حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین پریسکوپی آیفون ۱۴ در جدیدترین پتنت این شرکت دیده شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، حق اختراع

شکی نیست که اپل پتنت‌های زیادی را برای فناوری‌های مختلف ثبت کرده است و می‌تواند آنها را در محصولات آینده خود بگنجاند. با این حال، همیشه لازم نیست که تکنیک‌های بحث شده در حق اختراعات، به این زودی‌ها ارائه شوند. به‌تازگی این شرکت پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که هدف آن، افزودن دوربین بزرگنمایی پریسکوپی برای استفاده احتمالی در سری آیفون ۱۴ می‌باشد. البته این اولین بار نیست که جزئیات تلاش اپل برای افزودن لنز پریسکوپ به مجموعه آیفون‌های خود را می‌شنویم.

دوربین پریسکوپی آیفون ۱۴

پیش از این شایعه شده بود که اپل، آیفون 2022 را با قابلیت بزرگنمایی 10 تا 100 برابر معرفی خواهد کرد. این یعنی آیفون 14 سال آینده می‌تواند اولین گوشی اپل باشد که از لنزهای پریسکوپ بهره می‌برد. پتنت جدید ثبت شده توسط اپل، بدست Patently Apple مشاهده شده و توسط USPTO اعطا شده است. این حق اختراع “دوربین تاشویی” است که در مورد ادغام چندین سیستم لنز در دستگاه‌های تلفن همراه برای ثبت تصاویر با روشنایی زیاد و کیفیت بالا می‌باشد.

“ظهور دستگاه‌های چند منظوره کوچک و متحرک مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها منجر به نیاز به دوربین های با وضوح بالا و ابعاد کوچک با طراحی سبک، جمع و جور و قادر به ثبت تصاویر با کیفیت بالا می‌شود. بنابراین، از نظر طراحی سیستم نوری، چالش اصلی تهیه یک سیستم لنز تصویربرداری قوی است که قادر به ضبط تصاویر باکیفیت در محدودیت‌های فیزیکی تحمیل شده توسط دوربین‌های فرم فاکتور کوچک می‌باشد.”

دوربین پریسکوپی آیفون ۱۴

دوربین پریسکوپی آیفون ۱۴

توجه داشته باشید که گوشی‌های گلکسی S21 و S22 اولترا سامسونگ نیز دارای یک لنز پریسکوپی می‌باشند که به دستگاه اجازه می‌دهد تا 100 برابر بزرگنمایی کند. با این حال، فناوری مورد بحث در ثبت اختراع جدید اپل، متفاوت از شرکت رقیب است. در این برهه از زمان، آیفون به دلیل محدودیت اعمال شده توسط اپل فقط می‌تواند تا 2 و یا 2.5 برابر بزرگنمایی کند. دلیل استفاده از لنز پریسکوپ اینست که می‌تواند با تغییر زاویه قرار گرفتن حسگر تصویر درون بدنه دستگاه، باعث صرفه‌جویی در فضای داخلی شود. در غیر این صورت، برآمدگی دوربین در آیفون بسیار بزرگ خواهد شد. لنز پریسکوپ با استفاده از منشور قرار گرفته در آن، در نهایت باعث افزایش بزرگنمایی و همچنین افزایش کیفیت تصویر می‌شود چراکه منشور مذکور می‌تواند نور دریافتی را خم کند.

درحالی‌که پتنت اپل دو منشور را توصیف می‌کند که با هم کار می‌کنند، سامسونگ از یک “محرک توپی” استفاده کرده است که امکان بزرگنمایی 100 برابر را فراهم می‌کند. این دو منشور در جهت مخالف هم قرار گرفته و عدسی در بین آنها قرار دارد. لنز در این بین می‌تواند برای تنظیمات فوکوس، آزادانه حرکت کند.

“ممکن است اشکال، مواد و آرایش عناصر عدسی در لنز برای ثبت تصاویر با وضوح و کیفیت بالا استفاده شود و در عین حال، فاصله کانونی طولانی نیز برای جای دادن منشور دوم انتخاب شود.”

پیش‌تر شایعه شده بود که آیفون با لنز پریسکوپ در سال 2022 یا 2023 آماده خواهد شد. با این حال، اپل به‌طور رسمی در مورد سناریوی موجود توضیحی نداده است، بنابراین درحال‌حاضر تنها می‌توان به حدس و گمان‌های منتشر شده بسنده کرد.

دوربین پریسکوپی آیفون های آینده اپل با کمک سامسونگ ساخته خواهد شد

نظر شما راجع به پتنت جدید اپل حول دوربین پریسکوپی و احتمال استفاده از این تکنولوژي در آیفون ۱۴ این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی