حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردپای گلکسی S21 در طراحی جدید قاب دوربین گوشی های سامسونگ

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، سامسونگ

با گذشت پیش از ۶ ماه از معرفی سری گلکسی S21 این مسئله طبیعتاً سوال ایجاد می کند که آیا سری جدید Galaxy S22 سامسونگ نیز به طراحی مشابه دوربین مجهز خواهد شد؟ امروز ما ردپای گلکسی S21 در طراحی جدید قاب دوربین گوشی های سامسونگ را می بینیم. چیزی که شاید نه در شان سری گلکسی S22 باشد اما شاید در سری های میان رده شاهدش باشیم. البته این ها حق اختراع هستند و شاید هرگز نور روز را نبینند.

طراحی جدید قاب دوربین گوشی های سامسونگ مشابه گلکسی S21

چند روز پیش سامسونگ الکترونیک درخواست ثبت اختراعی را به اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) ارائه داد. این اسناد امروز منتشر شده است. در تصویر این حق اختراع سه مدل تلفن هوشمند نشان داده شده است که طراحی قاب دوربین آن ها شباهت های زیادی با سری Galaxy S21 دارد.

نمای جلو در هر سه تلفن هوشمند ثبت شده، یکسان است. این یک تلفن همراه با حاشیه های نمایشگر کم و دوربین سلفی قرار گرفته در سوراخ نمایشگر مستقر در مرکز پنل است. این شبیه به اکثر موبایل های جدید سامسونگ است. قسمت عقب در هر سه مدل متفاوت طراحی شده است.

ابتدایی ترین مدل دارای دوربین دوگانه است که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد. جزیره دوربین با فریم دستگاه ترکیب شده است. به نظر می رسد فرمت لنزهای دوربین با مدل های سری S فعلی یکسان است.

حق اختراع سامسونگ

حق اختراع سامسونگ

مدل دومی که سامسونگ به ثبت رسانده است مجهز به دوربین های اضافی است. این بار چهار دوربین را می بینیم که ردیفی قرار گرفته اند. هیچ سنسور اضافی یا فوکس خودکار لیزری قابل مشاهده نیست. اندازه هر چهار لنز دوربین یک اندازه است.

سرانجام، مدل سوم نیز به ثبت رسیده است. این دستگاه بیشترین شباهت ها را از نظر طراحی با آیفون های ۱۲ دارد. اینجا یک سیستم دوربین مربعی نیز انتخاب شده است که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد. این مدل گوشی هوشمند به چهار دوربین مجهز شده است.

از نظر طراحی، به نظر می رسد مدل دوم با فلسفه طراحی سامسونگ بیشتر از مدل سوم مطابقت دارد. فلاش LED بر روی تصاویر ثبت شده قابل مشاهده نیست. سامسونگ با گلکسی S21 فلاش را در سمت راست جزیره دوربین قرار داده است.

بالا و پایین این طراحی ها با گلکسی اس ۲۱ یکسان است. قسمت پایین آن دارای سینی سیم کارت، میکروفون، پورت USB-C و بلندگو است. میکروفون دوم در بالا قرار گرفته است.

فعلاً مشخص نیست كه آیا سامسونگ رسماً مدل های ثبت شده را ارائه می دهد یا خیر. به عنوان مثال، تصور اینکه این طرح ها مربوط به انواع مختلف طراحی پیش از عرضه سری های S21 باشد، خیلی دور از دهن نیست. با این فرمان می توان دید که سامسونگ دیگر آنها را عرضه نمی کند.

طرح مفهومی گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ را ببینید: دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی Olympus به همراه S Pen و فن خنک کننده

احتمال دیگر این است که سامسونگ بخواهد از این طرح ها برای سری Galaxy S22 استفاده کند. احتمالا دوباره سه مدل معرفی خواهد شد و علاوه بر یک مدل استاندارد، یک مدل Plus و Ultra نیز وجود خواهد داشت. با این حال، تقریبا ۶ ماه دیگر طول می کشد تا سامسونگ S22 به طور رسمی معرفی شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این طراحی زیباست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)