حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویتنام نیز استفاده از رمزارزها را در مبادلات آتی خود قرار می دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | رمزارز

نخست وزیر ویتنام از بانک مرکزی این کشور خواست تا حداکثر در طول دو سال آینده یک رمزارز مبتنی بر فناوری بلاک چین را تست و به مرحله اجرا درآورد. ویتنام که در دهه گذشته یکی از پیشروترین کشورها محسوب می شود، این اقدام را بخشی از استراتژی توسعه دولت الکترونیک این کشور است.

ویتنام نیز به رمزارزها روی می آورد

رهبر ۶۲ ساله حزب کمونیست کشور ویتنام معتقد است که رمزارز ها “یک ترند اجتناب ناپذیر” در دنیای امروزی محسوب می شوند. وی معتقد است کشورهایی که زودتر به فناوری بلاک چین و رمزارزها روی می آورند، سریع تر می توانند مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی را طی کنند. به غیر از رمزارز، ویتنام همچنین بر اجرای فناوری های پیشرفته ای مانند کلان داده (Big Data)، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده تمرکز خواهد کرد.

خرید بیت کوین

به نقل از u.today، ماه گذشته بود که در جریان کنفرانس “بیت کوین ۲۰۲۱” که در شهر میامی برگزار شد، رییس جمهور السالوادور، در سخنرانی خود با اعلام موضع طرفداری از بیت کوین گفت که قصد دارد هفته آینده طرحی را ارایه دهد که به وسیله آن بیت کوین به عنوان پول رایج در این کشور شناخته شود.

پس از اعلام او در جهت کنار گذاشتن دلار از مبادلات رسمی این کشور و روی آوردن به بیت کوین و دیگر رمزارزها، رییس جمهور السالوادور طرحی را به تصویب رساند که افراد در سراسر دنیا می توانند با سرمایه گذاری 3 عدد بیت کوین در این کشور، اقامت دائم آن را دریافت کنند.

السالوادور اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان پول رایج می پذیرد

 

در هفته های گذشته نیز خبرهای متعددی از کشورهای مختلف منتشر شد مبنی بر این که آن ها درصدد هستند تا رمزارز اختصاصی خود را تولید کنند و یا از بیت کوین و آلت کوین های دیگر در مبادلات تجاری و اقتصادی خود استفاده کنند.

به نظر می رسد دنیای کریپتوکارنسی وارد مرحله جدیدی شده است که پذیرش دولت ها و کشورهای مختلف را در پی دارد. نظر شما درباره روی آوردن و پذیرش بیت کوین و فناوری بلاک چین توسط دولت ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی