حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نحوه کارکرد قابلیت View Once واتس اپ و ارسال عکس‌ها و فیلم‌های یکبارمصرف

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی

WhatsApp یکی از بهترین برنامه‌های پیام‌رسان برای گوشی‌های هوشمند است و آنچه آن را به یک انتخاب ایده‌آن تبدیل می‌کند، تمرکز بر حریم‌خصوصی و امنیت است. آخرین ویژگی حفظ حریم‌خصوصی که به این پلتفرم راه یافته، قابلیت View Once می‌باشد که برطبق آن، اکنون می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌هایی را که پس از یکبار باز شدن ناپدید می‌شوند، ارسال کنید. این ویژگی اکنون برای همه کاربران واتس اپ در سراسر جهان در دسترس است، بنابراین بیایید به نحوه کارکرد قابلیت View Once و ارسال عکس‌ها و فیلم‌های یکبارمصرف در واتس اپ، نگاهی بیندازیم.

نحوه کارکرد قابلیت View Once واتس اپ

برای فعالسازی این ویژگی، شما باید دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

قابلیت View Once واتس اپ ارایه شد: عکس های یک بار مصرف + قوانین ارسال و دریافت

۱- ابتدا واتس اپ را باز کنید.

۲- یک مخاطب یا گپ گروهی را که می‌خواهید رسانه یکبارمصرف برای آنها ارسال شود، انتخاب کنید.

۳- روی دکمه Attach در پایین صفحه ضربه بزنید.

نحوه کارکرد قابلیت View Once واتس اپ

نحوه کارکرد قابلیت View Once واتس اپ

۴- اگر به‌دنبال ضبط ویدئو یا گرفتن عکس هستید، دوربین را انتخاب کنید یا اگر می‌خواهید رسانه‌ای که از قبل روی دستگاه شما ارسال شده است را ارسال کنید، گالری را فشار دهید.

۵- رسانه‌ای را که می‌خواهید ارسال کنید، انتخاب کنید.

۶- روی نماد One-time icon در پایین ضربه بزنید تا رسانه به‌عنوان نمایش به‌صورت یکبارمصرف، تنظیم شود.

نحوه کارکرد قابلیت View Once واتس اپ

نحوه کارکرد قابلیت View Once واتس اپ

۷- سپس کادر گفتگو را مشاهده خواهید کرد که می‌گوید عکس یا فیلم را فقط یکبار می‌توان مشاهده کرد. دکمه Ok را بزنید.

۸- اکنون باید نماد یکبارمصرف را با رنگ سبز مشخص کنید. این بدان معناست که رسانه‌ای که درحال ارسال آن هستید، تنها یکبار قابل مشاهده است.

۹- دکمه ارسال را فشار دهید تا عکس یا فیلم شما به‌صورت یکبارمصرف(View Once) ارسال شود.

نحوه کارکرد قابلیت View Once واتس اپ

نحوه کارکرد قابلیت View Once واتس اپ

توضیحات بیشتر در مورد قابلیت ارسال رسانه یکبارمصرف در واتس اپ

قابلیت View Once نسبت به عکس‌ها و فیلم‌های معمولی که در WhatsApp به اشتراک گذاشته می‌شوند، کمی متفاوت‌تر عمل می‌کند. وقتی عکس یا ویدیویی را با برچسب View Once ارسال می‌کنید، رسانه آن را به‌عنوان یک عبارت متنی با نماد “یکبارمصرف” در کنار آن، به‌جای پیش‌نمایش کوچک تصویر، نشان می‌دهد. هنگامی‌که روی رسانه به‌منظور بازکردن آن کلیک می‌کنید، یک کادر گفتگو را می‌بینید که نشان می‌دهد عکس یا ویدیو پس از نشان دادن آن به شما، حذف خواهد شد.

پس از بازگشت به چت، عکس یا فیلم ارسالی به‌طور خودکار ناپدید می‌شود و رسید “باز شده” را در کادر گفتگو خود مشاهده خواهید کرد. مانند سایر موارد در واتس اپ، View Once با رمزگذاری end-to-end encryption ایمن شده است. همچنین این ویژگی هم با چت‌های تکی و هم با چت به‌صورت گروهی کار می‌کند. گیرندگان این نوع از پیام‌ها، نمی‌توانند رسانه‌های برچسب‌گذاری شده با عنوان View Once را فوروارد، ذخیره، ستاره‌گذاری یا به اشتراک بگذارند، اما می‌توانند از همان صفحه اسکرین‌شات بگیرند، بنابراین مانند همه چیزهایی که به‌صورت دیجیتالی به‌اشتراک می‌گذارید، باید راجع‌به این مورد نیز احتیاط کنید.

WhatsApp همچنین یک ویژگی پیام‌های ناپدید شده را ارائه می‌دهد که در آن تمام متن و رسانه‌های موجود در یک چت، اعم از چت تکی و گروهی، پس از هفت روز ناپدید می‌شوند. حالت View Once یک ویژگی افزودنی می‌باشد که به‌منظور ایجاد یک لایه اضافی از حریم خصوصی طراحی شده است. این قابلیت اکنون در تمامی گوشی‌های اندرویدی و همچنین آیفون‌ها موجود بوده؛ بنابراین اگر مشتاق هستید آن را امتحان کنید، می توانید همین حالا این کار را انجام دهید.

آموزش انتقال بک آپ Whatsapp آیفون به گوشی اندروید

درنهایت نظر شما راجع‌به استفاده از قابلیت جدید ارسال رسانه یکبارمصرف به‌صورت عکس و فیلم در واتس اپ که با نام View Once نیز شناخته می‌شود، چیست؟ اگر این ویژگی را امتحان کرده‌اید، تجربیات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی