حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه های Kirin هواوی امسال تمام خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

امریکا با هواوی بر سر چندین مسئله اختلاف داشته است. سرانجام، Huawei از تجارت با شرکت های آمریکایی منع شد. در واقع، این شرکت نمی تواند با هیچ شرکتی که از فناوری آمریکایی استفاده می کند تجارت کند. فناوری تراشه ای Kirin وابسته به این شرکت هاست و پس از تحریم هواوی، این شرکت دیگر نتوانست آن تراشه ها را تولید کند. این شرکت ذخیره ای از تراشه های مذکور داشت. حالا خبر می رسد که تراشه های Kirin هواوی امسال تمام خواهد شد.

اتمام تراشه های Kirin هواوی

دولت ایالات متحده برای اجازه همکاری شرکت های امریکایی با هواوی، اختیار صدور مجوز دارد. بسیاری از این شرکت ها مجوزهایی را دریافت کرده اند اما فقط برای فناوری مربوط به 4G و پایین تر است. قبل از اجرای این ممنوعیت، هواوی موجودی عظیمی از تراشه های شاخص Kirin مدل 5G داشت. با عرضه چند پرچمدار پس از تحریم شدم توسط هواوی، سرانجام تراشه های این شرکت تمام می شود.

این شرکت قرار بود سری Huawei P50 را بهار امسال عرضه کند. با این حال، مدیر این شرکت گفت “به دلایل واضح” مجبور شده که معرفی و عرضه آن را به نیمه تابستان موکول کند. حتی در این صورت، ما هنوز 100٪ اطمینان نداریم که این شرکت این پرچمدار خود را در ماه جاری عرضه خواهد کرد. دلیل عدم اطمینان این است که هوآوی به طور جدی به مشکل تراشه ها برخورده است و موجودی پردازنده های Kirin در حال اتمام است. برای ادامه تولید محصولات، هواوی باید تراشه را تغییر دهد.

براساس گزارش ها، نسخه استاندارد هواوی P50 حوالی شهریور به بازار عرضه می شود. ادعا می شود که این تلفن هوشمند با پردازنده کوالکام همراه خواهد بود. طبق گزارش های قبلی، این دستگاه حوالی مرداد ماه به بازار عرضه می شود. دسته اول P50 از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده خواهد کرد. با این حال این تراشه در مدل 4G خود به پرچمداران هواوی می رسد.

در مورد P50 Pro باید گفت که این دستگاه حوالی شهریور وارد و با پردازنده Kirin 9000 هواوی وارد بازار می شود. با این حال، گزارش جدید ادعا می کند که تا پاییز، این شرکت تراشه را به تراشه اسنپدراگون تغییر خواهد داد. در مورد Huawei P50 Pro Plus هیچ گزارشی ارائه نشده است. این همچنین بدان معنی است که موجودی Kirin 9000 سرانجام تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

بنابراین، در مورد سری Mate 50 سال آینده اوضاع چطور است؟ آیا اصلا وجود خواهد داشت؟ یا هواوی مستقیماً به همکاری با کوالکام می رود؟ اینها سوالاتی هستند که خواهان پاسخ هستند. در مورد وضعیت تلفن های همراه هواوی ، برخی از شهروندان اینترنتی احساس می کنند که اوضاع واقعاً دشوار است.

تولید تلفن های هوشمند فرایند ساده ای نیست. لیست طولانی از شرکت ها معمولاً در فرآیند تولید شرکت می کنند. پردازنده ها، دوربین ، صفحه نمایش ، باتری و سایر جنبه ها ممکن است توسط سازندگان مختلف ارائه شود. اگر هر یک از این تولیدکنندگان از فناوری آمریکایی برای ساخت اجزای خود استفاده کنند، Huawei برای خرید این قطعه به مجوز ایالات متحده نیاز دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی این شرایط را مدیریت خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)