حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک کاربر به علت نظرات منفی خود درباره می ۱۰ اولترا مجبور به عذرخواهی شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، شیائومی

چندی پیش، شیائومی از مردی به دلیل انتقادات غرض ورزانه اش درباره شیائومی می ۱۰ اولترا شکایت کرد. دادگاه این مرد را ملزم به عذرخواهی از شیائومی در روزنامه کرد. این موضوع توجه گسترده ای را در اینترنت به خود جلب کرده است. امروز، این کاربر بنا بر رای دادگاه، بیانیه عذرخواهی خود را منتشر کرد.

یک کاربر به علت نظرات غرض ورزانه خود مجبور به عذر خواهی و پرداخت غرامت به شیائومی شد

متن بیانیه عذرخواهی این کاربر بدین شرح است: «در ۱۷ آگوست ۲۰۲۰، من نظرات منفی کاذبی در مورد دو تلفن همراه شیائومی می ۱۰ اولترا در وبسایت JD ارائه دادم. پس از رأی دادگاه منطقه یوهواتای شهر نانجینگ (پرونده شماره Su 0114 Minchu. 1430)، باید بگویم که من بررسی های نادرستی درباره این محصولات منتشر کرده ام و این کار به منزله نقض شهرت شیائومی است. من عمیقا از این خطا آگاه هستم و صمیمانه عذرخواهی می‌کنم.

جریان دقیقا چه بوده است؟

یک سال پیش در ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) ژانگ، دو گوشی Xiaomi Mi 10 Ultra خریداری کرد و در ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد) دو بررسی درباره این محصول منتشر کرد. یکی از آنها می گوید: «من این مدل را به مدت یک هفته است که در اختیار دارم و در این مدت هشت بار خراب شده است. همچنین هنگام بازی کردن، دمای گوشی در بهترین حالت خود به ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد. اگرچه سرعت شارژ این گوشی بسیار سریع است اما مصرف باتری آن نیز بسیار بالاست به طوری که پس از دو ساعت دیگر هیچگونه نیرویی در تلفن وجود نخواهد داشت.»

در بررسی دیگر آمده است که: «عمر باتری خوب نیست. بعد از یک هفته استفاده از گوشی به شدت داغ می‌کند. لگ های زیادی موقع کار کردن دیده می‌شود، عکس های گرفته شده شفاف نیستند، شارژ کند است و این گوشی  ضد آب نیست.»

اظهار نظر نادرست درباره HarmonyOS هواوی، به استعفا و عذرخواهی کارمند Oppo انجامید!

 

دادگاه دریافت که ژانگ در تاریخ شانزدهم آگوست (۲۶ مرداد ماه) تلفن همراه خود را دریافت کرده اما به مدت یک هفته از آن استفاده نکرده است. در مورد تلفن همراه دیگر، او حتی آن را باز نکرده و بلافاصله آن را فروخته است. بنابراین معلوم شد که این خریدار فقط با هدف ضربه زدن به اعتبار شیائومی این نظرات انتقادی را منتشر کرده است. پس از این اتفاق بسیاری از کاربران بارها و بارها نظرات و بررسی های او را در اینترنت منتشر کردند. ژانگ پس از حذف این نظرات از وبسایت JD و انتشار عذرخواهی، ۳۰٫۰۰۰ یوان (۴۶۳۹ دلار) نیز به عنوان غرامت پرداخت کرد.

یک پرونده مشابه درباره Mi 10 Ultra

جالب است بدانید که اخیراً ، یک وبلاگ نویس مجبور شده است بیش از ۱۵۰٫۰۰۰ دلار به شیائومی بابت فاش کردن اطلاعات می ۱۰ اولترا قبل از معرفی پرداخت کند. در نامه عذرخواهی گو شیویانگ (کسی که مسئولیت این نشت اطلاعاتی را به عهده دارد) آمده: «این پرونده توسط کمیسیون اقتصادی بین المللی چین داوری شد و مشخص شد که اقدامات من نقض توافق نامه محرمانه بوده و عواقب جدی داشته است. خسارت شیائومی باید به طور منطقی جبران شود. من داوری را قبول می کنم.

در نتیجه، من مایلم مسئولیت پرونده مربوطه را بر عهده بگیرم. در عین حال، به دلیل آسیبی که نقض قرارداد من به شیائومی وارد کرده است، می خواهم صمیمانه از آقای لی جون و کارمندان شیائومی که اعتماد زیادی به من داشتند تشکر کنم و از همه طرفداران شیائومی عذرخواهی می‌کنم. عذر میخواهم، مرا ببخشید!»

نظر شما درباره اقدامات اخیر شیائومی چیست؟ آیا این عذرخواهی ها می‌تواند ضربه ای که به اعتبار این برند زده شده را جبران کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

واقعاً هم همینطوره، چون در حال پیشرفت سریع هست طبیعیه که دیگه حتی از برند های دیگه هدفدار گاهاً مامور تخریب اجیر کنند…
خیلیا اصلاً دستشونم تا حالا به پرچمدار شیائومی نخورده و اصلاً خبر ندارن تکنولوژی باتریش چی هست اما تو سایتای خارجی و داخلی چون یه چیزی شنیدن که دمای باتری موقع شارژ میره بالا، پخش میکنن که دمای کار فلان مدل بالاست! یعنی بین باتری و پردازنده پل میزنن دیگه که یه تخریبی از توش در بیاد… این چیزا طبیعیه اما نکته مهمی که هست سرعت پیشرفتش خیلی بیشتر از این بچه‌بازیاست و انگار با سطل بخوان از دریا آب بردارن… این یارو هم گوشی رو ارزونتر خربده همون هفته اول بدون بازکردن گرونتر فروخته! بعد اومده نوشته آشغال بود… 😂🤦‍♂️

mega08

همچی بیراهم نگفته، البته داغ کردنش که چرته
ولی لگ و باگ ، افت عملکرد باتری و دوربین و بهینه نبودن مصرف رم دسگاه، جزو جدایی ناپذیر شیائومیه
البته همش مربوط به نرم افزار نا پخته و بشدت ضعیف این گوشیاس.

m.b

حاجی داری راجب mi 10 ultra حرف میزنی… باگ به کنار… پردازنده پرچمدار و لگ؟!
والا من mi 8 دارم هیچکدوم اینا رو بعد 3 سال نداره… آقای ع‌طایی هم داره ندیده اینارو، بعد من نمیدونم کسایی که mi 10u که تازه دو نسل جدیدتر هم هست رو از نزدیک هم ندیدن چطور حرفاشون درست و حقیقی میتونه باشه! ؟ ؟ ؟

؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی