حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی هوشمند کوالکام با همکاری ایسوس معرفی شد: تنها مخصوص توسعه‌دهندگان

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اسمارت‌فون، ایسوس، کوالکام

کوالکام درحال‌حاضر بیش از 1.6 میلیون “توسعه‌دهنده اسنپدراگون” دارد که شامل جامعه طرفداران و علاقه‌مندان این شرکت بوده که در تالارهای گفتگو آنلاین شرکت می‌کنند و اولین کسانی هستند که اخبار کوالکام را می‌شنوند. برای پاسخگویی به این جامعه قدرتمند، کوالکام گوشی هوشمند خاص را با همکاری ایسوس توسعه داده است که عجیب‌ترین قسمت آن، نام دستگاه می‌باشد.

Smartphone for Snapdragon Insiders، گوشی هوشمند کوالکام با همکاری ایسوس

کوالکام “Smartphone for Snapdragon Insiders” را معرفی کرده است و بله، این همان نام رسمی و عجیب گوشی مورد نظر ما می‌باشد.

برای کسانی که توانایی پرداخت قیمت 1500 دلاری آن را دارند، این بسته شامل گوشی هوشمند با یک جفت ایربادز با نام “Snapdragon Sound” می‌شود که توسط Master & Dynamic تولید شده است. همچنین قاب گوشی برای محافظت از آن، آداپتور شارژ Qualcomm Quick Charge 5.0 و دو کابل شارژ نیز همراه با آن عرضه می‌شود.

گوشی هوشمند کوالکام

گوشی هوشمند کوالکام

در مورد این دستگاه چیزهای زیادی برای پرداختن وجود دارد، پس بیایید از سخت‌افزار آن شروع کنیم. در جلوی این گوشی یک نمایشگر بزرگ 6.78 اینچی سامسونگ AMOLED با وضوح 2448×1080 پیکسل قرار گرفته است که از رفرش ریت 144 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. این صفحه توسط Gorilla Glass Victus محافظت شده و دارای قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن(AOD) نیز می‌باشد.

در قسمت بالای گوشی از یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی استفاده شده است. این باعث می‌شود این دستگاه در میان معدود گوشی‌های هوشمند پرچمدار بدون سوراخ و یا بریدگی نمایشگر در کنار گوشی‌های دیگری از جمله سونی Xperia 1 III و 5 III قرار بگیرد.

در قسمت پشتی یک ترکیب دوربین سه‌گانه، اسکنر اثر انگشت و یک لوگو Snapdragon با نوردهی خودکار داریم. دوربین‌ها نیز شامل یک لنز اصلی با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید f/2.2 و یک سنسور 8 مگاپیکسل با بزرگنمایی ۳ برابری می‌باشند. اپ دوربین همچنین از الگوریتم نرم‌افزاری مخصوص کوالکام یعنی Qualcomm AI برای بزرگنمایی خودکار و ردیابی اشیا از طریق هوش مصنوعی برخوردار است. انتظار ما این بود که ویژگی‌های بیشتری از دوربین کوالکام را در این گوشی ببینیم، اما درنهایت ترکیب واقعی دوربین‌ها توسط ایسوس نهایی شده است.

گوشی هوشمند کوالکام

گوشی هوشمند کوالکام

اسکنر اثر انگشت، دقیقاً مانند سری Galaxy S21، از سنسور 3D Sonic نسل 2 متعلق به خود کوالکام استفاده می‌کند. با این تفاوت که در اینجا حسگر مذکور در زیر نمایشگر نیست و کوالکام علت آن را ناسازگاری با صفحه OLED عادی که تلفن هوشمند به آن مجهز است، عنوان می‌کند.

این تلفن از چیپست اسنپدراگون 888 (غیر پلاس) بهره می‌برد. همچنین 512 گیگابایت حافظه UFS 3.1 و 16 گیگابایت RAM LPDDR5 نیز در این دستگاه گنجانده شده است. تلفن هوشمند همچنین به‌همراه اندروید 11 خام عرضه می‌شود که البته بیلد اندروید آن نامعلوم بوده و مشخص نیست که ویژگی‌هایی که کوالکام برای این گوشی درنظر گرفته به چه طریقی در آن پیاده‌سازی می‌شود.

گوشی هوشمند کوالکام به یک باتری 4000 میلی آمپری مجهز شده است که با شارژر Quick Charge 5.0 Qualcomm سازگار است. این تلفن در مدت زمان 30 دقیقه تا 70 درصد شارژ می‌شود و برای شارژ کامل آن نیاز است تا 50 دقیقه منتظر بمانید. وزن این گوشی نیز 210 گرم می‌باشد.

گوشی هوشمند کوالکام با همکاری ایسوس

گوشی هوشمند کوالکام با همکاری ایسوس

“Smartphone for Snapdragon Insiders” برای نمایش تمام ویژگی‌های نرم افزاری Qualcomm طراحی شده که با سخت افزار این شرکت نیز ادغام شده است. تلفن هوشمند توسط Asus تولید شده و به بازار عرضه می‌شود و قرار است در ماه آگوست در چین، ایالات متحده، آلمان، انگلیس، ژاپن، کره جنوبی و سرانجام هند در دسترس باشد.

نظر شما راجع به گوشی هوشمند اختصاصی کوالکام با نام Smartphone for Snapdragon Insiders که با همکاری ایسوس نیز توسعه داده شده است، چیست؟ به نظر شما، عرضه‌ی این تلفن تا چه اندازه می‌تواند تجاری سازی شده و در دسترس عموم قرار بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه باتری کمی

hamidtn

گویا خبر اومده A52S 5G با اسنپدراگون 778G در راه هست .

Mahdi

امتیاز صداش اومد 77

Mahdi

یعنی تو اولین گوشیش رتبه 4 رو کسب کرده؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی