حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 13.5 در شرایط اضطراری اطلاعات پزشکی شما را به مراکز تماس اضطراری ارسال می کند

نوشته

3 سال قبل | 14 دیدگاه | iOS، آپدیت

اپل در حال آزمایش امکان ارسال اطلاعات پزشکی کاربران در یک تماس اضطراری در جدیدترین نسخه سیستم عامل خود یعنی آپدیت iOS 13.5 است. در حقیقت آپدیت iOS 13.5 در شرایط اضطراری اطلاعات پزشکی شما را به مراکز تماس اضطراری ارسال می کند.

آپدیت iOS 13.5

اپل در نسخه جدید سیستم عامل گوشی‌های خود، در اختیار گذاشتن اطلاعات پزشکی با مراکز تماس اضطراری ۹۱۱ را در مواقع اضطراری برای صاحبان آیفون و اپل واچ آسان‌تر می‌کند.

این کمپانی اعلام کرد نسخه iOS 13.5 که از دو هفته آینده شروع به عرضه خواهد کرد، به کاربران امکان می‌دهد گوشی یا ساعت هوشمند خود را طوری تنظیم کنند که هرگونه اطلاعاتی که در شناسه پزشکی(Medical ID) خود ذخیره کرده‌اند، به طور خودکار با مراکز تماس اضطراری به اشتراک گذاشته شود.

اگر با “شناسه پزشکی” آشنایی ندارید، یک ویژگی در برنامه Health مخصوص شرکت اپل است. شما می‌توانید اطلاعاتی مانند گروه خونی، شرایط پزشکی کنونی، تماس‌های اضطراری و همچنین هرگونه حساسیت غذایی و پزشکی را در آن ثبت کنید.

اکنون با این قابلیت جدید، دستگاه از موقعیت مکانی کاربر استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که آیا وی در منطقه‌ای با پشتیبانی از خدمات اضطراری پیشرفته قرار دارد یا خیر. سپس همه اطلاعات پزشکی وی را به طور ایمن و رمزگذاری شده در اختیار مرکز اورژانس قرار می‌دهد.

آپدیت iOS 13.5 با Face ID مهربان تر با افراد دارای ماسک ارایه شد

شرکت اپل می‌گوید این ویژگی جدید با بهره گیری از فناوری تشخیص سقوط اپل واچ‌های سری ۴ و سری ۵ کار می‌کند. این ویژگی می‌تواند در شرایطی کمک کننده باشد که کاربر نمی‌تواند شخصا با اپراتور صحبت کند.

این ویژگی جدید، عملکرد دیگری را که مدتی در سیستم عامل iOS موجود است، تکمیل می‌کند. شما می‌توانید در صورت اضطرار، آیفون خود را طوری تنظیم کنید تا شناسه پزشکی شما به صورت یک نماد در سمت چپ صفحه قفل شده آیفون نمایش داده شود که به نخستین پاسخ دهنده اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی، اطلاعات پزشکی شما را ببیند.

نظر شما درباره این ویژگی جالب و مفید در iOS 13.5 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
arsalan2_3

سلام

arsalan2_3

آقاسینا چاکریم

سپیده دم

اپل اطلاعات پزشکی رو ارسال می کنه شیا اطلاعات شخصی و ناموس ادم رو بعد یک عده مثل m.bبرا دو هزار که شیا ارزون تره کلی طرفداری می کردن نه همه شرکت ها همچین کاری می کنن اخه دست شیا جاسوس دیگه رو شده m.bسعی کن مطالعه کنی اطلاعاتت رو بالا ببری

pedram_01

سپیده دم . اخه منگل متن رو خوندی اصلا ؟ این یک ویژگی هست که داره به این اپدیت اضافه میشه و هرچی خودت لازم میدونی رو داخلش وارد میکنی تا تصادف کردی و توی کما رفتی یا یهو بیهوش شدی به مراکز گروه خونی و … که از قبل وارد کردی رو اعلام میکنه .

Dr.Nazer

خدا شفات بده ترول روانی

arsalan2_3

ناظر جنس اصل میخوام داری؟؟؟

Dr.Nazer

صداقت بهتر از همه چیزه
نه فقط جنس فیک مونده

m.b

😂
حالا یه مرحله دیگه صداقت بخرج بده بگو این فیکا سهم کی بود؟ 🤔

The Destroyer

اتفاقا شما خار مطالعه و اطلاعاتو سرویس کردی دمت گرم…

afsoon

تروللللللللللللللللل

afsoon

سپیده دم رد دادی کاکو رد دادیییییییی

AAAA_.reza._AAAA

یه حسی بهم میگه افسون با این اکانتش(سپیده دم) میاد ترول بازی در میاره و خودش با اکانت اصلیش میاد بهش میگه ترول روانی و فلان و … تا اون سوتیه بزرگی که قبلا داده رو بپوشونه

البته این در حد یه فرضیه اس🤔

arsalan2_3

ناظر،جنس اصل هارو خودت کشیدی ناکس؟؟😅😅😅

Milad7

ایده خوبی هست استقبال میشه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)