حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین تراشه ۴ نانومتری جهان توسط مدیاتک عرضه خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | کوالکام، مدیاتک

مدیاتک قرار است اواخر سال جاری اولین تراشه ۴ نانومتری خود را به بازار عرضه کند. این شرکت با استفاده از معماری جدید ۴ نانومتری TSMC در تراشه پرچمدار خود و عرضه این تراشه برای اولین بار، یک قدم جلوتر از کوالکام و اسنپدراگون ۸۹۸ قرار می‌گیرد. تراشه ۴ نانومتری مدیاتک که قرار است در اواخر سال جاری معرفی شود، اولین تراشه پرچمدار مدیاتک خواهد بود که برای رقابت واقعی با تراشه های پرچمدار سایر شرکت ها وارد میدان می‌شود.

مدیاتک با عرضه اولین تراشه ۴ نانومتری دنیا، کوالکام را شکست خواهد داد

چند روز پیش، ما گزارش دادیم که‌ مدیاتک و کوالکام در رقابت برای رسیدن به معماری ۳ نانومتری، اپل را شکست خواهند داد. درباره فرآیند ساخت ۴ نانومتری، اما به نظر می‌رسد که مدیاتک برنده رقابت خواهد بود.

طبق گزارش های جدید، مدیاتک در حال آماده سازی خود برای معرفی از یک تراشه پرچمدار جدید در اواخر سال جاری است. ظاهراً این چیپست در دستگاه هایی با قیمت بالاتر از ۶۰۰ دلار مورد استفاده قرار خواهد گرفت و توانایی رقابتی تنگاتنگ با تراشه پرچمدار کوالکام را دارد.

تراشه ۴ نانومتری مدیاتک

تراشه Dimensity 1200

تراشه های بالارده و پرچمدار مدیاتک در حال حاضر نیز عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند و مخصوصا تراشه های قدرتمند 5G این شرکت با قیمت پایین، توانست فناوری اینترنت 5G را به گوشی های میان رده و اقتصادی بیاورد. با تمام این اوصاف اما تراشه پرچمدار مدیاتک در حال حاضر یک نسل از تراشه پرچمدار کوالکام عقب مانده است. مدیاتک امسال خود را برای رقابت واقعی با سایر شرکت ها آماده می‌کند. تراشه کنونی پرچمدار مدیاتک (Dimensity 1200) در حال حاضر با لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته شده که در نسل بعدی به معماری ۴ نانومتری TSMC ارتقاء پیدا می‌کند.

تراشه اپل A16 سه نانومتری نخواهد بود؛ مدیاتک و کوالکام پیروز این رقابت شدند

همانطور که ذکر شد، تراشه جدید مدیاتک برای دستگاه های پرچمدار در نظر گرفته شده است. اما باید دید اعتبار مدیاتک در این بخش از بازار به اندازه ای خوب شده است که بتواند یک رقابت تمام عیار را با با سایر سازندگان تراشه آغاز کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

هر گوشی شیائومی با این پردازنده عرضه بشه میخرم حتی mi mix هم نباشه مشکلی نیست . وقتی لیتوگرافی را tsmc انجام میده یعنی هنر یعنی آرامش کاربر واقعا برای کوالکام متاسفم که لیتوگرافی را به سامسونگ میده و آخرش هم همه چند ساله که اگزینوس و افت فریم و حرارت را دارن مشاهده میکنن و بعضی از متعصب های کاربر هر ساله میگن دیگه این دفعه فرق داره . ولی مدیاتک با این کارش مشتریهای زیادی را به دست خواهد آورد .

Mahdi

اولین تراشه ۴ نانومتری رو زدن یعنی شکست دادن؟ خیلی عجیبه ولی بنظرم مهمش اینجاست که tsmc براش تراشه ها رو میزنه و سامسونگ واسه کوالکام

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی