حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه میت ایکس ۲ هواوی با گلکسی Z Fold 2 سامسونگ

نبرد برای تصاحب عنوان بهترین گوشی تاشو وارد مرحله جدیدتری شده است. هوآوی از آخرین گوشی تاشو خود Mate X2 رونمایی کرد و اگرچه ممکن است که این شرکت هیچ وقت قبول نکند، اما ظاهرا تصمیم گیران در هوآوی به این نتیجه رسیده اند که طراحی تاشو به سمت داخل با صفحه نمایش دوگانه رویکرد بهتری نسبت به رویکرد قبلی آنها است. فارغ از طراحی الهام گرفته شده از سامسونگ، میت ایکس ۲ هوآوی بهبودهای قابل توجهی نسبت به نسل قبل داشته است و رقابت تنگاتنگی را با سامسونگ در این حوزه دارد. بیایید با هم به مقایسه میت ایکس ۲ با گلکسی Z Fold 2 سامسونگ بپردازیم.

مقایسه میت ایکس ۲ هواوی با گلکسی Z Fold 2 سامسونگ

در این مطلب به نقل از Pocketnow، به مقایسه دو گوشی تاشو رقیب از دو برند هواوی و سامسونگ خواهیم پرداخت.

طراحی و کیفیت ساخت میت ایکس ۲ با گلکسی Z Fold 2

سامسونگ Galaxy Z Fold 2

سامسونگ Galaxy Z Fold 2

بله، رویکرد این دو دستگاه مشابه است اما تفاوت هایی نیز دارند. میت ایکس ۲ هواوی در قسمت تا شونده متقارن نیست، اما آنها ادعا می کنند هنگامی که دستگاه تا شود، کاربر متوجه تقریبا هیچ فاصله ای (Gap) نخواهد شد. اما در رابطه با سامسونگ می توان گفت که فاصله بین دو نیمه دستگاه در هنگام تا شدن کاملا مشخص است، اما ضخامت متقارنی دارد. جنس شیشه و فلز شاخصه مشترک بین این دو گوشی محسوب می شود.

سامسونگ Galaxy Z Fold 2

سامسونگ Galaxy Z Fold 2

میت ایکس ۲ هواوی در چهار رنگ آبی کریستالی، صورتی کریستالی، سفید و مشکی عرضه شده است. گلکسی Z Fold 2 سامسونگ تنها در دو رنگ برونز اسرارآمیز و مشکی اسرارآمیز عرضه شده است اما شما می توانید رنگ لولا را با رویکردی دو رنگی شخصی سازی کنید. تفاوت مهم دیگر بین دو گوشی این است که صفحه نمایش تاشو داخلی میت ایکس ۲ هواوی دارای دوربین سلفی نمی باشد، درحالی که رقیب سامسونگی به یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی مجهز شده است.

صفحه نمایش، میت ایکس ۲ دست بالا را دارد

Mate X2 هوآوی

Mate X2 هوآوی

مقایسه میت ایکس ۲ هواوی با گلکسی Z Fold 2 سامسونگ نشان می دهد که برتری در این بخش با هوآوی است. Mate X2 هوآوی با یک صفحه نمایش اولد تاشو ۸ اینچی با نرخ به روزرسانی ۹۰ هرتز عرضه شده است. صفحه نمایش بیرونی نیز ۶.۴۵ اینچ می باشد و دارای رزولوشن ۱۱۶۰×۲۷۰۰ پیکسل و نرخ به روزرسانی ۹۰ هرتز می باشد.

در دستگاه سامسونگ فقط صفحه نمایش تاشو داخلی را می توان به عنوان یک پنل با نرخ به روزرسانی بالا به حساب آورد و صفحه نمایش بیرونی فقط نرخ به روزرسانی ۶۰ هرتز را برای کاربر ارائه می دهد. این صفحه نمایش بیرونی ۶.۲ اینچی در مقایسه با همتای هوآوی خود رزولوشن بسیار پایین تر ۸۱۶×۲۲۶۰ را داراست. صفحه نمایش ۷.۶ اینچی تاشو داخلی نیز اندکی کوچکتر از Mate X2 می باشد، ولی نرخ به روزرسانی بالاتر ۱۲۰ هرتز را برای کاربر به ارمغان می آورد.

سخت افزار

سامسونگ Galaxy Z Fold 2

سامسونگ Galaxy Z Fold 2

Mate X2 هوآوی از تراشه ۵ نانومتری کایرین ۹۰۰۰ با مودم یکپارچه 5G استفاده می کند و دارای ۸ گیگابایت رم و گزینه های حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ و ۶۱۲ گیگابایت می باشد. این دستگاه از درگاه کارت حافظه پشتیبانی نمی کند. انرژی این دستگاه توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری تامین می شود  که شارژر ۵۵ وات مسئولیت پر کردن آن را به عهده دارد. جالب است که این دستگاه از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

آنباکسینگ هواوی میت ایکس ۲ را تماشا کنید

گلکسی Z Fold 2 سامسونگ به تراشه ۷ نانومتری کواکلام اسنپدراگون +۸۶۵ در کنار ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی مجهز شده است. انرژی مورد نیاز این گوشی توسط یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری تامین می شود که با یک شارژر نسبتا کند تر ۲۵ وات شارژ می شود. اما این گوشی از شارژ بی سیم و شارژ معکوس بی سیم پشتیبانی می کند.

نرم افزار، میت X2 هوآوی را در شرایط سختی قرار می دهد

سامسونگ Galaxy Z Fold 2

سامسونگ گلکسی Z Fold 2

یک تفاوت کلیدی که ممکن است در تصمیم نهایی شما برای خرید بین  میت X2 هوآوی و Z Fold 2 گلکسی سامسونگ تاثیر بسیار مهمی بگذارد، بحث نرم افزار است.  Mate X2 هوآوی همچنان از EMUI 10 استفاده می کند که بر پایه اندروید ۱۰ است، که تا حدودی ناامید کننده است. دستگاه سامسونگی در حال حاضر به اندروید ۱۱ به روزرسانی شده است. هرچند بزرگترین تفاوت آنها در رویکرد این دو شرکت به اندروید است.

در مقایسه میت ایکس ۲ هواوی با گلکسی Z Fold 2 سامسونگ متوجه می شوید که Mate X2 به جای استفاده از خدمات موبایلی گوگل بر خدمات موبایلی هوآوی متکی است که یعنی کاربر از برخی از خدمات تاثیر گذار گوگل همانند فروشگاه نرم افزاری گوگل، جیمیل و گوگل مپس محروم خواهد بود و همین مساله می تواند به تنهایی سبب منصرف شدن بسیاری از خریداران احتمالی، مخصوصا در خارج از چین از انتخاب این دستگاه شود. اما گلکسی Z Fold 2 سامسونگ یک تجربه کاربری غنی از اندروید با تمامی خدمات گوگلی مورد نیاز را در کنار برخی ویژگی های جالب پوسته One UI 3.1 برای کاربر به ارمغان می آورد.

دوربین ها، Mate X2 در این بخش درخشان تر عمل کرده است

هوآوی Mate X2

هوآوی Mate X2

بخش دوربین جایی است که Mate X2 هوآوی بیشترین ارتقای سخت افزاری را به خود دیده است. در پشت دستگاه، یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی با لرزشکر اپتیکال قرار دارد، که یک لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می کند. چند دوربین زوم نیز در پشت دستگاه قرار دارند. یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی که دارای زوم اپتیکال ۳ برابری است و یک دوربین سوپر زوم پریسکوپ طور(!) نیز با زوم تحسین برانگیز ۱۰ برابری اپتیکال آن را همراهی می کند. وظایف گرفتن عکس سلفی و برقراری تماس ویدیویی بر عهده یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی است که روی صفحه نمایش بیرونی دستگاه قرار دارد.

در گلکسی Z Fold 2 سامسونگ سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار دارند که به عنوان حسگر اصلی، لنز فوق عریض و دوربین تله فوتو ایفای نقش می کنند. هر دو صفحه بیرونی و پنل تاشو درونی به یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی مجهز شده است.

قیمت گذاری : نوآوری هزینه دارد

هوآوی Mate X2

هوآوی Mate X2

برچسب قیمتی Mate X2 هوآوی ۲۷۸۰ دلار برای نسخه پایه با حافظه ذخیره سازی ۲۵۶ گیگ است و نسخه ۵۱۲ گیگ نیز ۲۹۴۰ دلار را از حساب بانکی شما محو خواهد کرد. پیش فروش این گوشی در حال حاضر در چین آغاز شده است، اما هنوز هیچ خبری از عرضه این دستگاه در دیگر کشورها منتشر نشده است.

آیا هوآوی در نهایت قبول می کند که در مورد گوشی تاشو حق با سامسونگ بوده است؟

گلکسی Z Fold 2 سامسونگ با قیمت ۱۹۹۹ دلار در فروشگاه آنلاین سامسونگ در دسترس است و اگر در آمریکا زندگی می کنید می توانید با معاوضه یک گوشی مورد تایید، گلکسی Z Fold 2 را با قیمت ۱۰۰۰ دلار تهیه کنید. بر خلاف هوآوی، دستگاه سامسونگ به شکل گسترده ای در تمامی بازار های جهانی در دسترس است.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

“انرژی این دستگاه توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری تامین می شود که شارژر ۵۵ وات مسئولیت پر کردن آن را به عهده دارد.”
4500

m.b

https://www.gizmochina.com/2021/02/24/sony-imx800-will-be-the-first-1-mobile-camera-sensor-and-it-will-appear-in-the-huawei-p50-series/

یکروز نشده خواسته‌م براآورده شد گویا… ایکاش چیز دیگه آرزو کرده بودم… 😂 🤦‍♂️
دیروز گفتم ایکاش سونی سایز سری imx800 رو شبیه روند دو سال پیشش نکنه و بزرگترش کنه… خبر اومد میخواد 1 اینچی بزنه… برای سری p50…

Mahdi

۱۰۰۰ دلار اختلاف بینشون شما می توانید یه دونه ایفون۱۲ کنار زدفولد بخرید

Milad7

من زد فولد۲ را انتخاب میکنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد