حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ظرفیت باتری سری آیفون ١٣ لو رفت: باتری ۴,٣۵٢ میلی‌آمپر‌ در نسخه پرو مکس

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون

آیفون ١٣ و براداران آن، از مورد انتظار‌ترین و جذاب‌ترین گوشی‌هایی هستند که امسال رونمایی می‌شود. این سری، یکی از محبوب‌ترین سری گوشی‌های هوشمند مورد علاقه افشاگران است. به طوری که تقریباً تمام این افشاگران، اطلاعات مختلفی را در مورد گوشی‌های سری آیفون ١٣ منتشر کرده‌اند. اما اخیراً، یکی از افشاگران معروف در مورد ظرفیت باتری سری آیفون ١٣ اطلاعات مهمی را ارائه داده است. در ادامه، به جزئیات موضوع مذکور می‌پردازیم.

سری iPhone 13 اپل

آیفون‌های سال ٢٠٢١ میلادی، حواشی زیادی دارند. از افشای کانسپت‌ها و رندرهای مختلف تا گمانه‌ زنی‌های متعدد در مورد اعضای این خانواده، همگی حاکی از حساسیت بالای رونمایی از این سری پرچمداران هستند. حتی یکی از یوتوبرهای معروف، اقدام به نمایش نسخه پیش تولید شده iPhone 13 Pro Max کرده بود که اقدامی کم سابقه است.

 

آیفون ١٣ پرو مکس در ویدئوی Unbox Therapy دیده شد

 

در هر صورت، اکنون شاهد اولین جزئیات واقعاً مهم و تأثیر گذار در مورد گوشی‌های سری iPhone 13 هستیم. بنابراین، شاهد انتشار گزارشی از سوی Phonearena در رابطه با این موضوع هستیم. به تازگی یک افشاگر معروف با نام کاربری Digital Chat Station، جزئیاتی را در مورد ظرفیت باتری سری آیفون ١٣ منتشر کرده است. اما دقیقاً داستان از چه قرار است؟

ظرفیت باتری سری آیفون ١٣

ظرفیت باتری، یکی از مواردی است که کاربران انتظار اعمال تغییراتی را برای آن در سری گوشی‌های آیفون ١٣ دارند. به طور مثال، ظرفیت باتری آیفون ١٢ مینی واقعاً کم بود. به همین دلیل، بازدهی باتری این گوشی رضایت بخش نبود. همین موضوع، سبب کاهش رضایت کاربران از این دستگاه شده بود. در آیفون ١٢ و آیفون ١٢ پرو نیز تا حدودی وقوع همین داستان را شاهد بودیم. اما ببینیم که ظرفیت باتری نسل جدید آیفون‌ها، به چه صورت است.

ظرفیت باتری سری آیفون ١٣

ظرفیت باتری سری آیفون ١٣

در ابتدا، باید گفت که ظرفیت باتری این گوشی‌ها، در تأییدیه 3C چین لو رفته است. نسخه Mini آیفون ١٣، مجهز به نمایشگری با قطر ۵.۴ اینچ خواهد بود. ظرفیت باتری این گوشی، معادل ٢,۴٠۶ میلی آمپر ساعت است. این مقدار در نسل قبل، برابر با ٢،٢٢٧ میلی آمپر ساعت بود. به هر حال، هم اکنون شاهد ظرفیت شگفت آوری نیستیم. اما پیشرفت نسبی را در افزایش ظرفیت باتری آیفون ١٣ مینی شاهد هستیم.

آیفون ١٣ و آیفون ١٣ پرو نیز مانند نسل قبل، دارای ظرفیت باتری یکسان با یکدیگر هستند. این دو دستگاه، دارای نمایشگری با قطر ۶.١ اینچ و ظرفیت باتری ٣,٠٩۵ میلی آمپر ساعتی خواهند بود. در مقایسه با نسل قبل، این ظرفیت باتری تا حدود ١٨۰ میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. در کل، اپل در سه نسخه ارزان قیمت‌تر، تغییر خاصی را در میزان ظرفیت باتری اعمال نکرده است. اما آیا در مورد نسخه Pro Max نیز شاهد وقوع همین رخداد خواهیم بود؟

 

صفحه نمایش LTPO چیست؟ چه مزیت هایی نسبت به نمایشگرهای OLED دارد؟

 

خب، جواب سؤال قبلی خیر است! چرا که آیفون ١٣ پرو مکس، از باتری غول پیکر ۴,٣۵٢ میلی آمپر ساعتی بهره خواهد بود. این در حالی است که آیفون ١٢ پرو مکس، دارای باتری با ظرفیت ٣,۶٨٧ میلی آمپر ساعتی بوده است. این میزان از ظرفیت باتری، بیشترین مقدار در تاریخ آیفون‌ها بوده است. به همین منوال، به سادگی می‌توان گفت که آیفون ١٣ پرو مکس توانایی رقابت با برترین پرچمداران اندرویدی را در این زمینه دارد. اما اپل چگونه بدون تغییر قالب نهایی گوشی‌ها، ظرفیت باتری آن‌ها را افزایش داده است؟

به گفته تحلیلگر معروفی با نام مینگ چی کو، اپل با صرفه جویی در فضای داخلی و ادغام مواردی مانند جایگاه سیم کارت با بخشی از نمایشگر، این کار را انجام داده است. به همین صورت، قالب نهایی این گوشی‌ها، مانند نسل قبل طراحی شده است. استفاده از پنل‌های کم مصرف LTPO OLED در نسخه‌های پرو و پرو مکس در کنار تراشه بهینه A15 Bionic، همگی می‌توانند در افزایش بیش از پیش عمر باتری این محصولات، سهیم باشند.

 

نمایشگرهای LTPO به لطف سری آیفون ۱۳ خیلی سریع گسترش می یابند

 

نظر شما در مورد ظرفیت باتری سری آیفون ١٣ چیست؟ آیا آیفون ١٣ پرو مکس می‌تواند رکوردهای مربوط به عمر باتری پرچمداران را جابه‌جا کند یا خیر؟ کدام یک از اعضای سری آیفون ١٣ برای شما از جذابیت بیشتری برخوردار است؟ فکر می‌کنید که این رویکرد اپل، می‌تواند این کمپانی را بیش از پیش به میزان فروش بالاتر برساند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

هرچه بیش تر پول بدی همونقدر آش میخوری 😑😑
بهترین نسخه باتریش ۱۲۰۰ میلی امپر بیش تره از نسخه معمولی😠

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️