حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ابرماه گوزن 🦌 مرداد ۱۴۰۰ را امشب ساعت ۲۰:۵۵ دقیقه ببینید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | نجوم

پدیده ابرماه یا سوپرمون یکی از جذابیت های بصری آسمان است. اگر شما هم به این پدیده نجومی علاقه دارید، باید بگویم که ابرماه گوزن 🦌 مرداد ۱۴۰۰ امشب شنبه ساعت ۲۰:۵۵ دقیقه رخ می دهد. اگر پدیده ابرماه توت فرنگی 🍓 تیر ۱۴۰۰ را از دست دادید، از فرصت امشب برای دیدن ابرماه مردادماه استفاده کنید.

ابرماه گوزن 🦌 مرداد ۱۴۰۰

ماه کاملی که امشب در ساعت ۲۰:۵۵ به وقت تهران طلوع خواهد کرد، ماه گوزن نام دارد! طی چند هفته گذشته و یک ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی، ناظران آسمان امشب برای یک پدیده نجومی دیگر در انتظار به سر می برند. ابرماه گوزن آسمان شب امشب را در سراسر جهان زینت خواهد بخشید.

طلوع ماه کامل در آسمان شب به پدیده‌ای خبرساز تبدیل شده و با اسامی مختلف و عجیبی که به ماه نسبت داده‌ می‌شود کنجکاوی علاقه‌مندان به آسمان شب را بر می‌انگیزد. اما باید شما را ناامید کنم و بگویم این اسامی مربوط به ویژگی خاصی در ماه یا موقعیت نجومی منحصر به فردی نمی‌شود بلکه مثل بسیاری دیگر از داستان‌های مربوط به آسمان از فرهنگ عامه نشات گرفته است.

ابرماه گوزن مرداد

ابرماه گوزن مرداد

بسیاری از اسامی ماه که محبوب و رایج گشته، از ماه قدیم در ژانویه تا ماه سرد در دسامبر، تنها بر اساس تغییرات فصلی، رویدادهای طبیعی و فرهنگ بومی مردم یک منطقه انتخاب شده‌اند. در اروپا، گاهی ماه کامل ‍ژوئن، ماه یونجه نامیده شده زیرا همزمان با فصل برداشت، کامل می‌شود. در میان بودائیان و هندوها اما، این ماه گوروپورنیما نام دارد و همزمان با جشنی برای پاکسازی ذهن و تکریم راهنمای معنوی کامل می‌شود.

ایندیپندنت با پرداختن به این موضوع نوشت، هیچ ویژگی قابل توجهی در مورد ماه کامل امشب قابل مشاهده نخواهد بود و مانند هر منظره معمولی که با یک ماه کامل همراه شود، ماهی با روشنایی ۹۹.۸% حوالی ساعت ۲۱ به وقت تهران در آسمان طلوع خواهد کرد.

ابرماه توت فرنگی 🍓 تیر ۱۴۰۰ یا Strawberry Supermoon 2021 فردا پنج شنبه ساعت ۲۳:۱۰ دقیقه رخ می دهد

 

ابرماه گوزن مردادماه چه ساعتی است؟

ماه کامل مرداد ۱۴۰۰ در ساعت ۲۰:۵۵ دقیقه به وقت تهران به اوج روشنایی خود می رسد.

ماه کامل امشب به دلیل هم زمانی اش با جوانه زدن شاخ از پیشانی گوزن‌های باک در آمریکای شمالی، ماه گوزن نام گرفته است. اتفاقی که بیشتر مربوط به نشانه‌گذاری ایام در زمانی که تقویم‌های مختلف در دست مردم نبوده است، می‌شود.

ابرماه چیست؟

ابرماه مرداد ۱۴۰۰ همین امشب شنبه ۲ مرداد خواهد بود. ابرماه به حالتی گفته می شود که ماه کمی بزرگ تر و روشن تر از حد معمول به نظر می رسد زیرا کمی نسبت به حالت معمول به زمین نزدیک تر است.

ناسا می گوید:

“نشریات مختلف از آستانه های کمی متفاوت برای تصمیم گیری در مورد نزدیک بودن ماه کامل به زمین برای واجد شرایط بودن به عنوان ابرماه استفاده می کنند.”

“از آنجا که مدار ماه یک دایره کامل نیست، ماه گاهی نسبت به زمان های دیگر در مدار خود به زمین نزدیکتر است.”

به طور متوسط، ابرماه ها حدود ۷ درصد بزرگ تر و حدود ۱۵ درصد روشن تر از ماه کامل معمولی به نظر می رسند.

نکته مهمی که در رابطه با ماه‌های کامل سال ۲۰۲۱ باید بدانیم این است که تا  ۱۴ ژوئن ۲۰۲۲ ابرماه نخواهیم داشت: پدیده‌ای که اگر ماه در حضیض مداری خود کامل شود رخ می‌دهد و حدود ۴ دقیقه قوسی از ماه کامل معمولی، مانند امشب، بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید.

شما ابرماه گوزن 🦌 مرداد ۱۴۰۰ را دنبال خواهید کرد؟ اگر موبایلی مثل شیائومی می ۱۱ اولترا دارید شاید بتوانید با تمهیدات خاص تصویری مثل تصویر زیر از ابرماه بگیرید:

عکس با کیفیت شیائومی Mi 11 Ultra از ماه به لطف سنسور ISOCELL GN2 سامسونگ

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی