حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل آپدیت Play Services برای اندروید Jelly Bean را پس از ۹ سال متوقف می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، آپدیت، گوگل

گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که پشتیبانی و آپدیت برای دستگاه‌های دارای اندروید Jelly Bean که نسخه‌ی Play Services آنها کمتر از 21.30.99 می‌باشد را تا پایان ماه آگوست قطع خواهد کرد. اندروید جلی بین شامل نسخه‌های ۴.۱، ۴.۲ و ۴.۳ می‌شود که اولین بار در جولای 2012 منتشر شد.

توقف ارائه‌ی آپدیت Play Services برای اندروید Jelly Bean

گوگل تصمیم گرفته است که بروزرسانی Jelly Bean را متوقف کند زیرا بسیاری از پیشرفت‌ها و ویژگی‌هایی که از سال 2012 برای اندروید منتشر شده است، دیگر پشتیبانی نمی‌شوند و در نتیجه “صرف زمان توسعه‌دهندگانی که به مدیریت خاص نیاز دارند بر روی ویژگی‌های جدید افزایش می‌یابد.”

گوگل اکنون به توسعه‌دهندگان توصیه کرده است که از سطح API 19 (Android KitKat) به‌عنوان حداقل سطح API پشتیبانی شده استفاده کنند، زیرا API سطح 16 تا 18 دیگر پس از ماه اوت بروزرسانی Play Services را دریافت نمی‌کند. هنگامی که توسعه‌دهندگان از API سطح 19 استفاده کرده تا برنامه خود را به‌روز کنند، افرادی که از دستگاه‌هایی با سطح API کمتر از 19 استفاده می‌کنند، نمی‌توانند بروزرسانی را مشاهده کرده و یا دانلود نمایند.

آپدیت Play Services اندروید Jelly Bean

آپدیت Play Services اندروید Jelly Bean

با این حال، این دسته از افراد کماکان می‌توانند جدیدترین نسخه منتشر شده از برنامه را که دستگاه خود را هدف قرار داده است، دریافت کنند. این یعنی با اینکه دستگاه‌هایی که Jelly Bean را اجرا می‌کنند می‌توانند بهترین برنامه‌های اندروید را از پلی استور بارگیری کنند، اما ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل اندروید را از دست می دهند. برنامه نویسان همچنین می‌توانند با ساخت چندین APK که از حداقل سطح API مختلف پشتیبانی می‌کند، به پشتیبانی از دستگاه‌هایی که در حال اجرای Jelly Bean هستند، ادامه دهند.

اوایل این هفته گوگل با یک دادخواست ضد انحصاری جدید در مورد سیاست‌های فروشگاه برنامه خود مواجه شد. در این دادخواست که توسط ائتلافی از 37 دادستان کل کشور در ایالات متحده تشکیل شده است، ادعا می‌شود که غول جستجو “انحصار غیرقانونی” در توزیع برنامه اندروید از طریق پلی استور دارد.

یک مطالعه انجام شده توسط Comscore همچنین ادعا کرده است که گوگل مانع رقابت با برنامه‌های پیش فرض خود را در اندروید می‌شود. این مطالعه نشان داد که دوازده مورد از بیست برنامه پرکاربرد اندروید در ایالات متحده توسط گوگل به‌صورت از پیش نصب شده قرار گرفته است.

چرا مایکروسافت اهمیت اندروید را به اندازه‌ی گوگل حس می‌کند؟

نظر شما راجع به پایان پشتیبانی و آپدیت خدمات گوگل از اندروید جلی بین پس از مدت زمان ۹ سال چیست؟ آیا در میان خود و اطرافیانتان افرادی را می‌شناسید که کماکان از این نسخه اندروید استفاده کرده و تابحال دستگاه خود را بروزرسانی نکرده‌اند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی