حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ MSI GP Leopard به همراه Pulse GL و Katana GF رسماً معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | MSI، لپ‌تاپ

کمپانی MSI، معمولاً متمرکز بر طراحی و تولید قطعات مخصوص رایانه‌های شخصی و یا لپ تاپ‌های گیمینگ است. حال، MSI امروز به طور رسمی از لپ تاپ‌های گیمینگ جدید خود رونمایی کرده است. لپ تاپ MSI GP Leopard در کنار Pulse GL و Katana GF، لپ تاپ‌های مورد بحث ما هستند. در ادامه، به جزئیات این لپ تاپ‌ها می‌پردازیم.

لپ تاپ‌های گیمینگ جدید MSI

همان طور که گفتیم، کمپانی MSI یکی از برندهای مطرح حوزه تولید لپ تاپ‌ها محسوب می‌شود. این کمپانی، هر ساله طیف متنوعی از لپ تاپ‌های جدید خود را با قابلیت‌های جذاب گیمینگ روانه بازار می‌کند. حال، سری جدید لپ تاپ‌های MSI اخیراً رونمایی شده‌اند. به نقل از Gizmochina، کمپانی MSI به تازگی از طیف جدید لپ تاپ‌های گیمینگ خود در هند رونمایی کرده است.

این لپ تاپ‌ها، شامل ۶ مدل از سه سری لپ تاپ هستند! این سری‌ها، لپ تاپ MSI GP Leopard در کنار Pulse GL و Katana GF هستند. این لپ تاپ‌ها، در بخش‌های مختلفی ارائه شده‌اند. سری Leopard این کمپانی، از پردازنده مرکزی نسل ١١ از سری H اینتل استفاده می‌کنند. به دنبال آن، سری Pulse و Katana نیز مجهز به پردازنده‌های مرکزی Core-i7 و Core-i5 هستند.

سری لپ تاپ MSI GP Leopard

لپ تاپ MSI GP Leopard

سری لپ تاپ MSI GP Leopard، متشکل از دو مدل لپ تاپ با نام‌های MSI GP76 Leopard 11UG و MSI GP66 Leopard 11UG می‌باشد. هر دو مدل این لپ تاپ‌ها، دارای نمایشگرهایی با وضوح Full HD و رفرش ریت ٢۴٠ هرتزی هستند. اما با این حال، مدل اول دارای نمایشگر ١٧.٣ اینچی و مدل دوم نیز دارای نمایشگر ١۵.۶ اینچی است. این سری، مجهز به پردازنده مرکزی نسل یازدهم Core-i7 اینتل است. همچنین این لپ تاپ‌ها، دارای ۶ گیگابایت حافظه مجزای گرافیک GDDR6 هستند. پردازنده گرافیکی RTX 3070 لپ تاپ نیز برای این مدل‌ها به کار رفته است.

همچنین سری لپ تاپ MSI GP Leopard، حداکثر از ۶۴ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کند. ۴ عدد حافظه M.2 PCIe Gen4 نیز توسط این دستگاه قابل استفاده است. این لپ تاپ‌ها، مجهز به اسپیکر استریو هستند. همچنین فناوری صدای Nahimic 3 Audio Enhance در آن‌ها استفاده شده است. در بخش اتصالات، این لپ تاپ‌ها دارای درگاه‌های HDMI و Ethernet هستند. وجود درگاه‌های DisplayPort و Type-A 3.2 را فراموش نکنید. این لپ تاپ‌ها، از Wi-Fi 6E نیز پشتیبانی می‌کنند.

سری لپ تاپ MSI Pulse GL

در وهله بعد، نوبت به سری دوم لپ تاپ‌های جدید MSI می‌رسد. این کمپانی، از سری MSI Pulse GL خود نیز پرده برداشته است. این سری، ضعیف‌تر از سری Leopard این کمپانی است. مدل‌های موجود در این سری، MSI Pulse GL76 و MSI Pulse GL66 هستند. اندازه نمایشگر این دو مدل، مانند سری Leopard است. بنابراین، GL66 و GL76 دارای اندازه نمایشگر ١۵.۶ و ١٧.٣ اینچی هستند. این نمایشگر، دارای وضوح Full HD است. تفاوت عمده در بین سری Leopard و Pulse، در بخش‌های رفرش ریت، اتصالات و گزینه‌های ذخیره سازی حافظه SSD است.

لپ تاپ‌های سری Pulse این کمپانی، دارای رفرش ریت ١۴۴ هرتزی هستند. خوشبختانه همچنان درگاه Ethernet در این لپ تاپ‌ها وجود دارد. اما دیگر خبری از درگاه‌های Type-C و Type-A سری Leopard در این سری نیست. همچنین یک عدد از گزینه‌های اضافه کردن حافظه SSD نیز از دست رفته است. باقی مشخصات این سری، مانند سری لپ تاپ MSI GP Leopard است.

سری لپ تاپ‌های Katana GF

سری Katana GF کمپانی MSI، نقطه شروع قیمت لپ تاپ‌های گیمینگ جدید آن است. این سری نیز متشکل از دو مدل است. مدل‌های MSI Katana GF76 و MSI Katana GF66 در این سری حضور دارند. این لپ تاپ‌ها نیز مانند سری‌های قبلی، به ترتیب از نمایشگر ١٧.٣ و ١۵.۶ اینچی بهره گرفته‌اند. رفرش ریت این نمایشگرها، برابر با ١۴۴ هرتز است.

سری لپ تاپ‌های Katana GF مجهز به پردازنده‌های مرکزی نسل یازدهم Core-i5 و Core-i7 هستند. پردازنده‌های گرافیکی RTX 3060 یا RTX 3050 لپ تاپ نیز برای این محصولات در نظر گرفته شده است. همچنین ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه مجزای گرافیکی برای نسخه‌های مختلف این سری در نظر گرفته شده است. جدا از این موارد، تفاوت دیگری در مشخصات سری Katana GF با دیگر سری‌ها دیده نمی‌شود.

قیمت سری لپ تاپ‌های گیمینگ جدید MSI

همان طور که گفتیم، MSI از لپ تاپ‌های گیمینگ جدید خود در هند رونمایی کرده است. این سری از لپ تاپ‌های MSI، هم اکنون در هند قابل خریداری هستند. اما در نهایت، نوبت به اعلام قیمت لپ تاپ‌های جدید MSI رسیده است:

– لپ تاپ MSI GP76 Leopard 11UG: برابر با ٢٠١,٩٩٠ روپیه هند (معادل ۲,٧١١ دلار آمریکا)

– لپ تاپ MSI GP66 Leopard 11UG: برابر با ١٩۵,٩٩٠ روپیه هند (معادل ٢,۶٣١ دلار آمریکا)

– لپ تاپ MSI Pulse GL76: برابر با ١۴۵,٩٩٠ روپیه هند (معادل ١,٩۶٠ دلار آمریکا)

– لپ تاپ MSI Pulse GL66: برابر با ١٣٩,٩٩٠ روپیه هند (معادل ١,٨٧٩ دلار آمریکا)

– لپ تاپ MSI Katana GF76: شروع قیمت از ١١١,٩٩٠ روپیه هند (معادل ١,۵٠۴ دلار آمریکا)

– لپ تاپ MSI Katana GF66: شروع قیمت از ٩۵,٩٩٠ روپیه هند (معادل ١,٢٨٩ دلار آمریکا)

نظر شما نسبت به لپ تاپ‌های جدید MSI چیست؟ کدام سری را بیشتر پسندیده‌ای؟ ارزش خرید این لپ تاپ‌های گیمینگ تازه وارد را در چه حد می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️