حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل استفاده از هیدروژن پراکسید را برای تمیز کردن دستگاه‌های خود توصیه نمی‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

در ماه مارس 2020، درست زمانی که ویروس کرونا به یک نام معروف تبدیل شد، اپل اعلام کرد که کاربران آیفون می‌توانند از دستمال‌های ضدعفونی کننده Clorox برای ضدعفونی کردن گوشی‌های خود استفاده کنند. در صفحه پشتیبانی این شرکت تحت عنوان “چگونه محصولات اپل خود را تمیز کنیم”، اشاره شده است که یک دستمال مرطوب شامل 70 درصد الکل ایزوپروپیل یا یک دستمال ضدعفونی کننده Clorox، بهترین محافظت را در برابر COVID-19 ایجاد می‌کند، چیزی که احتمالاً کماکان نیز صادق است. با این حال، اپل اخیرا به‌دلایلی استفاده از هیدروژن پراکسید را برای تمیز کردن دستگاه‌های خود منع کرده است.

منع استفاده از هیدروژن پراکسید برای تمیز کردن دستگاه اپل

بسیاری از کاربران آیفون ترس استفاده از مواد شیمیایی برای ضدعفونی کردن گوشی‌های خود درمواجهه با ویروس کرونا را دارند. در حقیقت این ترس ناشی از استفاده ترکیبی یک ماده شیمیایی قوی و پاک کردن مداوم می‌باشد که به پوشش اولئوفوبیک دستگاه که برای جلوگیری از رد اثرانگشت بر روی شیشه آن استفاده می‌شود، بوجود می‌آید. استفاده از ساینده‌ها، اسپری‌های آئروسل و همچنین سفیدکننده‌ها برای تمیز کردن آیفون توصیه نمی‌شود. طبق گفته‌ی Cult of Mac، به‌تازگی پاک‌کننده جدیدی نیز به صفحه پشتیبانی اپل اضافه شده است که این شرکت به شما پیشنهاد می‌کند به هنگام تمیز کردن دستگاه خود، از آن استفاده نکنید: هیدروژن پراکسید.

منع استفاده از هیدروژن پراکسید برای تمیز کردن دستگاه اپل

منع استفاده از هیدروژن پراکسید برای تمیز کردن دستگاه اپل

در بخش مربوط به مواد ضدعفونی کننده در وب‌سایت پشتیبانی اپل، اکنون چنین آمده است: “از محصولات حاوی سفیدکننده یا هیدروژن پراکسید استفاده نکنید.” پیش از این، اخطار چنین موادی فقط متوجه سفیدکننده‌ها بود. همچنین، اپل اضافه می‌کند که کاربران نباید دستگاه‌های آیفون خود را بیش از اندازه تَر کرده و محلول تمیزکننده را مستقیماً روی دستگاه‌های خود بپاشند. هنگام تمیزکردن گوشی مورد نظرتان، به‌جای دستمال کاغذی‌ که بسیار ساینده می‌باشد، از یک پارچه نرم استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از خسارات جانبی، همیشه پیش از تمیز کردن آیفون خود، آن را از برق بکشید.

به‌طور خلاصه کمپانی اپل در وب‌سایت خود بیان کرده است:

“با استفاده از یک دستمال مرطوب 70 درصد الکل ایزوپروپیل، دستمال 75 درصد الکل اتیل یا دستمال مرطوب ضدعفونی کننده Clorox، می‌توانید به‌آرامی سطوح سخت و غیر منفذی دستگاه‌های خود را مانند صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید یا سایر سطوح خارجی پاک کنید. از محصولات حاوی مواد سفیدکننده یا هیدروژن پراکسید استفاده نکنید. از ایجاد رطوبت در هر محفظه‌ای از دستگاه خودداری کرده و محصول اپل خود را در مواد پاک‌کننده غوطه‌ور نسازید.”

شیوه صحیح ضدعفونی کردن موبایل در دوران کرونا

درنهایت نظر شما راجع‌به اخطار اپل مبنی بر عدم استفاده از هیدروژن پراکسید برای تمیزکردن دستگاه اپلی و درمجموع هر دستگاه و شیء دیگری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی