حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع گوشی تاشو هواوی با مکانیسم بازشو به بیرون و جایگاه برجستگی دوربین

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، هواوی

اولین گوشی تاشو هواوی یعنی Mate X یک طراحی جسور و زیبا داشت. این گوشی برخلاف نمونه سامسونگی خود، به بیرون تا می شود. هر چند که Mate X2 با طراحی تاشو به سمت داخل ارایه شد اما به نظر می رسد برنامه هواوی برای گوشی های تاشو رو به بیرون به پایان نرسیده است. چرا که به تازگی حق اختراع گوشی تاشو هواوی با مکانیسم بازشو به بیرون و جایگاه برجستگی دوربین را دیده ایم.

حق اختراع گوشی تاشو هواوی

بیشتر کاربران تلفن های هوشمند تمایل به استفاده از تلفن های هوشمند با نمایشگرهای بزرگتر دارند. به همین دلیل تولیدکنندگان، اندازه نمایشگر را افزایش داده اند. اما اگر کاربر بخواهد گوشی هوشمندی به اندازه تبلت در جیب خود داشته باشد، چه می شود؟ خوب، اینجا تلفن های تاشو با صفحه نمایشی ارائه می شوند که از وسط تا می شوند و در حالت عادی دقیقاً مانند تلفن های معمولی متناسب هستند.

کمپانی های بزرگی مانند هواوی، سامسونگ و شرکت های دیگر تلاش خود را برای گسترش طراحی گوشی های هوشمند تاشو انجام می دهند. با این حال همچنان این فرم فکتور بسیار شکننده است و نیاز به پیشرفت های زیادی دارد.

اخیرا، یک ثبت اختراع جدید گوشی تاشو Huawei با ساختاری منحصر به فرد برای پنهان کردن برجستگی دوربین و کاهش ضخامت دستگاه ارایه شده است.

طبق اطلاعات جدید، این حق ثبت اختراع در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) منتشر شده است که نشان می دهد هواوی قصد دارد در آینده نزدیک گوشی هوشمند تاشو دیگری را نیز به بازار عرضه کند. البته هیچ قطعیتی بر عرضه دستگاهی با این طرح وجود ندارد.

گوشی تاشو هواوی

گوشی تاشو هواوی

این حق اختراع ثبت شده طرحی را دارای چین خوردگی قابل توجه در وسط محل تا خوردن آن نشان داده است. در قسمت عقب، این دستگاه دارای یک دوربین چهارگانه با ماژول مستطیلی است که در گوشه بالا سمت چپ تلفن قرار گرفته است.

نکته جالب اما این است که این طرح راه حلی برای کاهش ضخامت دستگاه به ارمغان آورده است. به این صورت که یک برش خاص در سمت راست گوشی یعنی دقیقا طرف مقابل برجستگی دوربین وجود دارد.

هنگامی که دستگاه به بیرون تا می شود، برآمدگی دوربین کاملا درون آن بریدگی قرار می گیرد و این ضخامت دستگاه را پس از بسته شدن کم می کند. این روشی خاص و کاربردی خواهد بود اما باید صبر کرد و دید اگر این طرح به واقعیت پیوست، چطور پیاده خواهد شد.

در حال حاضر هواوی دارای سه گوشی تاشو است که شامل هواوی Mate Xs و Mate X در کنار Mate X2 می شود. در میان آنها، Mate X2 دارای طراحی تاشو به سمت داخل است در حالی که بقیه با طراحی تاشو به بیرون عرضه می شوند.

در حال حاضر، تأیید رسمی در مورد استفاده هوآوی از این ثبت اختراع و شروع تولید انبوه وجود ندارد.

نظر شما درباره این ایده چیست؟ می تواند جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)