حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توییتر Fleets را حذف می‌کند: پایان کار قابلیت مشابه استوری اینستاگرام در کمتر از ۱ سال

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی

با Fleets، ردیفی از توییت‌های تمام صفحه در بالای تایم لاین اصلی توییتر که پس از 24 ساعت نیز منقضی می‌شوند، برای همیشه خداحافظی کنید؛ چراکه توییتر قصد دارد پس از گذشت تنها هشت ماه از انتشار نسخه نهایی این قابلیت، آن را به‌علت استقبال کم کاربران حذف کند.

حذف قابلیت Fleets از توییتر

از سوم آگوست، کاربران فقط می‌توانند Spaces، اتاق‌های گفتگوی صوتی زنده Twitter، را در بالای تایم لاین خود ببینند. همچنین توییت‌های سنتی نیز با ویژگی‌های بیشتر ویرایش دوربین برگرفته از Fleets مانند برچسب‌های قالب‌بندی متن و GIF روی عکس‌ها، به‌روز می‌شوند.

تصمیم توییتر در مورد Fleets فقط اعتراف به عدم کارایی این ویژگی نیست، بلکه این شرکت هنوز درمورد اینکه چگونه افراد را به بیشتر توییت کردن ترغیب کند، راهی پیدا نکرده است. برای سالیان سال، توییتر تلاش کرده تا کاربران جدید بتوانند به‌طور منظم پست بگذارند و فقط توییت‌های دیگران را استفاده نکنند. Fleets با استفاده از روش Stories، قالب محبوب رسانه‌های اجتماعی که اولین بار توسط Snapchat ابداع و توسط اینستاگرام محبوبیت بیشتری پیدا کرد، برای کاهش فشار در مورد توییت کردن هدف قرار گرفت.

حذف Fleets توییتر

حذف Fleets توییتر

Ilya Brown، معاون محصول توییتر، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

“ما امیدوار بودیم که Fleets به افراد بیشتری کمک کند تا در پیوستن به گفت‌وگو در توییتر راحت باشند. اما، از زمانی که ما Fleets را برای همگان معرفی کردیم، شاهد آن نبودیم که تعداد افراد جدیدی که انتظار داریم با Fleets به گفت‌وگوها پیوسته باشند، افزایش پیدا کند.”

حذف این ویژگی به‌صورت ناگهانی صورت گرفته است، چراکه توییتر آن را در ماه نوامبر برای عموم کاربران منتشر کرده و ماه گذشته نیز، نمایش تبلیغات بین فلیت‌ها را به‌صورت “آزمایشی” و با تعداد اندکی از تبلیغ‌کنندگان آغاز کرده بود. در‌حال‌حاضر مشخص نیست که آیا تبلیغات تمام صفحه در آینده و در قسمت‌های دیگر برنامه نمایش داده می‌شود یا خیر.

براون همچنین اضافه کرد:

“اگر هر چند وقت یک بار رویکرد خود را تغییر نداده و ویژگی‌هایی از توییتر را کم نکنیم، به اندازه کافی فرصت نخواهیم داشت. ما همچنان به ایجاد روش‌های جدید برای شرکت در مکالمات، گوش دادن به بازخوردها و تغییر جهت درصورت وجود یک روش بهتر برای خدمات‌رسانی به افراد با استفاده از Twitter ادامه خواهیم داد.”

قابلیت استوری توییتر با نام Fleets ارایه خواهد شد

نظر شما راجع به حذف قابلیت Fleets از توییتر به‌علت استقبال کم کاربران از آن چیست؟ اگر کاربر این شبکه اجتماعی هستید، آیا از این ویژگی به‌‌صورت مداوم استفاده کرده و از نحوه کارکرد آن راضی بوده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی