حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا کوالکام انتشار آپدیت برای گوشی هوشمند 1500 دلاری خود را فراموش کرده است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، کوالکام

سال گذشته کوالکام با همکاری ایسوس اولین گوشی هوشمند مخصوص خود را با نام Smartphone for Snapdragon Insiders معرفی کرد. همان‌طور که از نامش پیداست، هدف این گوشی، جامعه جدیدی از طرفداران و علاقه‌مندان به برند Snapdragon کوالکام بود. این گوشی همچنین توسط ایسوس طراحی و تولید شده و همین شرکت بر توزیع، فروش و پشتیبانی نرم‌افزاری از آن نیز نظارت داشت. از گوشی هوشمندی که مستقیماً از کوالکام می‌آید و 1499 دلار قیمت دارد، مطمئناً انتظارات زیادی خواهید داشت؛ حداقل انتظار دارید که به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت کند. اما به‌نظر می‌رسد که ارائه آپدیت نرم‌افزاری و پشتیبانی از این گوشی دیگر در اولویت کوالکام یا ایسوس نیست.

انتشار آپدیت برای گوشی هوشمند کوالکام

گوشی هوشمند Snapdragon Insiders از ماه مارس به‌روزرسانی جدیدی را دریافت نکرده است. اگرچه این به‌خودی‌خود بسیار بد است، اما در مورد به‌روزرسانی‌های امنیتی وضعیت حتی بدتر نیز می‌باشد. ممکن است مضحک به‌نظر برسد، اما این گوشی از ژانویه تاکنون حتی یک به‌روزرسانی امنیتی دریافت نکرده است. برای یک پرچمدار برتر از یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه که قیمت 1499 دلاری دارد، از شش ماه گذشته تاکنون آپدیت امنیتی ارائه نشده است. در زمان عرضه، کوالکام قول داده بود که این گوشی «4 سال به‌روزرسانی‌های امنیتی منظم» را دریافت کند، اما سازنده تراشه درحال‌حاضر شش ماه از برنامه ارائه آپدیت خود عقب‌تر است.

وضعیت به‌روزرسانی این گوشی مطمئناً در ابتدای کار بد نبود. با نگاهی به صفحه نرم‌افزاری ASUS، می‌بینیم که گوشی هوشمند Snapdragon Insiders تقریباً هر ماه بین آگوست تا ژانویه شاهد به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی بوده است. آخرین به‌روزرسانی در ماه مارس ارائه شد و درحالی‌که تغییرات ثبت‌شده به “وصله امنیتی به‌روزشده اندروید” اشاره می‌کنند، طبق ادعای ردیتور u/hdoublearp، این دستگاه هیچ آپدیتی در سطح وصله امنیتی از ژانویه 2022 دریافت نکرده است.

انتشار آپدیت برای گوشی هوشمند کوالکام

انتشار آپدیت برای گوشی هوشمند کوالکام

در این مرحله، نباید تعجب کرد که این گوشی نیز بر روی همان نسخه اندرویدی که با آن عرضه شده (اندروید 11) گیر کرده است. همچنین هیچ خبری از ASUS یا Qualcomm در مورد زمان دریافت اندروید 12 در این گوشی به‌گوش نمی‌رسد.

ما مطمئن نیستیم که در اینجا چه کسی را مقصر بدانیم، اما مطمئناً برای کوالکام و ایسوس وجهه‌ی بدی دارد که یک پرچمدار را بدون هیچ‌گونه به‌روزرسانی امنیتی برای ماه‌ها باقی بگذارند. در پاسخ به پست اصلی ردیت u/hdoubleharp، یکی از مدیران انجمن از کوالکام اعلام کرده که با تیم خود بررسی خواهند کرد و «به دنبال پاسخ به شما خواهند بود».

بیانیه رسمی کوالکام

مدت کوتاهی پس از انتشار گزارش اولیه، یکی از نمایندگان کوالکام نظری را در مورد موضوع اصلی Reddit ارائه کرد تا وضعیت به‌روزرسانی را روشن سازد. طبق این اطلاعیه، وصله امنیتی بعدی در تاریخ 20 ژوئن برای این گوشی هوشمند منتشر خواهد شد.

    سلام hdoublearp، من با تیم خود صحبت کردم و جواب گرفتم. وصله امنیتی بعدی در تاریخ 6/20 منتشر می‌شود و پس از آن هر 2 تا 3 ماه یکبار نسخه‌های جدید منتشر می‌شوند. امیدوارم این مورد کمک کند.

نظر شما پیرامون عدم توجه درخور کوالکام و ایسوس به اولین گوشی هوشمند عرضه‌شده توسط کمپانی نامدار سازنده تراشه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی