حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاخیر در عرضه تراشه آیفون ۱۳ و مک بوک پرو جدید به‌علت آلودگی گازی TSMC

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، پردازشگرها

درحالی‌که ما هنوز اطمینان نداریم که اپل چه زمانی را برای معرفی مدل‌های بازطراحی شده 14 و 16 اینچی مک بوک پرو جدید خود درنظر گرفته است، اما پیش‌بینی می‌شود که آیفون 13 در بازه زمانی معمول سالانه خود یعنی شهریورماه رونمایی شوند. با اینکه تا زمان عرضه‌ی سری جدید پرچمداران اپل چندین ماه فاصله داریم، اخیرا اما کارخانه اصلی TSMC آلوده به نوعی گاز شده است. این حادثه غیرمنتظره در ادامه می‌تواند کار را برای تولیدکننده اصلی تراشه‌های اپل بسیار دشوار کرده که نتیجه آن نیز می‌تواند تاخیر در عرضه تراشه سری آیفون ۱۳ و مک بوک پرو جدید این شرکت باشد.

آلودگی گازی در TSMC و تاخیر در عرضه تراشه آیفون ۱۳ و مک بوک پرو جدید

به گزارش Nikkei Asia، کارخانه معروف به “Fab 18” پیچیده‌ترین مرکز تولید تراشه TSMC است. از آنجا که TSMC تنها ارائه‌دهنده تراشه‌های اپل محسوب می‌شود، ممکن است آلودگی گازی به‌طور بالقوه منجر به تاخیرهای نامشخص در عرضه محموله‌های تراشه شود. منابع آشنا با این موضوع نیز اعلام کرده‌اند که این مرکز، مسئول تولید تمام تراشه‌های iPhone و Macهای آینده اپل بوده است. این بدان معناست که این تأسیسات بر روی تراشه‌های “A15” و “M1X” یا “M2” که اپل درنظر داشت تا مدل‌های 14 و 16 اینچی بازطراحی شده مک بوک پرو را به آن مجهز کند، اثر نامطلوبی می‌گذارد.

پنجشنبه شب مشخص شد که این گاز، آلوده بوده و در فرآیند تولید تراشه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است به‌طوری‌که کارکنان شاغل در کارخانه برای کنترل وضعیت جاری فراخوانده شده‌اند. این اطلاعات را TSMC در اختیار Nikkei Asia گذاشته است.

“برخی از خطوط تولید TSMC در پارک علمی تایوان جنوبی گازهای خاصی را از تأمین کنندگان دریافت کردند که تصور می‌شود آلوده هستند. این گازها در ادامه و به سرعت با سایر منابع گازی جایگزین شد.”

آلودگی گازی در TSMC و تاخیر در عرضه تراشه آیفون ۱۳

آلودگی گازی در TSMC و تاخیر در عرضه تراشه آیفون ۱۳

TSMC اطمینان داده است که درحال کار بر روی راه‌حل‌هایی به‌منظور تحت کنترل قرار دادن این وضعیت می‌باشد به‌طوری‌که کیفیت محصولات تحت تأثیر قرار نگیرد. اعتقاد بر این است که این حادثه “تأثیر قابل‌توجهی بر عملیات” تولید تراشه نداشته باشد؛ با این حال، نمی‌توان به‌طور کامل آن را بی‌تأثیر دانست. آیفون 13 در مراحل پایانی توسعه خود قرار دارد و در صورت عدم برخورد مناسب با این وضعیت، آلودگی گاز می‌تواند تاخیر خاصی در این فرایند ایجاد کند.

به‌محض کسب جزئیات بیشتر از این موضوع، اطلاعات تکمیلی در مورد تولید و توسعه iPhone13 را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

افزایش پاداش کارمندان Foxconn و Pegatron برای تولید آیفون ۱۳

دیدگاه شما چیست؟ آیا تصور می‌کنید آلودگی گاز تهدیدی برای توسعه آیفون 13 و مدل‌های جدید 14 و 16 اینچی مک بوک پرو خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی