حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رشد وان پلاس در خاک آمریکا: حالا وان پلاس بالاتر از گوگل است!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، وان‌پلاس

وان پلاس به خاطر حرکات ناراحت کننده اخیر خود با واکنش‌ های منفی کاربران مواجه شده است، شاید شروع این سیل انتقادات، قیمت‌ های افزایش یافته وان پلاس به طور پیوسته باشد. اما سپس ماجرای همکاری اوپو با وان پلاس(که به خودی خود بد نیست) ولی نتیجتاً حذف OxygenOS به نفع  ColorOS، قوزی بالای قوز بود. شاید کاربران فکر می‌کردند وان پلاس آخرین میخ های تابوت خود را می‌کوبد و در حالی که بسیاری شروع به فکر های منفی کرده اند که این شرکت بالاخره “متوقف شده”(طعنه به شعار “هرگز متوقف نشو” وان پلاس) و کارش تمام شده است، گویا وان پلاس مانند ققنوسی از آتش بر می‌خیزد؛ فقط حیف که دود آن به چشم گوگل می‌رود! خلاصه بیایید تا شعری در این باره نسروده‌ام به سراغ آمار و ارقام رسمی برویم! جایی که رشد 6 برابری وان پلاس در فصل چهارم 2021 در خاک آمریکا و پشت سر گذاشتن گوگل توسط این شرکت موفقیتی چشمگیر به نظر می‌رسد.

 

 

تا جایی که به آخرین گزارش فروش گوشی های هوشمند در ایالات متحده مربوط می‌شود که توسط Counterpoint منتشر شده است، این گزارش ارقام جذابی مثل 524 درصد رشد را برای وانپلاس نشان می‌دهد. جایی که این شرکت موفق شده است پشت گوگل را در خاک خودی زمین بزند!

طبق گزارش‌ها، شرکت چینی تولید تلفن هوشمند وان‌ پلاس به رهبری پیت لاو موفق شده است رشد شگفت‌ انگیز 524 درصدی(6 برابری) را در خاک ایالات متحده به ثبت برساند و از شرکت‌هایی مانند گوگل که به نظر می‌رسد سری پیکسل‌ های آن تاثیر مورد انتظار را نداشته است، پیشی بگیرد. با این حال، گوگل شاهد افزایش 56 درصدی فروش در طول مدت مشابه بود که چندان هم بد نیست.

دستاورد وان پلاس را می‌توان بیشتر مدیون دستگاه‌ های سری Nord آن دانست که همچنان شاهد موفقیت در T-Mobile و ورود این اپراتور به بیش از 2000 مکان Walmart بود. البته به خاطر داشته باشید که وان پلاس اکنون در جایگاه پنجم در خاک آمریکاست و از یک ایستگاه بسیار کوچک شروع کرده است و سهم بازار ایالات متحده در سه ماهه چهارم 2021 فقط 2 درصد بود و باید بدانید که رشد های تصاعدی در این مرحله خیلی غیر معمول نیست و مشابه آن را در برند ریلمی سراغ داریم.

وان پلاس Nord 5G با Snapdragon 765G و نمایشگر ۹۰ هرتز به قیمت ۴۰۰ یورو رسما معرفی شد

موتورولا یکی دیگر از بازیکنانی است که اتفاقات زیادی برای آن در خاک کوپرتینویی ها افتاده است. این شرکت بیشترین تعداد گوشی هوشمند را در تاریخ خود در بازار ایالات متحده فروخته است و رکورد عملکرد سه ماهه چهارم 2019 خود را با اختلاف در هم شکسته است. سقوط ال‌جی باعث شد یک فاصله خالی از نیازات در بازار آمریکا شکل بگیرد و موتورولا از این فرصت استفاده کرد و سهم بازار 9 درصدی را در سه‌ماهه چهارم 2021 و جایگاه سوم را برای خود به ثبت رساند. بسیاری از موفقیت‌ها ناشی از Moto G Pure است که در بین سه دستگاه برتر پرفروش در این سه ماهه قرار داشت.

به گفته منبع آلکاتل نیز تنها با اختلاف کمی از وان پلاس در رتبه چهارم بازار آمریکا قرار دارد. این شرکت نیز در مجموع سهم بازار 2 درصدی را در فصل چهارم سال گذشته برای خود به ثبت رساند.

رشد وان پلاس در چارک چهارم 2021 در خاک آمریکا یکی اپل را متوقف کند! 

اما این اپل است که در رتبه اول، قاطع ترین کنترل را در بازار ایالات متحده دارد و بیش از نیمی از گوشی های هوشمند فروخته شده در این کشور در فصل چهارم سال 2021 آیفون هستند. این شرکت مستقر در کوپرتینو، سال 2021 را با سهم بازار 57 درصدی به پایان رساند که ناشی از فروش آیفون 12 و آیفون 13 بود و رشد سالانه آن در طول این مدت 17 درصد بود.

دومین رتبه از نظر فروش، سامسونگ است. اسم سامسونگ را در هر بازاری می‌توانید بشنوید و آنها در آمریکا هم عملکرد مطلوبی دارند. سامسونگ با سهم بازار 24 درصد و رشد 11 درصدی در سه ماهه چهارم 2021 همراه بود. عوامل متعددی مانع از فروش OEM ها شدند، از جمله کمبود سری گلکسی S21 و عرضه‌ی با تاخیر گلکسی S21 FE در بازار های مختلف از عوامل این موانع بود. در سوی دیگر عملکرد قوی سری A و تاشوها به جبران کمبود کمک کرد و سامسونگ گلکسی A12 حتی به پر فروش‌ ترین دستگاه اندرویدی در سال 2021 تبدیل شد.

 

نظر شما چیست؟ وان پلاس در مسیر سقوط به سر می‌برد یا در مسیر صعود؟ آیا رشد وان پلاس ادامه دار خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری