا 12 گیگابایت ترکیب شده است. این ترکیب علاوه بر عملکرد بسیار روان در کاربری عادی، سنگین ترین بازی ها را بدون هیچ گونه لگ و کندی اجرا می کند. همچنین گوشی می 11 لایت به کمک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی خود توانایی ضبط فیلم با کیفیت 4K را نیز دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE، میان رده پرچمدار!

گوشی S20 FE اقتصادی ترین پیشنهاد در بین سری پرچمدار S20 است.

Fan edition یا نسخه ی ویژه ی هواداران نامی است که سامسونگ برای گوشی های به اصطلاح (لایت) خود انتخاب کرده است. گوشی S20FE بهترین گزینه برای افرادی است که علاقمند به پرچمداران سامسونگ مانند S20 هستند. ولی برچسب قیمتی این گوشی مانع جدی در راه خرید آنها است. گلکسی موبایل اس 20 اف ای سه ویژگی اصلی S20 را به ارث برده. نمایشگر امولد سریع با نرخ بروز رسانی 120 هرتزی و فرمت HDR10+. دوربین بسیار با کیفیت. و سخت افزار بسیار قدرتمند. گوشی گلکسی S20 FE در دو نسخه 5G و 4G ارائه می شود. نسخه ی 5G دارای چیپست  865 اسنپدراگون بوده و نسخه ی 4G از چیپست اگزینوس 990 بهره می برد.

سخن آخر

ده گوشی معرفی شده گلچین گوشی های پر تعداد بازار میان رده ی ایران هستند و لوازم جانبی موبایل برای این مدل ها به وفور در بازار یافت می شود. بازار گوشی های میان رده روز به روز شلوغ تر از گذشته می شود. بعضی از این گوشی ها پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و قابلیت رقابت با پرچمداران بازار را نیز پیدا کرده اند. بنابراین دیگر نیازی نیست تا برای خرید گوشی موبایل جدید کل حساب بانکی خود را خالی کنید. با کمی جستجو و فدا کردن بعضی از ویژگی های غیر کاربردی می توان گزینه های بسیار خوبی در بازار میان رده پیدا کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات