حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ پتنت سیستم دوربین متحرک با دیافراگم متغیر را به ثبت رساند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | حق اختراع، دوربین، سامسونگ

در جدیدترین حق اختراع ثبت شده توسط غول کره‌ای، ظاهرا سامسونگ درحال کار بر روی طراحی دوربین متحرک جدیدی برای تلفن‌های هوشمند خود می‌باشد که ممکن است دیافراگم متغیر را نیز برای آنها فعال کند. درمجموع این پتنت، ما شاهد سه لنز و شش مقدار دیافراگم متغیر، در یک سیستم دوربین متحرک واحد هستیم.

پتنت سیستم دوربین متحرک با دیافراگم متغیر سامسونگ

این طرح در پتنت اخیراً منتشر شده توسط LetsGoDigital آشکار شده به‌طوری‌که آرایه دوربین، در تنظیمات استاندارد خود، به‌صورت افقی در پشت تلفن هوشمند قرار گرفته است. با این حال، دوربین‌های این آرایه می‌توانند حرکت کرده و یک مثلث را تشکیل دهند. دوربین اصلی در وسط قرار دارد و می‌تواند از موقعیت اصلی خود به سمت پایین حرکت کند. درعین‌حال، یک دوربین فوق عریض و یک دوربین تله فوتو نیز در سمت چپ و راست آرایه قرار دارند و می‌توانند به سمت داخل حرکت کنند.

هر سنسور دوربین دارای دو دهانه است و هر یک از این دهانه‌ها دارای دیافراگم متفاوتی می‌باشد. بنابراین، از لحاظ تئوری، تغییر موقعیت سنسورها، دیافراگم دوربین‌ها را نیز تغییر می‌دهد. هنگامی که دوربین‌ها در شکل مثلثی خود قرار بگیرند، هر کدام بر روی پایین‌ترین دیافراگم خود تنظیم می‌شوند. از آنجا که دوربین‌ها دارای دو مکان نهایی می‌باشند، این نشان می‌دهد که فقط دو مقدار دیافراگم در هر دوربین در دسترس خواهد بود. در شکل پایین تاحدودی روند سازوکار این سیستم تشریح شده است.

پتنت سیستم دوربین متحرک با دیافراگم متغیر سامسونگ

پتنت سیستم دوربین متحرک با دیافراگم متغیر سامسونگ

مزایا و معایب سیستم جدید سامسونگ

مزایای زیادی برای این سیستم دوربین متحرک وجود دارد. دیافراگم‌های بزرگتر(نشان داده شده با عدد f پایین)، اجازه می‌دهد تا نور بیشتری به سنسور دوربین وارد شود، که درنتیجه عکاسی در نور کم را بهبود می‌بخشد.

البته مطابق تمامی اختراعات ثبت شده دیگر، این مورد نیز خالی از اشکال نیست. قطعات متحرک، نقاط شکست احتمالی بیشتری را در خود دارند. این امر ازآنجایی اهمیت پیدا می‌کند که این قسمت‌ها به اجزای ظریف دوربین گوشی وصل شده‌اند. سخت‌افزار مورد نیاز برای فعال کردن سیستم دوربین نیز احتمالاً وزن گوشی را سنگین‌تر از حالت عادی خود می‌کند.

بخش الکترونیک-مکانیک سامسونگ مسئول این اختراع بوده و پتنت آن در اکتبر 2020 به ثبت رسیده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ در نظر دارد از این سیستم در یکی از گوشی‌های هوشمند آینده خود استفاده کند یا خیر. این شرکت در گذشته گوشی‌هایی با دیافراگم متغیر، از جمله سری گلکسی اس ۹، نوت ۹ و اس ۱۰ را عرضه و با دوربین‌های متحرک نیز غریبه نیست؛ از گلکسی A80 سامسونگ می‌توان به‌عنوان یک گوشی با سیستم دوربین متحرک خاص خود نام برد.

با این حال، این فقط یک حق اختراع بوده و تأیید نمی‌کند که سامسونگ چنین سیستمی را برای استفاده در تلفن‌های هوشمند آینده خود برنامه‌ریزی کرده است.

سامسونگ پتنت گلکسی زد فلیپ با دوربین چرخان را به ثبت رساند

نظر شما راجع‌به پتنت سیستم دوربین متحرک جدید سامسونگ که از دیافراگم متغیر نیز بهره می‌برد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

اینو دیدم، ولی خوبه برای اولین بار در ایران شما خبرش رو گذاشتین

Golden Manfioda

به نظر من که خیلی باحال و فوق العاده هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی