حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ جان مردی جوان را از خطر سقوط جدی نجات داد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند

ساعت اپل صرف‌نظر از اینکه مانیتور ضربان قلب، نوار قلب یا آشکارساز سقوط می‌باشد، به ناجی جان افراد نیز شهرت دارد. جدیدترین قابلیت نجات‌بخش اپل واچ، ویژگی تشخیص سقوط می‌باشد که طبق اطلاعات نشریه نیویورکی WABC-TV، به‌تازگی جان موردی جوان را از خطر سقوط جدی نجات داده است.

ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ بار دیگر وظیفه خود را به‌خوبی اجرا کرد

براندون اشنایدر 25 ساله، متخصص فروش Peloton، فردیست که از نظر آمادگی جسمانی وضعیت خوبی داشته است؛ چراکه هفته‌ای 6 بار به دویدن مشغول بوده و در 4 ماراتن نیز شرکت کرده است. با این حال، درحالی‌که اشنایدر از اپل واچ خود برای ردیابی فعالیت‌های بدنی خود استفاده می‌کرده، بیان می‌کند که “مطمئناً اپل واچ به نجات جان من کمک کرده است.” به گفته وی، او چند روزی بود که درد شدید شکم را تجربه می‌کرده و سرانجام تصمیم می‌گرید که به بیمارستان مراجعه کند. او دلیل این امر را با بیان این جمله توضیح داد: “این امر متفاوت از هر چیزی بود که من در گذشته تجربه کرده بودم و درد عذاب‌آوری نیز داشتم.”

اپل واچ ۴ جان کاربر دیگر را نجات داد

بنابراین در 12 ژوئیه، اشنایدر و پدرش به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند. او به حمام این مرکز رفت و بلافاصله احساس بدی به او دست داد. اشنایدر می‌گوید: “به یاد دارم که دست‌هایم را شستم و با خودم فکر کردم که چه اتفاقی می‌افتد. من به یاد نمی‌آورم که روی زمین افتاده باشم، یا چیزی به سرم خورده باشد، یا هر چیزی که اتفاق افتاده است.” اما پس از چند دقیقه در حمام، فرد علاقمند به تناسب اندام ناگهان بیهوش می‌شود.

چند ثانیه پس از برخورد با زمین، اپل واچ اشنایدر توانست به پدرش هشدار دهد که رویداد ناخوشایندی و وحشتناکی رخ داده است. اشنایدر در ادامه توضیح می‌دهد: “اپل واچ من سقوط سختی را تشخیص داد و من به پیام هپتیک مشابهی که نیاز به پاسخ (در) 45 ثانیه دارد پاسخی ندادم. من واقعاً در زمان مناسب در موقعیت مناسب برای وقوع چنین شرایطی بودم.” پدر اشنایدر پس از دریافت هشدار از اپل واچ پسرش، کارکنان بیمارستان را جمع کرده و آنها را به طرف وی هدایت کرده است.

ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ

ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ

سی تی اسکن اشنایدر نشان می‌دهد که وی دارای هماتوم‌های تهدیدکننده زندگی و شکستگی جمجمه بوده است. او مجبور شد تحت عمل جراحی فوری مغز قرار گیرد. دکتر داریان ساتون، پزشک اورژانس و مشارکت کننده پزشکی ABC News در مورد این مورد اظهار نظر کرد: “او فوق‌العاده خوش شانس است. در پزشکی، ما یک ضرب المثل داریم به نام “زمان مغز است” و در اصل فقط به این معنیست که این یکی از آسیب‌هایی می‌باشد که شما باید در اسرع وقت خود را به فرد آسیب‌دیده برسانید، زیرا هر دقیقه عبور از آن می‌تواند آسیب بیشتری به مغز فرد وارد کند.”

اشنایدر می‌گوید که انتظار می‌رود به‌طور کامل بهبود یابد. برای پیش‌آگهی مردم، او به بیمارستان، شیوه زندگی فعال و البته اپل واچ خود اعتبار می‌دهد. او می‌گوید: “کسانی که دارای ساعت اپل هستند، ممکن است بتوانند تماس‌های اضطراری خود را تنظیم کنند، که من نمی‌دانم چه چیزی باعث ایجاد این ایده در من قبل از وقوع این حادثه شد تا مطمئن شوم که آن به‌صورت تنظیم شده دارم، اما می‌خواهم مردم را به این کار ترغیب کنم.”

فعالسازی قابلیت سقوط از ارتفاع ساعت اپل و نحوه کارکرد آن

اگر در سن 55 سال یا بیشتر هستید و اپل واچ خود را برای اولین بار تنظیم کرده‌اید، ویژگی تشخیص سقوط ساعت اپل برای شما به‌طور خودکار فعال می‌شود. اگر 18 ساله و بزرگتر هستید، می‌توانید با رفتن به برنامه Watch، آن را به‌صورت دستی روشن کنید. با استفاده از برگه Watch من در پایین سمت چپ برنامه، روی Emergency SOS ضربه بزنید و سپس روی تشخیص سقوط کلیک کنید. در صورت تشخیص سقوط شدید، ساعت روی مچ دست شما ضربه‌ای زده، زنگ خطر را به صدا در می‌آورد و هشدارهای مربوطه را نمایش می‌دهد.

از این نقطه، می‌توانید تماس با خدمات اضطراری را انتخاب کنید یا با ضربه زدن روی گزینه “من خوبم”، دکمه بستن در سمت چپ بالای صفحه یا فشار دادن تاج دیجیتال، هشدار را رد کنید. اگر ساعت شما یک دقیقه پس از سقوطتان، حرکتی را در شما احساس نکند، بلافاصله با اورژانس تماس می‌گیرد.

قابلیت تشخیص افتادن اپل واچ ۴ جان یک کاربر سوئدی را نجات داد

درنهایت نظر شما راجع‌به ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ و نجات جان اشنایدر جوان از خطر مرگ جدی ناشی از سقوط بر روی زمین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی