حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش خرابی موبایل ها به دلیل ضدعفونی غیر اصولی

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران با اشاره به حجم مراجعه افراد به اتحادیه به دلیل افزایش خرابی های گوشی های همراه گفت خرابی گوشی‌های تلفن همراه پس از شیوع بیماری کرونا و به‌دلیل ضد عفونی کردن نادرست افزایش یافته و مراجعه‌های زیادی در این زمینه در چند روز اخیر به اتحادیه داشته‌ایم. به این ترتیب شاهد افزایش خرابی موبایل ها به دلیل ضدعفونی غیر اصولی هستیم که می تواند با این افزایش قیمت عجیب موبایل در بازار، صدمه زیادی به اقتصاد خانواده بزند.

افزایش خرابی موبایل ها به دلیل ضدعفونی غیر اصولی

ویروس کرونا کره جنوبی

مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران با بیان‌ اینکه نفوذ مواد ضدعفونی کننده و آب به داخل گوشی های همراه آسیب جدی به آنها وارد می کند، گفت : به علت حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم اطلاع از شیوه صحیح ضد عفونی کردن گوشی تلفن همراه ، متاسفانه شاهد مراجعه روز افزون افراد به اتحادیه و واحدهای صنفی هستیم.

محبی با اشاره به اینکه برای ضد عفونی کردن گوشی تلفن همراه بهتر است از پاشیدن مستقیم الکل به گوشی خودداری کرد بلکه ابتدا یک دستمال را با آن مرطوب و سپس گوشی را با دستمال، ضد عفونی کرد تا محلول وارد گوشی نشود.

وی با بیان‌ اینکه الکل به‌ دلیل اینکه زود تبخیر می‌شود بر روی سطح گوشی باقی نمی‌ماند و آسیبی وارد نمی‌کند، اضافه کرد: اما بیشتر محلول‌های ضد عفونی کننده که مردم این روزها استفاده می‌کنند به‌صورت ترکیب با آب است که اگر این آب به داخل گوشی تلفن همراه نفوذ پیدا کند باعث وارد شدن آسیب جدی به قطعات اکترونیکی دستگاه می گردد.ضمن اینکه باعث ابطال گارانتی دستگاه می گردد.

شما موبایل خود را ضدعفونی می کنید؟ نکات اصولی را رعایت می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

سر همین قضیه حسگر اثرانگشت گوشی یکی از دوستان ب فنا رفت 😐

Dr.Nazer

گلکسی اس ۸ یکی از اقوام ما هم عملکردش دچار اختلال و کندی شده، خدا لعنت کنه باعث و بانی این کرونا رو :/

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)