حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حداقل CPU موردنیاز ویندوز ۱۱ : نسل ۸ اینتل و Ryzen 3000 !

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | Windows 11، برترین‌های ترنجی

کمتر از یک هفته پیش بود که مایکروسافت رسما ویندوز ۱۱ را معرفی کرد. اما در مراسم معرفی، این شرکت تاکید ویژه ای بر حداقل سخت افزار مورد نیاز این نسخه داشت. مایکروسافت صراحتا اعلام کرد که پردازنده های ۳۲ بیتی و البته تراشه های تک هسته ای در این نسخه پشتیبانی نمی شوند. اما به نظر می رسد ویندوز ۱۱ آمده است تا شکافی بزرگ میان دستگاه های به روز و دستگاه هایی که چند سالی است از عمرشان می گذرد، بیندازد. امروز ردموندی ها در خبری شوک آور حداقل CPU موردنیاز برای اجرای ویندوز ۱۱ را اعلام کردند که با این اوصاف بسیاری از کاربران باید قید نسخه جدید ویندوز را بزنند!

حداقل CPU موردنیاز ویندوز ۱۱ :

ویندوز ۱۱ به صورت رسمی تاریخ ۳ تیر ۱۴۰۰ رونمایی شد. البته که همین الان می توانید اقدام به دانلود ویندوز 11 کنید اما نسخه غیررسمی است. بر اساس اسکرین شات های مایکروسافت احتمالا تاریخ عرضه ویندوز ۱۱ مایکروسافت ۲۸ مهر ۱۴۰۰ است.

ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱

به نقل از xda، برای اولین بار در یک دهه گذشته، حداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای ویندوز افزایش چشمگیری داشت. حداقل میزان رم ۴ گیگابایت و حداقل حافظه ذخیره سازی نیز ۶۴ گیگابایت اعلام شد. مایکروسافت windows 11 همچنین به پشتیبانی از UEFI ، Secure Boot و TPM 2.0 نیاز دارد. البته شما به دستگاهی با اندازه صفحه نمایش ۹ اینچ برای بهره مند شدن از ویندوز ۱۱ نیاز خواهید داشت. اگر در هنگام نصب با خطای TPM 2.0 مواجه شدید، می توانید آموزش نصب ویندوز ۱۱ را به صورت کامل مشاهده کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 بدون TPM 2.0 با Windows 11 Dev

اما امروز مایکروسافت موضع سختی را برای نسل پردازنده های موردنیاز برای اجرای ویندوز ۱۱ را اعلام کرد. برای پردازنده های اینتل، شما به نسل هشتم یا جدیدتر و برای AMD، به Ryzen 3000 یا جدیدتر نیاز دارید. البته کمی بعد مایکروسافت اعلام کرد که شاید تراشه های نسل هفتم اینتل و AMD Zen 1 را نیز در لیست سی پی یو هایی که می توانند از جدیدترین سیستم عامل این شرکت استفاده کنند، قرار دهد.

مایکروسافت در توضیح این محدودیت بسیار سخت برای پردازنده ها می گوید:

ویندوز ۱۱ مجموعه ای از ویژگی ها است پس بنابراین باید روی تراشه هایی نصب شود که بتوانند از این ویژگی ها پشتیبانی کنند. این شامل نسل هشتم و جدیدتر اینتل ، AMD Zen 2 و Qualcomm سری 7 و 8 است.

دانلود تصویر زمینه ویندوز ۱۱ با کیفیت 4K

 

  1. ♦ شما می توانید در اینستاگرام ترنجی هم عضو شوید!
  2. ♦ همچنین کانال تلگرام ترنجی برای اطلاع سریع از اخبار هم هست.

در حالی که TPM 2.0 برای ویندوز 11 یک الزام است، اما به نظر می رسد این تنها ویژگی نیست که تراشه های جدید به آن نیاز دارند. ویژگی های امنیتی جدیدتری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و پردازنده ها باید بتواند مدل جدید Windows Driver را به خوبی پردازش کنند.

آموزش چک کردن TPM برای نصب Windows 11 : کامپیوتر من TPM 2.0 دارد؟

 

به نظر می رسد مهم ترین ویژگی ویندوز ۱۱ که همان اجرای نرم افزارهای اندرویدی است، برای اجرا به حداقل سخت افزار نسبتا قوی و به روزی احتیاجی دارد که بسیاری از کاربران را از بهره بردن از این نسخه محروم می کند. در روزهای آتی باید منتظر ماند و دید محدودیت هایی که مایکروسافت برای حداقل CPU موردنیاز ویندوز ۱۱ در نظر گرفته است، چه تاثیری بر قیمت سخت افزارها و پردازنده های موجود در بازار خواهد گذاشت؟!

آیا ویندوز ۱۱ روی کامپیوتر من نصب می شود؟ Windows PC Health را همین حالا دانلود کنید

 

نظر شما درباره ویندوز ۱۱ و محدودیت هایی که برای اجرا دارد چیست؟ آیا شما حداقل سیستم موردنیاز اعلام شده از سوی مایکروسافت برای نصب ویندوز جدید را دارید؟؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نشسته ام و به مایکروسافت نگاه میکنم.
ویندوز ۱۱ و سیستمم که هردو آه میکشند………
ما انتظار داشتیم حداقل بیاد یه کاری کنه برای سیستمای قدیمی تر بهینه سازی انجام بده تا بتونیم از ویندوز ۱۱ هم استفاده کنیم ولی مایکروسافت زد زیرش.
پ ن:حالا شاید حرف من بی ربط باشه ولی از وقتی بی.ل گیتس از ز.نش جدا شد کلا مایکروسافت هم به هم ریخته…🙏🏼🤦🏻‍♂️🤷🏻‍♂️

mostafa3

ریپ
نخواستیم
کو پول برای خرید سیستم بروز

آره والله منم اینو میگم.
اینجا که شرایط یه طوریه که تقریبا خرید سیستم جدید برامون آرزوست. الان بیشتر ادارات بری ببینی کیساشون سیستم عامل ویندوز هفته و بعضی از افراد هنوز از XP استفاده میکنن. مایکروسافت مثلا میخواد یه کاری بکنه که سیستمای قدیمی بیان به ویندوز ۱۰ و ۱۱ بروز بشن ولی با این کارش نشون داد اصلا حساب نمیکنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی