حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش نمایش فایل های مخفی در ویندوز ۱۱

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11، آموزش و راهنمایی، مایکروسافت

ویندوز ۱۱ در دسترس علاقه مندان قرار گرفته و اگر شما هم دوست دارید که پیش از هر کسی این سیستم عامل را نصب کنید، باید مثل ما پی باگ ها مختلف را به تن بمالید. البته با جدید بیلد آزمایشی Windows 11 که ارایه شد می توان گفت باگ ها بسیار کمتر شده اند. امروز می خواهیم با هم آموزش نمایش فایل های مخفی در ویندوز ۱۱ را داشته باشیم. همچنین نحوه نمایش فایل های محافظت شده سیستم عامل در ویندوز 11 را هم فراخواهیم گرفت.

ویندوز 11 فایل ها و پوشه های پنهان را تقریباً مشابه نسخه های ویندوز قبل از خود مدیریت می کند. نمایش این فایل های مخفی در File Explorer آسان است و اینجا آموزش آن را مرور می کنیم.

۱- ابتدا، File Explorer را با بازکردن Start و جستجوی “File Explorer” باز کنید. همچنین با کلیک بر روی آیکون File Explorer در TaskBar به آن دسترسی داشته باشید. پیشنهاد من استفاده از کلیدهای میان بر Windows+E است.

باز کردن فایل اکسپلورر

باز کردن فایل اکسپلورر

۲- هنگامی که File Explorer باز شد، روی دکمه سه نقطه در نوار ابزار در بالای پنجره کلیک کنید. در منوی ظاهر شده، “Options” را انتخاب کنید.

گزینه Option را باز کنید

گزینه Option را باز کنید

۳- در پنجره “Folder Options” باز شده، روی برگه “View” کلیک کنید.

روی تب View بزنید

روی تب View بزنید

۴- در لیست “Advanced Settings”، گزینه “Hidden Files and Folders” را پیدا کنید. تیک دکمه دایره ای “Show hidden files, folders, and drives” را بزنید. سپس روی “OK” در پایین پنجره کلیک کنید.

انتخاب گزینه Show hidden files, folders, and drives

انتخاب گزینه Show hidden files, folders, and drives

۵- حالا فایل ها و پوشه های پنهان فوراً در File Explorer و روی دسکتاپ شما قابل مشاهده خواهند بود. وقتی آنها را می بینید، آیکون های آنها ظاهری کمی شفاف یا محو خواهند داشت.

یک نمونه پوشه مخفی در ویندوز ۱۱

یک نمونه پوشه مخفی در ویندوز ۱۱

نکته: اگر می خواهید بعدا آنها را دوباره پنهان کنید، باید همین مسیر را بروید و در مرحله ۴ گزینه Don’t show hidden files, folders, or drives را انتخاب کنید.

حداقل CPU موردنیاز ویندوز ۱۱ : نسل ۸ اینتل و Ryzen 3000 !

نحوه نمایش فایل های سیستم عامل محافظت شده در ویندوز 11

در ویندوز، نوع دیگری از فایل های مخفی وجود دارد: یک فایل سیستمی، که به طور پیش فرض مخفی و محافظت می شود تا سیستم عامل شما به درستی کار کند.

اگر می خواهید این فایل ها را ببینید، مراحل زیر را بروید:

۱- اگر می خواهید این نوع فایل مخفی را ببینید مراحل بالا را تا مرحله ۳ پیش بروید.

۲- علامت “Hide protected operating system files (Recommended)” را بردارید.

۳- به محض کلیک روی کادر تأیید، یک پنجره جدید باز می شود که به شما در مورد خطرات فاش کردن فایل های سیستم عامل محافظت شده هشدار می دهد.

هشدار: در شرف افشای فایل های حساس سیستم عامل هستید. اگر فایلهای سیستم مخفی را جابجا یا حذف کنید ، ممکن است نصب ویندوز 11 شما خراب شود یا به طور بالقوه باعث از بین رفتن داده ها شود. بنابراین با احتیاط شدید ادامه دهید.

اگر می دانید چه می کنید و مایل به پذیرش خطرات هستید، روی “بله” کلیک کنید.

سپس پنجره Folder Options را با فشار دادن “OK” ببندید. مانند فایل های مخفی نشان داده شده در بخش بالا، فایل های سیستم عامل محافظت شده روی دسکتاپ شما و در File Explorer کمی کمرنگ به نظر می رسند.

وقتی کار خود را انجام دادید، معمولاً ایده خوبی است که فایل های سیستم عامل محافظت شده خود را دوباره مخفی کنید. برای انجام این کار در مرحله دوم بخش دوم آموزش، گزینه “Hide protected operating system files (Recommended)” را انتخاب کنید.

این آموزش فایل های مخفی در ویندوز ۱۱ برای شما مفید بود؟

دانلود تصویر زمینه ویندوز ۱۱ با کیفیت 4K

مراقب نسخه فیک ویندوز ١١ باشید: تروجان‌ها در کمین هستند!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)