حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش قیمت گوشی های 5G هواوی پس از معرفی سری p50

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | هواوی

هواوی اخیراً از سری P50 رونمایی کرده است. علیرغم اینکه سری P هواوی جزو دستگاه های پرچمدار این شرکت محسوب می‌شود، اما بر خلاف انتظار و گمانه زنی های قبلی فقط در نسخه های 4G ارائه شدند. همین امر باعث افزایش قیمت گوشی های 5G دست دوم هواوی شده است.

حذف فناوری 5G از آخرین پرچمداران هواوی باعث افزایش قیمت گوشی های دست دوم این شرکت شد

افزایش قیمت گوشی های 5G دست دوم هواوی توسط ‌سایت Zhuanzhuan گزارش شده است. این وب‌سایت یکی از محبوب ترین وب‌سایت های خرید و فروش محصولات دست دوم در چین است. به طور کلی، ارزش گوشی های هوشمند در بازار معمولاً پس از عرضه اولیه کاهش می‌یابد. اما این موضوع درباره گوشی های 5G هواوی روندی معکوس به خود گرفته است.

در جدیدترین گزارش ها آمده است که قیمت مدل های 5G هواوی حدود ۳ تا ۹ درصد بیشتر از اوایل ژوئن ۲۰۲۱ (اواخر خرداد و اوایل تیر ۱۴۰۰) شده است. جالب است بدانید که Mate 40 Pro بیشترین افزایش قیمت در بازار دست دوم را داشته است. قیمت میت ۴۰ پرو دست دوم در پایان جولای ۲۰۲۱ (اوایل مرداد ماه) به حدود ۶۳۶۳ یوان(تقریباً ۹۸۵ دلار) رسیده، که ۳۲۳ یوان (۵۰ دلار) بیشتر از ماه گذشته است.

قیمت گوشی های 5G هواوی

میت ۴۰ پرو هواوی

به همین ترتیب، Mate 30 Pro 5G نیز در همین مدت افزایش قیمت ۲۹۳ یوان (تقریباً ۴۵ دلار) یا ۷.۷۱ درصدی نسبت به ماه گذشته را تجربه کرده است. در حال حاضر، قیمت این مدل در پلت فرم فروش Zhuanzhuan حدود ۴۰۹۳ یوان (تقریبا ۶۳۳ دلار) است. تحلیلگران همچنین یاد آور می‌شوند که عوامل متعددی باعث افزایش قیمت گوشی های قدیمی هواوی شده است که یکی از مهمترین آن ها، عرضه پرچمدار سری P50 تنها در نسخه های 4G است. در حال حاضر، این دستگاه های پرچمدار دست دوم نه تنها مقرون به صرفه تر هستند، بلکه از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کنند، کاری که آخرین سری از پرچمداران هواوی قادر به انجام آن نیستند.

هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو رسما معرفی شدند: پرچمدارانی با دوربین قدرتمند اما تماماً 4G

نظر شما درباره حذف فناوری 5G از آخرین پرچمدار هواوی چیست؟ آیا این موضوع می‌تواند به فروش این گوشی ضربه بزند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی