حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدیو آتش زیر آب معروف به “چشم آتش” در خلیج مکزیک مروبط به چیست؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تماشا کنید

اگر امروز در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام زمانی را سپری کرده باشید، شاید ویدیو آتش زیر آب معروف به “چشم آتش” در خلیج مکزیک را دیده باشید. این ویدیو که یک حلقه آتش را وسط آب نشان می دهد، حیرت خیلی از بینندگان را برانگیخته است. اما داستان آن چیست؟

ویدیو چشم آتش در خلیج مکزیک

ابتدا اجازه بدهید ویدیو آتش سوزی زیر آب که مروبط به یک خط انتقال گاز است و در خلیج مکزیک رخ داده است را با هم ببینیم:

به گفته شرکت نفت دولتی مکزیک “Pemex” شعله های آتش در سطح خلیج مکزیک که شبیه به “چشم آتش” بزرگ دیده می شود، کنترل شده است.

این روزها شعله های نارنجی شبیه گدازه مذاب در شبکه های اجتماعی به تصویر کشیده شده است. این پدیده به دلیل شکل دایره ای شکل شعله های آتش، در رسانه های اجتماعی به عنوان “چشم آتش” لقب گرفت است. حتی برخی به آن “حلقه آتش” همی می گویند. این پدیده در فاصله کمی از سکوی Pemex شعله ور شد.

حلقه آتش در خلیج مکزیک

حلقه آتش در خلیج مکزیک

در بیانیه ای، پمکس گفت که این آتش سوزی زیر آب ناشی از نشت گاز از یک خط لوله زیر آب، در ساعت 5:15 صبح (به وقت محلی) جمعه در سواحل Campeche رخ داده است. این آتش سوزی که نزدیک به سکو نفتی بود، تا ساعت 10:45 صبح به وقت محلی خاموش شد و هیچ گونه مصدوم یا تخلیه تاسیسات گزارش نشده است.

با این حال از دیروز فیلم های آتش سوزی، ملقب به “چشم آتش” در شبکه های اجتماعی پخش می شوند.

پمکس گفت:

تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنجل کاریزالس، رئیس رگولاتوری ایمنی نفت مکزیک یا ASEA در توئیتر نوشت که این حادثه “هیچ گونه نشتی ایجاد نکرد”، اما آنچه در سطح آب می سوزد را توضیح نداد.

رویترز افزود، پمکس که سابقه طولانی در حوادث بزرگ صنعتی در تأسیسات خود دارد، گفت که علت آتش سوزی را بررسی می کند. همچنین گفت که دریچه های خط لوله به قطر 12 اینچی را بسته است.

نظر شما درباره این اتفاق با ظاهری عجیب چیست؟ خوشبختانه که آسیب جانی نداشته است و به دور از همه آسیب های مالی، صحنه های عجیبی را خلق کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadr

وسط دریا آتیش خاموش کنی..
جل الخالق
منتظر توضیح علمیش هستیم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)