حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه ۴ نانومتری مدیاتک تا پایان سال ۲۰۲۱ معرفی و در چارک اول ۲۰۲۲ استفاده می شود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، مدیاتک

اگر به یاد داشته باشید مدیاتک اولین تراشه ۴ نانومتری را معرفی خواهد کرد و در حال حاضر یک برند موبایل آن را سفارش داده است. در راستای همان شایعه امروز می شنویم که تراشه ۴ نانومتری مدیاتک تا پایان سال ۲۰۲۱ معرفی و در چارک اول ۲۰۲۲ استفاده می شود.

تراشه ۴ نانومتری مدیاتک

تراشه ساز تایوانی یعنی مدیاتک اعلام کرده است چیپست پرچمدار 5G آن که بر اساس فرآیند ۴ نانومتری شرکت نیمه هادی تایوان (TSMC) ساخته شده است، تا پایان سال خارج خواهد شد.

طبق توئیت Bryan Ma، معاونت موسسه تحقیقاتی IDC، ممکن است چین “هدف اصلی” این چیپست باشد. وی گفت که این چیپست “بخش اصلی گوشی های هوشمند پرچم دار” را هدف گیری خواهد کرد. منظور از رده پرچمدار دستگاه هایی با قیمت بالای ۶۰۰ دلار (دقیقا ۴۰۰۰ یوان چین یا ۶۱۵ دلار امریکا) است. وی در توییت های خود اضافه کرد:

“اوه، و این فقط بازار داخلی نیست زیرا آن تولیدکننده های چینی نیز به بازارهای دیگر صادر خواهند شد.”

توییتی درباره تراشه ۴ نانومتری مدیاتک

توییتی درباره تراشه ۴ نانومتری مدیاتک

این اطلاعات به این معنی است که MediaTek در مسیر تبدیل شدن به اولین تراشه ساز برای عرضه چیپست ساخته شده بر روی فناوری 4nm است. پردازنده های پرچمدار کنونی کوالکام، اپل، هواوی و سامسونگ همگی مبتنی بر فناوری ۵ نانومتری هستند. حرکت به سمت سایز کوچکتر می تواند این عنوان پیشرو بودن را به MediaTek بدهد که مدت هاست به دنبال آن است. این همچنین کمی متفاوت با گزارش های قبلی است، که می گفت این شرکت تولید چیپست های ۴ نانومتری خود را تا پایان سال ۲۰۲۱ آغاز می کند.

بهبود عملکرد در چیپست های موبایل، که به طور عام به اصطلاح سیستم بر روی تراشه (SoC) نامیده می شود، معمولا براساس پیشرفت تکنولوژی فرآیند است. در حالی که صنعت تراشه ها دیگر کاملا از قانون مور پیروی نمی کند (که بیان می کند با کوچک شدن اندازه، قدرت و کارایی یک تراشه تقریباً دو برابر می شود) اما هنوز جنبه مهمی از پیشرفت صنعت باقی مانده است. با عرضه تراشه های ۴ نانومتری قبل از سایرین، مدیاتک می تواند سرانجام سازندگان گوشی های هوشمند را راضی کند که تراشه پیشرفته این شرکت را به جای تراشه های کوالکام که یک نسل عقب تر و گران تر هستند، انتخاب کنند.

تراشه های مدیاتک، بیشترین سهم را در بازار گوشی‌های هوشمند دارند

بد نیست بدانید که این شرکت در حال حاضر سهم زیادی از بازار را در اختیار دارد، اما تراشه های آن به عنوان چیپست انتخابی برای قدرتمندترین تلفن های موجود دیده نمی شود. شرکت هایی مانند سامسونگ، شیائومی و بسیاری دیگر تراشه های اسنپدراگون کوالکام را برای دستگاه های کلاس پرچمدار خود انتخاب می کنند. انتظار می رود برخی از آنها سال آینده به تراشه های ۴ نانومتری منتقل شوند و مدیاتک می تواند با اولین بودن در زمینه تراشه ۴ نانومتری آن ها به فکر وا دارد.

همچنین انتظار می رود اپل سال آینده و در آیفون ۱۴ تراشه های ۴ نانومتری را در آیفون های خود جای دهد، اما این شرکت تراشه های اختصاصی خود را که معمولا توسط TSMC و سامسونگ تولید می شوند، طراحی می کند.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید مدیاتک بتواند نگاه فعلی که به این برند تایوانی وجود را تغییر دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

احتمالا اولین استفاده کننده ازش شیائومی و ریلمی هست بعدشم سامسونگ و غیره …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)