حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رمزنگاری بک آپ آنلاین Whatsapp در حال تست است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | امنیت، پیام رسان

درگیری لفظی واتس اپ و تلگرام را به یاد دارید؟ جایی که تلگرام به واتس اپ می گفت بک آپ آنلاین چت های این پلتفرم محبوب بدون رمزنگاری روی سرورهای گوگل و اپل قرار می گیرد. این سبب ایجاد بستر نفوذ راحت می شد. حالا خبر می رسد که رمزنگاری بک آپ آنلاین Whatsapp در حال تست است. این می توان آن بستر نفوذ را ببندد.

رمزنگاری بک آپ آنلاین Whatsapp

هر چند خبر بزرگ این روزها، پشتیبانی واتس اپ از چند دستگاه است اما این تنها پروژه ای نیست که فیسبوک برای پروژه تحت تملکت خود برنامه ریزی کره است. پیام رسان WhatsApp از رمزگذاری End-to-End چت ها استفاده می کند. این بدان معناست که دسترسی به اطلاعات چت های شما برای عموم غیرممکن است. با این حال، یک آپ آنلاین واتساپ به طور بالقوه از امنیت کمتری برخوردار هستند. ورژن 2.21.15.5 واتس اپ بتا اندروید ویژگی برای رمزنگاری بک آپ آنلاین Whatsapp دارد.

رمزنگاری بک آپ آنلاین Whatsapp

رمزنگاری بک آپ آنلاین Whatsapp

این ویژگی برای بک آپ قابل اتکا از تاریخچه چت و فایل های شماست، با این حال این سرویس هشدار می دهد که اگر کاربر رمز عبور خود را فراموش کند، دسترسی دائمی به نسخه پشتیبان را از دست می دهد و واتس اپ به هیچ وجه نمی تواند به بازیابی دسترسی کمک کند. اگر می خواهید همین حالا این ویژگی را داشته باشید، باید نسخه بتا پیام رسان را دانلود کنید. اگر هم عجله ندارید باید منتظر ارایه شدن آن در نسخه عمومی باشند.

پشتیبانی واتس اپ از چند دستگاه در نسخه بتا و به صورت محدود ارایه شد

همچنین همانطور که قبلا گفتیم، WhatsApp در حال آزمایش نسخه جدیدی است که صرف نظر از اینکه تلفن هوشمند کاربر آنلاین باشد یا نه، به طور همزمان روی چندین دستگاه اجرا می شود و از رمزگذاری end-to-end پشتیبانی می کند.

رمزگذاری بک آپ آنلاین واتس اپ چگونه کار می کند؟

شما باید یک رمز عبور را برای رمزگذاری بک آپ آنلاین واتس انتخاب کنید. هنگام برگرداندن بک آپ، همیشه باید رمز ورود را وارد کنید. در غیر این صورت نمی توانید سابقه چت های خود را بازیابی کنید. این گذرواژه خصوصی است و با WhatsApp ، Facebook ، Google یا Apple به اشتراک گذاشته نمی شود.

یک آپ رمزگذاری شده به صورت End-to-End همچنین از یک کلید رمزگذاری پشتیبانی می کنند که می تواند برای بازیابی رمز ورود شما استفاده شود. این فقط می تواند شامل اعداد و حروف کوچک بین “a” و “f” باشد. اگر این رمز را گم کنید، WhatsApp نمی تواند به شما در بازیابی آن کمک کند.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که استفاده از واتس اپ امن تر و مدرن تر خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)