حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعلیق فروش محصولات اپل در فروشگاه های ال جی به طور موقت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، ال‌جی

تعلیق فروش محصولات اپل توسط ال جی اخیرا صورت گرفته است. گرچه این اقدام موقتی به نظر می‌رسد اما به دنبال مخالفت‌ها و اعتراضات صورت گرفته، فروش محصولات اپل در فروشگاه های ال جی تعلیق شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تعلیق فروش محصولات اپل در فروشگاه های ال جی به طور موقت

مدتی پیش در ترنجی خواندیم که به دنبال خداحافظی و خروج ال جی از بازار موبایل، اپل به دنبال تصاحب فروشگاه های ال جی در کره جنوبی است. پس از آن نیز درباره فشار سامسونگ بر روی ال جی برای فروش گوشی های گلکسی در فروشگاه های این شرکت خواندیم.

تعلیق فروش محصولات اپل

بنابر گزارش GsmArena، برنامه فروش محصولات اپل در فروشگاه‌های ال‌جی، پس از اعتراضات عمومی توسط خرده فروشان متوقف شده است. این اولین بار نیست که چنین خبری شنیده می‌شود. پیش از این نیز اخباری منتشر شد که قرارداد ال جی و اپل برای فروش آیفون در کره جنوبی با واکنش‌های جدی روبرو شده است.

خروج ال جی از بازار موبایل آغاز شد

ال جی رسما از بازار موبایل خداحافظی کرد، بدرود کره ای دوست داشتنی🥺

دولت کره جنوبی اکنون سیاست جدیدی را در حمایت از مشاغل کوچک پیش گرفته است. این کشور با هدف حمایت از خرده فروشان، اقدام به جلوگیری از فروش محصولات رقبا در فروشگاه‌های این کشور کرده است. این اقدام به دلیل اینکه وجود چنین فروشگاه‌هایی، خریداران و مشتریان را از خرده فروشان دور خواهد کرد، صورت گرفته است. بدین ترتیب دولت کره جنوبی از بروز چنین اقدامات آسیب زایی خودداری کرده است.

از سوی دیگر، شرکت سامسونگ نیز موافق این طرح نبود. زیرا دسترسی هرچه بیشتر به گوشی‌های 5G اپل، سهم این شرکت از بازار داخلی کره جنوبی را تهدید می‌کرد. ال‌جی بیش از ۴۰۰ فروشگاه بزرگ در سراسر این کشور دارد. البته شرکت ال‌جی نیز به برخی از نگرانی‌های داخلی توجه دارد. فروش محصولات اپل، نیروی انسانی و منابع توزیع را محصولات ال‌جی دور خواهد کرد.

اپل به دنبال تصاحب فروشگاه های ال جی در کره جنوبی است

فشار سامسونگ بر روی ال جی برای فروش گوشی های گلکسی در فروشگاه های این شرکت

نگرانی‌های ال‌جی

همچنین این نگرانی نیز از سوی ال‌جی وجود دارد که فروش بیشتر گوشی‌های هوشمند، قادر است تا تاثیرات مختلفی بر فروش محصولات خانگی بگذارد. به خصوص محصولاتی که دارای ویژگی‌های هوشمند و متصل به یک سیستم عامل خاص هستند. بنابراین می‌توان گفت که از دست دادن فروش گوشی‌های هوشمند می‌تواند به سایر مشاغل نیز آسیب‌های جدی وارد کند. این مسئله دقیقا همان چیزی است که دو شرکت بزرگ کره‌ای، یعنی سامسونگ و ال‌جی را نگران کرده است.

همچنین، داستان‌‌های مختلفی درباره اختلافات اپل و ال‌جی مطرح است که این موارد از جمله دلایل وجود تاخیر و تعلیق در فروش محصولات اپل توسط این شرکت، در فروشگاه‌های بزرگ خود است. این مسئله در حالی است که پیش از این ال‌جی سعی داشت محصولات اپل را در تمام ۴۰۰ فروشگاه خود به فروش برساند. اما اپل از آن سو قصد داشت در این قرارداد تنها ۲۰۰ فروشگاه را تحت پوشش و پشتیبانی مالی خود قرار دهد و سایر فروشگاه‌ها را در این معامله به حساب نیاورد. اپل در این مورد معتقد بود که مکان‌های دیگر این فروشگاه‌ها، نیازهای این شرکت را برآورده نخواهد کرد.

توقف تولید موبایل ال جی از امروز و تغییر کاربری خط تولید به تولید لوازم خانگی

تکلیف آپدیت گوشی های ال جی بعد از تعطیل شدن بخش موبایل این شرکت چیست؟

بنابر اخبار منتشر شده، شرکت ال‌جی پروسه آموزش کارمندان و کارکنان خود را متوقف کرده است. این کارمندان در حال یادگیری نحوه فروش محصولات اپل بودند. این آموزش‌ها حول محصولاتی همچون آیپد و ساعت‌های هوشمند اپل بوده است. هنوز مشخص نیست که آیا این طرح پس از رفع مشکلات شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد یافت یا خیر. هنوز اطلاعات زیادی در این مورد، موجود نیست. در حال حاضر ال‌جی این تعلیق را موقت نامیده است.

نظر شما چیست؟ آیا سیاست‌های دولت کره جنوبی برای حمایت از خرده فروشان درست است؟ نگرانی‌‌های سامسونگ و ال‌جی دقیقا به چه دلایلی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان